[Arma2/DayZ] DayZ Epoch Server Pagini.se

Permalänk
Medlem

Tjena!

Kan inte ansluta till servern, får upp you cannot play or edit this mission its dependent off downloable content that has been deleted, detele.sigisolda

Vad är det jag saknar, har senaste uppdateringen till epoch, dayz och arma 2

Tack!

Edit: Fixa de nu, hade tydligen en nyare version av Epoch än servern

Permalänk
Skrivet av cklein:

Tjena!

Kan inte ansluta till servern, får upp you cannot play or edit this mission its dependent off downloable content that has been deleted, detele.sigisolda

Vad är det jag saknar, har senaste uppdateringen till epoch, dayz och arma 2

Tack!

Edit: Fixa de nu, hade tydligen en nyare version av Epoch än servern

Yes, precis, serverns version är just nu 1.0.2.4
Den senaste patchen kommer in på servern på natten till torsdag om allt går som planerat.

Då det är många addons på servern så tar det en stund att kolla igenom alla serverfiler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Jag bor i Ryssland, sa.. har ni nagon autokick funktion efter 2 dagars spelande? Eller ar det riskfritt for mig att spela?

Offtopic; 2 dagars spelande pa en fransk server(grisar hela hogen) dar jag helt blev kickad for "youre not welcome here", enbart pga min ryska IP.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Jag bor i Ryssland, sa.. har ni nagon autokick funktion efter 2 dagars spelande? Eller ar det riskfritt for mig att spela?

Offtopic; 2 dagars spelande pa en fransk server(grisar hela hogen) dar jag helt blev kickad for "youre not welcome here", enbart pga min ryska IP.

Vi har inget IP block mot Ryssland, däremot har vi Battleye så dom ryssar som använder falska versioner av Arma kommer inte in.
Så så länge du spelar med ett köpt spel så är du varmt välkommen

// Swordfish

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Vi har inget IP block mot Ryssland, däremot har vi Battleye så dom ryssar som använder falska versioner av Arma kommer inte in.
Så så länge du spelar med ett köpt spel så är du varmt välkommen

// Swordfish

Haha det ar ingen fara. Ska snacka med de jag spelar med och hoppa pa servern.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Lagt upp en omröstning om vi ska ha oförstörbara baser eller inte.

OM vi ska ha det så kommer det vara tydliga regler att man inte får bygga för och igen viktiga byggnader, såsom baracker, etc.

Vad tycker ni?

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Lagt upp en omröstning om vi ska ha oförstörbara baser eller inte.

OM vi ska ha det så kommer det vara tydliga regler att man inte får bygga för och igen viktiga byggnader, såsom baracker, etc.

Vad tycker ni?

Varfor inte, salange ni som admins kan ga in och forstora de som inte foljer reglerna. Det ar ju trotts allt ett par timmar man lagger pa att bygga.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Tycker att oförstörbara byggnader låter som en bra idé, Dock så måste det ju tyglas med viktiga regler eftersom folk kan va lite sketchy med vad man i regel "inte får göra".

Visa signatur

Dom ger mig inga raka svar, det enda som jag får är mediciner
Psykofarmaka är jesus för en sån som jag, Cipramil är våra nya vitaminer

Permalänk

Det har ju sagts att towing blir för obalanserat, vilket jag håller med om till en större del.
Men vad sägs om att bara ha towing på flygplan?
Skulle ju kunna göra så att bara tyngre lastbilar orkade dra dem?..

Att kunna ha ett flygplan som är lika portabelt som en helikopter hade väl inte varit en så dålig idé..

Eller?

Permalänk
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Det har ju sagts att towing blir för obalanserat, vilket jag håller med om till en större del.
Men vad sägs om att bara ha towing på flygplan?
Skulle ju kunna göra så att bara tyngre lastbilar orkade dra dem?..

Att kunna ha ett flygplan som är lika portabelt som en helikopter hade väl inte varit en så dålig idé..

Eller?

Just det vill jag nog inte lägga in, och vill man ha en hel som också är ett flygplan kan man kika på MV-22 "Osprey".

Jag kommer lägga in oförstörbara baser ikväll om allt går vägen, alternativt imorgon runt lunch tid.

// Swordfish

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Just det vill jag nog inte lägga in, och vill man ha en hel som också är ett flygplan kan man kika på MV-22 "Osprey".

Jag kommer lägga in oförstörbara baser ikväll om allt går vägen, alternativt imorgon runt lunch tid.

// Swordfish

Mjo, du kanske har rätt där..

Låter bra med oförstörbara baser!

Permalänk
Medlem

Får man inte längre skriva i main chatten?

Permalänk
Skrivet av Blaze84:

Får man inte längre skriva i main chatten?

Jodå, det är bara att skriva på. Vart fick du den infon?

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Fan jag har varit inne på fel server å lirat den hette PAG trodde de var pagini =/ pga att jag inte såg att ni hade nyare version. suuck får börja om med allt på erean igen då..

