EA lägger ned nya Command & Conquer

Permalänk
Melding Plague

EA lägger ned nya Command & Conquer

Det blir inget Frostbite 2-baserat Command & Conquer den närmaste tiden. Speljätten Electronic Arts meddelar att arbetet med nästa avsnitt i serien upphör, och att spelstudion Victory Studios löses upp.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

heheh, EA och F2P fungerar ej.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Men va fan

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Snälla EA, bara försvinn. Ni är denna jords största avskum till företag. Hade verkligen hoppats på ett nytt C&C
/
Argkille93somnuskasovagodnatt

Permalänk

Surt att man sett fram emot det sålänge och att de bara lägger ner helt nu..

Permalänk
Avstängd

De va längesen man spelade C & C, kom ihåg Red Alert när man var 12 år Det var roliga tider. Har dock inte spelat de spelen på jävligt många år, tror jag skulle tycka det var tråkigt.

Permalänk
Medlem

Jag hade varit nöjd om de uppdaterade Red Alert 2 så det fungerade bra i Win 7 och 8samt med putsad grafik. Typ som StarCraft II blev.

Red Alert 2 var det bästa i hela c&c serien

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

De va längesen man spelade C & C, kom ihåg Red Alert när man var 12 år Det var roliga tider. Har dock inte spelat de spelen på jävligt många år, tror jag skulle tycka det var tråkigt.

Nej jag lovar om du tar fram Red Alert så kommer du bli nostalgisk och älska det!
Jag har kört betan på nya C&C men blev inte alls inponerad:/
Var väl lite väl onödigt att lägga ned helt kan jag tycka iof...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem

Har suttit och spelat massor av Red Alert och Age Of Empires med flera och detta spelet skulle ju vara alla dem fast i modern tappning!!

För faan varför gör ni så här?? Satsa massa tid och pengar och sedan bara lägga ner såhär??

Ta och färdigställ det ni har då och släpp för en 10:- så ska ni se att folket köper!!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Gör mig inget då jag inte har gillat serien sen Red Alert 2. Sen tycker jag F2P/Mikrotransaktioner är skit, jag vill inte köpa en färglad hatt för att visa att jag har 15kr att spendera på att sticka ur mängden... Edit: (nu vet jag inte om sånt skulle förekomma i detta spelet)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

To that end, we have already begun looking at a number of alternatives to get the game back on track. We look forward to sharing more news about the franchise as it develops. Thank you again for your participation and support.

Jag tycker man kan tyda meddelandet som så att spelet i sin nuvarande form inte fungerade som man tänkt sig. Men att man inte tänker skrota allt jobb man lagt ned på det, utan istället tänka om och fixa till spelet. Kanske är det hela Free-2-Play man vill slopa och istället fokusera på ett vanligt spel istället?

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk

Visserligen är jag inte för free to play-titlar men nu är jag bara sur. Gå under jord, EA.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Inaktiv

Härligt! Spelserier som mjölkas oavbrutet undkommer inte vår konstruktiva kritik! Nu står Battlefield på tur!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av RzrTrek:

Härligt! Spelserier som mjölkas oavbrutet undkommer inte vår konstruktiva kritik! Nu står EA DICEs Battlefield på tur!

mEN FÖR I HELVETE LÄS .... De lägger ner den för att spelarna i alphan sa : Detta är inte spelet vi ville ha... Därav tycker jag att det är starkt gjort av EA att inte mjölka eller förstöra CC rykte.

+2 EA -10 Swec medlemmar....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv

Sedan EA stoppade sina fingrar i C&C-serien så har det bara gått utför. Visst hade jag uppskattat en ny, men F2P från EA är bara katastrof och detta var nog det bästa som kunde hända - mindre besvikelse (igen) för alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dra åt helvete EA games. Ea är det sämsta som någonsin hänt spelvärlden.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Hellre att man lägger ner det än släpper något mediokert för att mjölka fansen och svärta ner ryktet. C&C kommer garanterat tillbaka.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Alla som hatar på EA har antagligen inte varit med när de höll på i början av 2000-talet.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt inte det är en så sjuk förlust. Spelet var knappast imponerande. Iofs så var det i beta stadiet.

Vi får la hoppas det dyker upp en bättre efterträdare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

mEN FÖR I HELVETE LÄS .... De lägger ner den för att spelarna i alphan sa : Detta är inte spelet vi ville ha... Därav tycker jag att det är starkt gjort av EA att inte mjölka eller förstöra CC rykte.

+2 EA -10 Swec medlemmar....

Då borde dom ge spelarna det dom vill ha inte lägga ner det totalt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hände samma sak med BattleForge för ett tag sedan, men det spelet ville communityit ha kvar, men kapitalist svinen bakom EA valde att lägga ner det utan att återbetala något av det som spelare lagt ner på det. Död åt EA Games.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Jag spelade Alphan, Och tycker det är bra att dom la ner skiten.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Då borde dom ge spelarna det dom vill ha inte lägga ner det totalt.

Vilket jag gissar på att dom kommer göra. Men just nu låter det som att det helt enkelt är "back to the drawing board!". Så som det låter så är/var det nya generals ett spel som spelarna inte ville ha.

Antar att du inte läste nyheten eller det som Victory Studios hade skrivit.

Citat:

We believe that Command & Conquer is a powerful franchise with huge potential and a great history, and we are determined to get the best game made as soon as possible. To that end, we have already begun looking at a number of alternatives to get the game back on track. We look forward to sharing more news about the franchise as it develops. Thank you again for your participation and support.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Anar ugglor i mossen, säcka hela studion sådär, verkar ganska oväntat.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Inaktiv

Det är inte första gången en spelstudio drar tillbaka ett spel. Blizzard drog tillbaka Starcraft Ghost & Warcraft Adventures: Lord of the Clans. Man måste ändå ge eloge till EA att göra så. Istället för att släppa det AS is, vilket skadar arvet från Westwood studios.

Permalänk

Var det bara jag som tydde texten till att de ska börja om med spelet, alltså inte lägga ner helt och hållet utan ta åt sig kritiken de fick och fixa till spelet?

Permalänk
Skrivet av simon253:

Då borde dom ge spelarna det dom vill ha inte lägga ner det totalt.

Nämen här har vi en som inte kan läsa... Dom lägger inte ner allt!

Dom tog spelet tillbaka till ritbordet för att se över alternativen så dom kan släppa ett spel folk vill spela!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Nämen här har vi en som inte kan läsa... Dom lägger inte ner allt!

Dom tog spelet tillbaka till ritbordet för att se över alternativen så dom kan släppa ett spel folk vill spela!

Men dom stängde ju ner studion som arbetade på spelet. orkar inte läsa så här sent.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Men dom stängde ju ner studion som arbetade på spelet. orkar inte läsa så här sent.

Står i texten att spelet skrotas och dom skall ta all feedback för att göra nytt spel som är det som "efterfrågas".

Studion upplöses med spelet skall fortfarande göras!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti