Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers besöker Gamex 2013

Permalänk
Medlem

"Spelmässa" är inte direkt vad jag skulle kalla Gamex för, då det fanns mer saker där som inte tillhör kategorin spel än spel själva.

Verkar dessutom vara så att konsol är "nya" hiten och PC allt mer försvinner.

Var där igår med en polare och vi var faktiskt besvikna över CDONs mässa. Jag har sett bättre mässor än detta!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Nå hur var Lumia 1520 då ??? ni kan ju inte bara lyfta fram den sådär utan att säga nått om den

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Hedersmedlem

Ska dit med min brorson imorgon och redan nu fick jag ångest över att jag kommer ligga en sisådär 25 år över medelåldern. Men men, vad gör man inte för familjen..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Besökte själv Gamex idag! Lyckades tillochmed få en bild på Jonas och Emil! Wop wop.
Ett litet tips för er som vill testa Oculous Rift: Bege er snabbt som ögat till FZ eller Nackas Mediagymnasiums monter. Köerna blir längre än hela Sagan om Ringen-trilogin på två sekunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem

Var ni tvungna att ta med nybörjaren @2:30, stackarn :P.

Permalänk
Skrivet av crimsonidol:

Blix – They Just Want To Dance

Lust att länka?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Tack för klippet, ville bara säga att Drive Club inte längre är ett launch-spel.

Medelåldern var förväntad.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Lust att länka?

https://soundcloud.com/magnusblix/they-just-want-to-dance-alb...

Där fanns en länk precis under filmen Tog också ett tag för mig innan jag hittade den

Permalänk

Haha, mycket kids.. när jag var i deras ålder stod jag oxå och köade till "Kinect" och "Oculus Rift" - Dvs Virtual Reality maskinerna på Funhouse (Gröna Lund)!
Kinect'ens motsvarighet var precis likadan år 1993 som den är idag.
VR-maskinerna var däremot ännu mer avancerade än dagens Oculus Rift:

http://www.amigahistory.co.uk/virtuality.html
http://www.youtube.com/watch?v=v6t69mp0ZhE

Körde det där spelet och minns att den registrerade alla rörelser man gjorde i buren. Man kunde böja sej på olika sätt, ducka, röra sej på olika sätt i buren och det renderades korrekt.. Det var kul att vinkla armborstet i olika riktningar genom att flytta runt armen, men även med vridningar på handen vilket jag tvivlar Oculus Rift klarar. Man kunde alltså sträcka armen åt vänster men ändå skjuta åt höger om man bara vred "pistolen" med handen, och såna moves renderades korrekt i VR-glasögonen tack vare alla sensorer.

Det är mäktiga tider som kommer tebax nu år 2013 så jag förstår att kidsen blir som galna!

EDIT: Nån som kommer ihåg denna gamla nintendo flopp?: https://www.google.se/search?q=virtual+boy&client=firefox-a&h...

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Det fanns på minst två olika ställen igår när jag var där

Permalänk
Medlem

Ska dit imorrn så vill inte kolla på bilder/videos nu ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Nå hur var Lumia 1520 då ??? ni kan ju inte bara lyfta fram den sådär utan att säga nått om den

Jag pillade på den, låg faktiskt grymt skönt i handen trots storleken! Sköna rundade kanter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

En Sweclockers-blooper-megamix snälla!

Permalänk
Medlem

Skippade att gå till Gamex det här året. Fick nog förra gången.
Verkar mest vara tusentals kids som köar i timtal för att spela något mediokert spel och ett gäng företag som säljer sin gamla vanliga datorrelaterade skåpmat till gamla vanliga höga priser.

Skulle gärna se något som faktiskt lockade en att gå dit, typ att man ser till att ha Sverigerelease på diverse spel och datorprylar på mässan som man där skulle kunna köpa till ett bra pris. Sedan kunde man kombinera det med demonstrationer och uppvisningar av ny teknik och spel. Det finns visserligen alltid lite nya grejer, men i min mening alldeles för lite i förhållande till mängden junk.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Grymt skön video!:)

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Jag pillade på den, låg faktiskt grymt skönt i handen trots storleken! Sköna rundade kanter

Skickades från m.sweclockers.com

värd att vänta på då

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

"svängarna förbi..svängarna förbi hur fan kan man säga de?!"

För mig som har AB-kort är det helt naturligt.

Join the A-Team

Bra att de har förbättrat handkontrollerna. De till PS2 och PS3 var inte direkt dåliga men den till Xbox 360 kändes bättre.

Blir lite sugen på att skaffa PS4, men för mig med Core 2 Duo så är jag mer sugen på ny dator.
En kompis som redan har dator med Ivy Bridge har sagt att han är ganska sugen på en ny konsol nu i vinter och lutar åt PS4, så jag kanske får prova där först.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig lite bortskrämd ifrån Gamex just för att det är så mycket ungar. De borde ha en afton där det är 18 års gräns så är det förmodligen lite mognare publik då skulle jag utan tvekan åka in och kolla på mässan!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Haha, mycket kids.. när jag var i deras ålder stod jag oxå och köade till "Kinect" och "Oculus Rift" - Dvs Virtual Reality maskinerna på Funhouse (Gröna Lund)!

hehe jag var där med, good times! Måste varit typ 25 år sedan?

Permalänk
Medlem

Var inte mycket att se, fanns lite intressanta speltitlar att kolla på och sen få se ps4 i verkligheten, annars var det inte mycket att hänga i granen :/.
Microsoft visade inte upp xbox one och dom gjorde knappt nån reklam för det madens Sony skrek ut ps4 i montern bredvid, stod lite om xbox one men kändes som dom la mer krut på 360, kanske för att igen vet när vi får det till Sverige men tycker det var dålig marknadsföring av en ny konsol som kommer inom en snar framtid.
Varken Activision eller Blizzard var där som dom varit föregående år så dom ända som var där som man såg var EA och Ubisoft.
Fanns inga montrar som det funnits tidigare år från tex Asus med lite komponenter man kunnat kolla på, inget måste men alltid kul att kolla på.
Cdon förstör lite med, föregående år har Weballen och Elgiganten varit där som en butik där man kunde köpa gamingprodukter, ljud etc. Men i år är det bara Cdon och av dom fick man en liten lapp med ca 15 varor som var sänkta ca 20% som man fick beställa via internet, dom var varken intressanta eller lockande. Man tycker att Cdon som är ett stort näthandelsföretag skulle ha haft en mässbutik eller liknande.

Varit där 4 år nu och det blir bara sämre och sämre, första året var det riktigt bra och verkade mycket lovande men vet fan inte vad som hände, verkar som om vissa inte vill anstränga sig och marknadsföra på gamex

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

"svängarna förbi..svängarna förbi hur fan kan man säga de?!" hahaha ^^

Hahaha! Jonas made my day! : >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Kändes som om det var mest barn/ungdomar där... känner verkligen inget sug alls efter en next-gen konsol. Prestandan imponerar inte, kontrollerna känns inte direkt märkvärdiga, inget som direkt sticker ut. Så för min del får det bli Nintendo och PC inom spel.

Du kände helt rätt (eller såg) men inte måste man blanda sig med kidsen.
Det är helt ok att komma in i klicken hos oss "vuxna" som står i grupp, det ända som krävs är lite mod och lite tekniksnack.
Och jag kan lova dig (eller jag lovar inte, ursäkta) jag garanterar dig att barnen/kidsen/ungdomarna blir som en konstig dimma som du ser igenom, dom finns inte.
Det ända du hör och ser är det du är intresserad av!!
Prova, det är riktigt roligt att tillfredsställa sin hobby live.

Alla ni som tänker så här "ja det skulle vara roligt att åka dit, men där är ju bara en massa barnungar" det är just ni som ställer till det, så skyll inte på barnen. Spegla er själva!

Skrivet av Adam901:

Vuxen man som studsar som ett retard @ 8:44, varför ...

Varför har du ingen humor? @ nutid, Varför ...Why...

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du kände helt rätt (eller såg) men inte måste man blanda sig med kidsen.
Det är helt ok att komma in i klicken hos oss "vuxna" som står i grupp, det ända som krävs är lite mod och lite tekniksnack.
Och jag kan lova dig (eller jag lovar inte, ursäkta) jag garanterar dig att barnen/kidsen/ungdomarna blir som en konstig dimma som du ser igenom, dom finns inte.
Det ända du hör och ser är det du är intresserad av!!
Prova, det är riktigt roligt att tillfredsställa sin hobby live.

Alla ni som tänker så här "ja det skulle vara roligt att åka dit, men där är ju bara en massa barnungar" det är just ni som ställer till det, så skyll inte på barnen. Spegla er själva!

Varför har du ingen humor? @ nutid, Varför ...Why...

Alltså, jag hade inga planer alls på att åka dit. Jag bara kommentera att det var mest barn där, men det har inget syfte alls... vet inte varför jag ens skrev det. Det är väl logiskt att det är flest barn/ungdomar där. De har eventuellt lov, är lediga efter skolan etc. Så kanske inte helt ologiskt.

Sen är det inte mitt intresse att dra dit då det var mest konsoller och spel jag inte är intresserade av som jag skrev. Så hade jag nu haft tanke på att åka dit hade jag nog mest blivit besviken. Enda som kanske hade varit intressant att ta en titt på Surface 2 med eventuellt type cover 2... Det hade varit kul, men då finns det ju andra mässor.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Var där med mina grabbar som tyckte det var roligt, men va trött jag blev på att köa. Nu var jag där för pojkarnas skull så det var bara att bita ihop. Dom tfäffade & fotades med några youtubers som dom följer, vilket dom tyckte var extra spännande. Känns konstigt att se sig själv på ett sweclockers klipp då jag med lill grabben syns ibakgrunden 06:15 haha.

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Adam901:

Vuxen man som studsar som ett retard @ 8:44, varför ...

HAHAHAA! Åh jösses, när folk ser en kamera. Själv hade jag velat ta på mig en Trollface mask o stå precis bakom Emil o långsamt komma fram. Faan va kul folk hade tyckt det hade varit

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Var där idag (igår), riktigt kul måste ja säga, kanske åker dit imorgon också vem vet

btw. Såg även nu i filmen och blev påmind, att på "BF4datorerna" så hade dom lagt på någon sorts vinyl på sidorna av chassit, sett det även i galleriet här på sidan.
Vet någon hur man får till det så, eller vad det kallas överhuvudtaget så man kan söka runt efter det enklare??

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta i clipet måste ju endå vara, han på snöret. Han var ju jätte duktig!

Permalänk
Skrivet av Sweet_Shadow:

Var där idag (igår), riktigt kul måste ja säga, kanske åker dit imorgon också vem vet

btw. Såg även nu i filmen och blev påmind, att på "BF4datorerna" så hade dom lagt på någon sorts vinyl på sidorna av chassit, sett det även i galleriet här på sidan.
Vet någon hur man får till det så, eller vad det kallas överhuvudtaget så man kan söka runt efter det enklare??

Foliering heter det. Alla reklam/tryckfirmor kan fixa sånt.

För övrigt så var jag där i fredags och blev ganska besviken. Hade hoppats på att komma hem med lite nytt gear men det gick ju inte att köpa nånting på plats. Big mistake av Gamex att gå ihop med CDON imo...

Inge komponenter eller komponenttillverkare på plats, ända jag såg var en affisch från MSI. Överlag väldigt konsol fokuserat, av naturliga skäl dock men lite för PC-entusiasterna hade varit kul... Tyckte dock Alienwares monter var rätt kul. De byggde upp stor hype genom att täcka in montern bed backdrop och låta folk köa utanför, väl inne fanns endast några laptops...

Permalänk
Medlem

Någon som testat handkontrollen till PS4 och kan lämna ett utlåtande? Tycker inte att kontrollen till PS3 är obehaglig, men kontrollen till 360 sitter ju som en smäck

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Tyckte gamex var lite av en besvikelse i år tyvärr.
Kändes på något sätt mindre än förra året. :/

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....