Call of Duty: Ghosts - nästa del i spelserien!?

Permalänk
Medlem

Spelade en snabbis nu på morgonen. Kändes verkligen som CS 1.6, och jag hoppas att jag har gjort något fel, annars är det tamefan världsrekord i lågvattenmärke. När jag kommer hem i afton måste jag testa ställa upp image quality till extra samt ta bort blur/distortion och hoppas på att det blir bättre. Väntar även på en FOV-fix så att man kan ställa in fov 90+

Permalänk
Medlem

Konsollspelarna kommer tycka det är här det mest underbara som släppts och alla är nöjda och glada. Kollar man dock PC versonen så växer den vääldigt stora besvikelsen med FPS lås/ 65 FOV / Microlagget / "konsollrörelsen/ Man har dock sagt i en podcast att man kanske ska titta på ett FOV-verktyg till PC.

Och vad skönt att det inte bara var jag som fick ont i huvudet när jag spelade detta. Så fort man spelar på max 1080-upplösning ser det ok ut. Men ni som tillfälle och testa högre upplösning gör gärna det. Ni kommer verkligen bli besvikna (HD texturer som smetas ut)

Innan jobbet försökte jag kolla igenom lite inställningar och man kunde få det se OK ut men testade att direkt gå över och spela en runda bf4 och vilken skillnad. Dock är det ju två olika spel som enligt mig inte kan jämföras med varandra. Men man märker att Dice har separerat konsoll/PC där infinity helt enkel varit slöa.

Om det här ska vara Next Gen och fördelen nu när dom kör x86 och portningen till PC av spelen skulle bli så bra är jag verkligen orolig.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Någon som köpt det från Offgamers? Vill veta om det är en Steam-nyckel man köper. Finns ingen info på hemsidan.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.4Ghz (Noctua NH-D14) | P8Z68-V PRO | Vengeance 8GB 1600Mhz | GeForce GTX 780 | Crucial m4 128Gb | Fractal Design Define R3 | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag blev först deprimerad över hur kass grafiken var! sen ändrade jag allting till high och blev lycklig igen

Riktigt roligt spel!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Det finns ute en fov changer för ghosts.

fourdeltaone.net/forum/viewtopic.php?f=10&p=417324

Incredibleorb kör med denna tror jag.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

FOV = Field Of View?

Kan någon vänlig själ förklara varför hela spelet verkar stå och falla med huruvida min kan ställa in denna parameter eller inte?

Vad är skilnaden mellan fov 65 och 80? (eller 90 för den delen)

Hitta denna tråd på SweC om FoV i BF3

Men förstår ändå inte helt problemet (Duktig apa får stor banan)

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

BF4 SP ville man bara stänga av efter 5 min COD ghost ville man bara spela mer och mer... 8/10 ger jag spelet..
BF4 1/10.

Lär bli rätt ballt i MP klapp klapp Activison grymt bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

FOV = Field Of View?

Kan någon vänlig själ förklara varför hela spelet verkar stå och falla med huruvida min kan ställa in denna parameter eller inte?

Vad är skilnaden mellan fov 65 och 80? (eller 90 för den delen)

Hitta denna tråd på SweC om FoV i BF3

Men förstår ändå inte helt problemet (Duktig apa får stor banan)

Det var en bild med i första inlägget i denna tråd som visar en FOV förklaring. http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1248332-bf4-video-settings-och-vad-de-gor/

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Inte spelat sedan CoD MW 2 så det skulle bli roligt att prova på igen med Ghosts, får däremot mycket stuttering så kan inte spela ordentligt, någon annan som upplever samma problem? Efter lite googling så ser man att folk haft problem med många CoD titlar när det gäller stuttering, har dock ej hittat någon lösning än.

Sitter på följande om det hjälper:
Intel i5 4670k 3.4 GHz.
EVGA Geforce GTX 660ti
Vengeance 8 GB @ 1600 MHz
Asus z87-a moderkort.

Permalänk
Medlem

Någon som kollat lite FPS? Hur krävande är det?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Borde klara mig med GTX 690

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Blev lite besviken när jag såg att frag grenades har en indikator som visar hur "cooked" granaten är. Annars hade jag riktigt kul de 50 minuterna jag spelade i morse.

Cranked var skoj också. Snabba rundor och hetsigt gameplay.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Att köpa eller inte köpa, det är frågan.

Ni som klagar på att allt är suddigt, kör ni någon FXAA? Det smetar ju ut allt (mer eller mindre beroende på spel).
BF4 såg groteskt ut med deras inbyggda FXAA, så den gick väck direkt. Blir mycket skaprare med MSAA

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

FOV = Field Of View?

Kan någon vänlig själ förklara varför hela spelet verkar stå och falla med huruvida min kan ställa in denna parameter eller inte?

Vad är skilnaden mellan fov 65 och 80? (eller 90 för den delen)

Hitta denna tråd på SweC om FoV i BF3

Men förstår ändå inte helt problemet (Duktig apa får stor banan)

FOV spelar mycket stor roll beroende på om du sitter nära bilden (datorskärm) eller långt ifrån (TV)
Se FOV som ett fönster; sitter du långt ifrån ser du inte allt genom fönstret. Du ser "väggarna" och så vidare.
Sitter du nära fönstret ser du bara genom fönstret

Det kan bli problem om FOV inte stämmer överens med ditt avstånd till bilden.
En låg FOV på en datorskärm, då ser du inte så mycket som din hjärna förväntar sig att kunna se; du sitter nära fönstret men bilden du får motsvarar som att du sitter långt ifrån. Detta anstränger hjärnan och många personer får ont i huvudet efter ett tag.

Här är en "vetenskaplig" förklaring:

Hur stor banan fick denna apan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Någon som kollat lite FPS? Hur krävande är det?

Lite elakt kanske men, same same som näst senaste COD?

Permalänk
Medlem

Nån som köpt på gigantten och fått Simon "Ghost" Riley som spelbar karaktär? Gigantt kedjan lär ska ha ensamrätt på special edition som ger tillgång till Mr.Ghost. Nästan värt ett köp isåfall. Han är ju FFS med på min top5 på karaktärer i CoD genom alla tider !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enligt en övervägande del recensioner så verkar detta inte vara riktigt vad jag hoppats på. Multiplayer ska dock vara lika bra som vanligt tycks det som och egentligen är multiplayer det enda jag bryr mig om. Men jag är lite orolig hurvida mitt grafikkort klarar detta. På låga inställningar lär det var usel grafik och höga inställningar kräver ett väldigt bra grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Enligt en övervägande del recensioner så verkar detta inte vara riktigt vad jag hoppats på. Multiplayer ska dock vara lika bra som vanligt tycks det som och egentligen är multiplayer det enda jag bryr mig om. Men jag är lite orolig hurvida mitt grafikkort klarar detta. På låga inställningar lär det var usel grafik och höga inställningar kräver ett väldigt bra grafikkort.

MP är skit, allt känns som hardcore då man dör av 1-2 kulor från alla vapen sen går det inte ändra FOV så känns som man kollar genom en toarulle.

Kommer aldrig köpa ett spel som IW gjort igen, hoppas de får stänga igen, jävla skit studio.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan ha egna servrar som i cod 4 och bo1 ???

Permalänk
Skrivet av xdavvex:

Nån som vet om man kan ha egna servrar som i cod 4 och bo1 ???

Nej, inga egna servrar.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Vad är det för FOV? detta är sjukt! att utvecklare inte lär sig...kommer garanterat att INTE köpa.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vad är det för FOV? detta är sjukt! att utvecklare inte lär sig...kommer garanterat att INTE köpa.

10

Permalänk
Avstängd

Körde igenom SP-delen i helgen (360). Trevligt men inget revolutionerande. Ojämn kvalitet på banorna, vissa riktigt snygga (för att vara konsol) medan andra ser ut att vara ihopslängda i ett nafs. Har inte hunnit spela online än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusker:

Inte spelat sedan CoD MW 2 så det skulle bli roligt att prova på igen med Ghosts, får däremot mycket stuttering så kan inte spela ordentligt, någon annan som upplever samma problem? Efter lite googling så ser man att folk haft problem med många CoD titlar när det gäller stuttering, har dock ej hittat någon lösning än.

Sitter på följande om det hjälper:
Intel i5 4670k 3.4 GHz.
EVGA Geforce GTX 660ti
Vengeance 8 GB @ 1600 MHz
Asus z87-a moderkort.

Har du prövat stänga av AA samt V-sync?

Skrivet av LeVvE:

MP är skit, allt känns som hardcore då man dör av 1-2 kulor från alla vapen sen går det inte ändra FOV så känns som man kollar genom en toarulle.

Kommer aldrig köpa ett spel som IW gjort igen, hoppas de får stänga igen, jävla skit studio.

Låter bra, då är det som ett spel skall vara, förutom FOV.

Finns ju inget tråkigare när man behöver ½ - 1 mag för att få en kill.

Permalänk
Medlem

De har tagit bort Search and Destory i ghost, det är ju sinnessjukt vad dåliga utvecklarna är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Har du prövat stänga av AA samt V-sync?

Låter bra, då är det som ett spel skall vara, förutom FOV.

Finns ju inget tråkigare när man behöver ½ - 1 mag för att få en kill.

Nej det är inte som det ska vara, att bli skjuten 2 gånger i benet och dö är inte kul, alla sitter och campar nu för ingen vågar röra på sig. Kan inte tänka mig hur Hardcore är, miss så får man kill?

Trodde BO2 skulle sätta ny standard men som vanligt är det IW som sabbar allt igen, lärde sig 0 från MW3, lägg ner IW och låt Treyarch ta hand om CoD, de är inte helt 100 men fan så mycket bättre än IW.

Sen att max FPS är låst igen är också ett steg tillbaka från BO2, man kan inte ens så andras ping. SKIT SPEL.

Permalänk
Medlem

BO2 sög det med :/

Mw2 har helt klart vart det bästa COD jag har spelat! Men ska testa Ghost ikväll och se om det är nåt att spela!

Annars får jag invänta BF4 när spelet är stabilt (Har ej köpt spelet)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av LeVvE:

MP är skit, allt känns som hardcore då man dör av 1-2 kulor från alla vapen sen går det inte ändra FOV så känns som man kollar genom en toarulle.

Kommer aldrig köpa ett spel som IW gjort igen, hoppas de får stänga igen, jävla skit studio.

Kan man inte ändra vissa saker kan jag iofs tycka att det gör ett spel mer likt för alla inblandade parter, och där ren skär skicklighet faktiskt spelar roll.
Inte vilket grafikkort, mus, tgb, skärm eller annat man har.

Där har konsolspelare en jämnare upplevelse - samma för alla. (bortsett från vilken tv man har, men det spelar inte på riktigt lika många parametrar som ovan)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

BO2 sög det med :/

Mw2 har helt klart vart det bästa COD jag har spelat! Men ska testa Ghost ikväll och se om det är nåt att spela!

Annars får jag invänta BF4 när spelet är stabilt (Har ej köpt spelet)

Jag tror alla håller med att MW2 är det SÄMSTA. MW1 är fortfarande bäst, MW3 sket jag i, Black ops I var rätt bra ändå. Bo2 har ja inte testat.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Håller på och installerar Ghosts nu.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil