Speldator: Budget 10.000 kr - Vilken är bäst?

Permalänk
Medlem

Speldator: Budget 10.000 kr - Vilken är bäst?

Jag letar efter en speldator:

Skärm
17 tum

Grafik
Ska kunna spela Diablo 3 på ultra utan problem.

Temperatur
Viktigt att den inte blir för varm.

De datorer jag funderar över är:

MSI GE70 2OE-014NE 9990 kr
Min vän har denna MSI. Allt är bra - förutom just att den blir väldigt varm när man spelar. Även om man bara spelar en kort stund.

Acer Aspire V3-772G i7 8GB GTX760M 8990 kr
En kollega på jobbet tipsade om denna dator.

Vilken skulle ni säga är bäst? Kan ni rekommendera någon annan speldator för ca 10.000 kr?

Nu går vi lite över budget men.. Asus G750JW ligger trea i Notebookcheck Top Gaming Laptop Test.

Asus G750JW-T4011H
vs.
Asus G750JW-T4030H

Vad är skillnaden mellan dessa två?

Det enda jag kan hitta är att T4030H har 12GB ram istället för 8GB, samt att den har en annan processor. Dock visar tester på Notebookcheck att dessa processorer är lika bra.

Permalänk
Medlem

Om du nu skulle köpa en speldator för 10 k skulle det inte vara bättre att köpa en stationär?

Permalänk
Medlem

jadu, hade nog gått på msi datorn pga av att det inte är lika otroligt stor som asus modellerna, samtidigt är asus svalare.
Har dålig erfarenhet av Acer med de kan ju ha blivit bättre som de själva sagt att de ska men jag vågar inte rekommendera dem än.

Enda skillnaden jag hittar på Asus modellerna du länkat är mängen ram, vilket gör den billigare mer prisvärd, du kan ju uppgradera själv om du känner att det behövs senare.

Måste avsluta med att slå et slag för att laptops inte är bra för spel, eller i uppgraderingssynpunkt. Du kommer inte kunna maxa speceillt många spel och om något år inget alls. Ett tips om du vill ha något smidigt är ju någon typ av m-itx, skulle föredra det alla dagar i veckan. Antar iuf att du redan tänkt på detta eftersom du valt att ändå köpa en bärbar men ville bara understryka.

Lycka till med ditt val/ Linus

Edit; Kom på att du även kan kolla in http://www.mysn.eu/se/. Det är gamla PC-Konsulten med samma team. Där kan du ju själv välja vad du vill ha i din laptop och även få någon sli lösning som kan vara mer "framtidssäkert" efetrsom du blir låst från uppgraderingar, vet att många blivit nöjda som köpt därifrån tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Om du nu skulle köpa en speldator för 10 k skulle det inte vara bättre att köpa en stationär?

Frågar du om bärbar i delen om Stationära datorer? Om inte - varför ska du ens bemöda dig att fråga här? TS har uppenbarligen bestämt sig för en laptop för att han tycker att det innefattar hans behov. Alla har inte plats för en stationär hemma eller pendlar ofta och behöver något enkelt.

Om du bestämt dig för att gå över budget kan du sikta in dig på den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1969493

770M istället för 765M, dvs 1 GB mer minne på GPU. 16 GB RAM dessutom!

Permalänk
Medlem

Tack nlkar och Apachi! Det är personer som er som gör Sweclockers till Sverige bästa datorforum.

Permalänk
Avstängd

skulle nog tagit den första som du länka

Visa signatur

Intel Core I3 2120 3.3ghz, Geforce gtx 670, 4GB ram