Permalänk

Kraschar lite då och då?

Hej undrar om det är någon mer än jag som får random kraschar, ibland kan man spela en hel bana utan att något händer och sen helt plötsligt så bara kraschar det?

Någon som har några idéer om detta samt lösning på skiten? Tror jag har typ uppemot 20 kraschar nu.. börjar bli lite tröttsamt..

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Hej undrar om det är någon mer än jag som får random kraschar, ibland kan man spela en hel bana utan att något händer och sen helt plötsligt så bara kraschar det?

Någon som har några idéer om detta samt lösning på skiten? Tror jag har typ uppemot 20 kraschar nu.. börjar bli lite tröttsamt..

Har sett att många har detta problem, det är nog bara att vänta på uppdateringar... Samma problem som när BF3 släpptes.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Avstängd

Får också krascher och frysningar titt som tätt. Kör GTX 660.

Får du några error-messages?

De grejer jag hittat är att gå in i origin games, battlefield 4, _installer, directX, redist, leta upp dxsetup och kör som admin.

Sen i kontrollpanelen, tid klocka region, region, administriva (fliken till höger), sen language for non-unicode programs. Ändra till English (US). Ingen aning om vad det gör, men läste att det skulle funkar. Har inte haft någon krasch sen jag gjorde dessa två ändringar, har dock bara spelat knappt en timme så känns inte allt för pålitligt ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Får också krascher och frysningar titt som tätt. Kör GTX 660.

Får du några error-messages?

De grejer jag hittat är att gå in i origin games, battlefield 4, _installer, directX, redist, leta upp dxsetup och kör som admin.

Sen i kontrollpanelen, tid klocka region, region, administriva (fliken till höger), sen language for non-unicode programs. Ändra till English (US). Ingen aning om vad det gör, men läste att det skulle funkar. Har inte haft någon krasch sen jag gjorde dessa två ändringar, har dock bara spelat knappt en timme så känns inte allt för pålitligt ^^

Får också sjukt mycket krasher nu, ska prova detta, läste också nånstans att man kan prova installera senaste realtek drivisirna, sjukt långsamt att få ner men ska prova sen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Får också krascher och frysningar titt som tätt. Kör GTX 660.

Får du några error-messages?

De grejer jag hittat är att gå in i origin games, battlefield 4, _installer, directX, redist, leta upp dxsetup och kör som admin.

Sen i kontrollpanelen, tid klocka region, region, administriva (fliken till höger), sen language for non-unicode programs. Ändra till English (US). Ingen aning om vad det gör, men läste att det skulle funkar. Har inte haft någon krasch sen jag gjorde dessa två ändringar, har dock bara spelat knappt en timme så känns inte allt för pålitligt ^^

Funkade inte för mig i alla fall

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Verkar som de plockar ner alla servrar nu för server fix, kanske fixar sig

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

testa köra med "borderless", funkade för mig IAF

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Verkar som de plockar ner alla servrar nu för server fix, kanske fixar sig

Tillåt mig tvivla

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Har spelat lite sedan i tisdags. På tisdagen spelade jag helt kraschfritt, onsdagen började jag krascha ungefär var 20e minut, idag kan jag knappt spela 5-10minuter utan att krascha.. Får inget errormeddelande eller något. Skärmen blir svart och det bara fryser sig.

Permalänk
Medlem

klockade ner till standardklock på grafikkortet och nu verkar det funka bättre.. peppar peppar
edit; det konstiga är ju att jag spelade betan och nu sen asia release utan några större problem med samma klock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

Har spelat lite sedan i tisdags. På tisdagen spelade jag helt kraschfritt, onsdagen började jag krascha ungefär var 20e minut, idag kan jag knappt spela 5-10minuter utan att krascha.. Får inget errormeddelande eller något. Skärmen blir svart och det bara fryser sig.

Exakt samma för mig, allt funkade svinbra i tisdags men sen gick det utför...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE