Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cooler Master lanserar Seidon 120V – slutet vattenkylningssystem på 120 mm

Permalänk
Medlem

Längst ner i artikeln så länkas det till Cooler Master Seidon 120V 120mm via Prisjakt. Är det samma kylare som nämns i artikeln?

Varför jag frågar är att i artikeln så skrivs det "Det rekommenderade försäljningspriset är 79,99 dollar och leveranserna inleds i oktober månad.".

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTOI:

Längst ner i artikeln så länkas det till Cooler Master Seidon 120V 120mm via Prisjakt. Är det samma kylare som nämns i artikeln?

Varför jag frågar är att i artikeln så skrivs det "Det rekommenderade försäljningspriset är 79,99 dollar och leveranserna inleds i oktober månad.".

Ja, det är samma kylare som finns på Webhallen/NetOnNet för 399kr. Förstår inte riktigt hur det gick till.
Förhoppningsvis kan redaktionen testa denna?

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk

LoL ny?
Jag köpte den på netonnet förra veckan och gör ett ok jobb
Ligger på ca 30c på idle o full load max 63c

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk

Plockade upp en idag på Webhallen. Pluggade den snabbt för att bara testa pumpen och det visade sig att den låter som ett tröskverk. Någon annan som har problem med detta?

PS. Lämnade tillbaka den och köpte en Corsair H80i istället. DS.

//Wille

Visa signatur

I7 2600K, Z68XP-UD3-iSSD, 16 Gb Corsair, 2x XFX HD6870 DualFan

Permalänk
Medlem

Jag har detta system i min dator, tycker det är helt klart godkänt med tanke på pengarna. Men skulle önska att pumpen lät lite mindre på fulleffekt

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GimlY:

Jag har detta system i min dator, tycker det är helt klart godkänt med tanke på pengarna. Men skulle önska att pumpen lät lite mindre på fulleffekt

Är det lönt att t.ex modda pumpens volt? Jag satte in ett motstånd på min H100 när jag tyckte den lät för mycket och den blev mycket bättre då. Blev väldigt mycket vibrationer från pumpen på maxvolt men efter moddningen, minns ej hur många ohm jag satte in, så blev det mycket bättre. Funderar lite på ett budget bygge med en sådan här fläkt, men om det inte är lönt att ödsla 10 minuter på en lödning så kanske en luftkylare för 300:- är bättre?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Komplett säljer den för 285 kr, är de något bra eller bara skit?