Permalänk
Skrivet av Blaze84:

Fan jag har varit inne på fel server å lirat den hette PAG trodde de var pagini =/ pga att jag inte såg att ni hade nyare version. suuck får börja om med allt på erean igen då..

Ai, shit va tråkigt. Aja, du är välkommen in i värmen på pagini servern igen

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Hehe joo man tackar, tyckte den förra servern var rätt död med mest jag själv inne bara samt inga skjutandes AI på fälten, de var lite för lätt än vad pagini brukar va Aja nu är man iaf uppvärmd samt nytt grafikort på de, så den här gången borde jag inte dö lika lätt /Nwing

Permalänk

Changelog 4/11

[Update] Permanenta baser, nybyggda saker blir oförstörbara vid restart.
[Update] Helicrashes ska nu ha en högre chans att innehålla bra loot, även ökat spawnchans för helicrashes.
[Ny] Man ta kläder från lik
[Fixat] Loadingscreen inehåller regler om byggande
[Fixat] Det ska inte längre stå "friendly fire" vid kills.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Försvinner nedfälda träd efter reset?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Blaze84:

Försvinner nedfälda träd efter reset?

Skickades från m.sweclockers.com

Nedfälda träd kommer tillbaka efter restart.

Tänk också på att när du fäller ett träd så fälls som bara i clienten för dom som är i närheten just du.
Reloggar du så är träden tillbaka osv. Men hugger du ner samma träd flera gånger finns en stor risk att servern laggar sönder och jag måste göra en restart.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Nedfälda träd kommer tillbaka efter restart.

Tänk också på att när du fäller ett träd så fälls som bara i clienten för dom som är i närheten just du.
Reloggar du så är träden tillbaka osv. Men hugger du ner samma träd flera gånger finns en stor risk att servern laggar sönder och jag måste göra en restart.

Jag kan vittna om det.

Det kan nog Mr. H också göra.. ^^

Permalänk
Medlem

Men vad händer om man bygger bas över där trädet stod? Kommer de växa genom då?

Permalänk
Skrivet av Blaze84:

Men vad händer om man bygger bas över där trädet stod? Kommer de växa genom då?

Förmodligen

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Jag kan vittna om det.

Det kan nog Mr. H också göra.. ^^

Förstår inte vad du pratar om.

Permalänk

Ett av kvällens klipp där jag klantar mig rejält och springer rakt in i en satchel....

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag fick ett sådant vrålgarv, den tackar vi för sword.

Permalänk

Swordfish, ta bort alla NPCs, vet att många stör sig pga det.. ha bara missions, åkte bil nyss, de 1 shottar en i huvudet. Kan inte spela själv utan att vara rädd för att npcs ska spawna precis i arslet på en.

Finns på en annan server tills du fixat det, annars good wörk.. hoppas du nerfar dem eller tar bort dem helt och hållet..

Permalänk
Skrivet av themaninator:

Swordfish, ta bort alla NPCs, vet att många stör sig pga det.. ha bara missions, åkte bil nyss, de 1 shottar en i huvudet. Kan inte spela själv utan att vara rädd för att npcs ska spawna precis i arslet på en.

Finns på en annan server tills du fixat det, annars good wörk.. hoppas du nerfar dem eller tar bort dem helt och hållet..

Den åsikten svängde snabbt "Kan inte spela på andra servrar, måste spela på en.." citat skämt åsido:

AI´s är en svår nöt att knäcka. Har nu slagit av dynamiska spawn då jag har lite annat roligt på G in på servern, förhoppningsvis inom någon vecka kanske.
Men som sagt, dynamiska spawns är bortslaget. Det som är kvar är en random heli som ni kan stöta på ibland. Han är dock relativ enkel att undvika om man vet vad man gör.

PS. Finns andra som är rädda att bli av med sina helis också, så vi har olika saker vi inte gillar

Changelog:
[Borta] Dynamiska AI spawns är nu borta, helin och missions är dock kvar.
[Bug] Just nu fungerar det inte att ta bort kläder från lik.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Tja Sword!!! Tro du att de finns någon möjlighet att nerfa zombierna lite?? Dom är så satans jobbiga!! Börjar ju blöda efter ett slag och bryter benen efter två..... Skulle va roligare om dom inte va så aggressiva mvh TYRO. Och du TACK för en underbar server

Permalänk
Skrivet av Tyro75:

Tja Sword!!! Tro du att de finns någon möjlighet att nerfa zombierna lite?? Dom är så satans jobbiga!! Börjar ju blöda efter ett slag och bryter benen efter två..... Skulle va roligare om dom inte va så aggressiva mvh TYRO. Och du TACK för en underbar server

Tyvärr är det inget jag kan ändra, det ligger i händerna på epoch utvecklarna då detta ligger i klientfilerna.
Min personliga åsikt är att det är bra att dom slår hårt, du ska vara rädd för zombies.

//Swordfish

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Ha ha ok tack endå