Tips på Noob-vänliga servrar?

Permalänk
Medlem

Tips på Noob-vänliga servrar?

Jag är totalt urkass på FPS-spel som detta, jag dör hela tiden men jag vill ändå komma in i spelet o lära mig det. Finns ju andra sätt en kills för att få poäng men det är ändå sjukt svårt eftersom alla ser och vet var man är hela tiden. Även om jag ser någon först så dör jag även om jag skjut på fanskapet för dom hinner alltid undan och sen skjuter dom mig rakt i skallen.

Jag är nog sämst i världen när det gäller att aima rakt också o få headshot. Så vill gärna kunna spela med folk i samma nivå som mig men ALLA är bättre på varje server jag är på. Det är vansinnigt tråkigt att spela så här.

Visa signatur

Meh

Permalänk

Åk med i tanks mm och var enginer använd repair mycket så får du poäng

Permalänk
Medlem

Om du är såpass ovan med FPS Råder jag dig i första hand att köra Singleplayer, testa lite svårare svårhetsgrader i battlefield och liknande spel.
En aning linjärt kanske men är nog det någon på din nivå behöver innan den ger sig ut i Multiplayer

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Bonovox85/stats/...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Bonovox85/stats/...

Mina battlelog profiler.

Jag är inte ovan vid FPS bara dålig, jag har spelat FPS i många år. Grejen är att jag har inte snabba reflexer med mera.

Gick in på en "noob-vänlig" Domination server, dog konstant o fick kanske 7 kills.

Finns det ingen matchmaking? Försökte köra det och kom in på en tom server varje gång, är det för att mina stats är så kassa?!

Visa signatur

Meh

Permalänk

Hitta en server med lite mindre spelare så du hinner vänja dig vid banorna osv
Jag sj diggar inte att köra på en full 64 eftersom de e folk precis överallt och man inte hinner få en uppfattning på vad som igentligen händer
Jag gillar Obliteration samt Rush

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Conquest large tycker jag fungerar ännu sämre i BF4. För mycket fordon och ofta för stökigt och rörigt. Sök servrar med färre spelare på det, eller ännu hellre conquest på 28-32 spelare.

TDM kan vara bra om man vill bli mer bekant med ett visst vapen, men ofta blir man smiskad där om man inte har snabba reflexer.

Permalänk
Medlem

Råder dig som andra har gjort att spela singleplayer först för att lära sig att sikta bättre och komma in i spelet. Jag spelade BF3 på PS3 först och sedan gick jag över till PC och jag blev totalt krossad hela tiden, men jag fortsatte och ville bli bättre och tillslut blev det jag som krossade andra

Det enda du kan göra nog är att spela mer, tycka att det är kul och med tiden kommer du bli bättre

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Trodde man blev pro automatiskt med en bra dator skämt o sido, instämmer med vad dom andra sagt. Men framförallt kör TDM med få antal spelare, 15-24 till en början. Använd också ett lätt vapen! Samt försök få in tänket att titta ner på mini mappen också :]

Log lite när jag kollade din bf3 profil

Edit: ett annat tips vore o kolla in lite youtube clip, om du har tid. http://www.youtube.com/channel/UClMXf2oP5UiW_V4dwHxY0Mg LevelCap är grym. Finns många fler som förklarar hur du ska tänka/öva...

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibben:

Trodde man blev pro automatiskt med en bra dator skämt o sido, instämmer med vad dom andra sagt. Men framförallt kör TDM med få antal spelare, 15-24 till en början. Använd också ett lätt vapen! Samt försök få in tänket att titta ner på mini mappen också :]

Log lite när jag kollade din bf3 profil

Edit: ett annat tips vore o kolla in lite youtube clip, om du har tid. http://www.youtube.com/channel/UClMXf2oP5UiW_V4dwHxY0Mg LevelCap är grym. Finns många fler som förklarar hur du ska tänka/öva...

Varför log du över min BF3 profil då?

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Varför log du över min BF3 profil då?

Well dom speltimmarna och inte en k/d över 1 fick mig att giggla lite Men alla har olika förutsättningar så peace Men som sagt, checka lite yt clips

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibben:

Well dom speltimmarna och inte en k/d över 1 fick mig att giggla lite Men alla har olika förutsättningar så peace Men som sagt, checka lite yt clips

Ja blir som sagt inte direkt bra desto mer jag spelar, har noll talang i datorspelande verkligen.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Skrivet av Bonovox85:

Ja blir som sagt inte direkt bra desto mer jag spelar, har noll talang i datorspelande verkligen.

Du måste hänga med en squad så att du blir bättre. Jag gör som tidigare och erbjuder dig att hänga med RARE. En spelare från Sweclockers har hängd med oss nu ett tag och har från inte ens 1 kd blivit en riktigt bra spelare.

Vill du så får du hänga med oss i vår squad så lär vi dig allt vi kan. Adda mig på battlelogen I_III666III_I

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Man får lära sig sina styrkor och svagheter. Jag känner inte att jag har aim och reflexer helt som förr när jag spelade mer, så då får man försöka spela smartare. Utnyttja skydd, använda fordon, försöka hålla sig lite utanför hetluften och plocka folk diskret istället för rakt på 1vs1.

Tycker faktiskt det var uppfriskande med en svensson-battlelog som omväxling. Forumen är oftast översvämmade av "Pro's" som gärna flexar sin epenis och det blir inte representativt för en genomsnittsspelare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bonovox85:

Ja blir som sagt inte direkt bra desto mer jag spelar, har noll talang i datorspelande verkligen.

Jag är med rätt ovan i battlefield men tycker det är väldigt roligt.spelar du med handkontroll eller mus,tangentbord? Jag tycker det är mycket lättare med en handkontroll.sen får någon gärna förklara när använder man repair

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Kan glädja er samtiliga med att oavsett hur dåliga ni är så kommer jag alltid vara sämre. Skulle också gärna ha en noob-vänlig server så man får lära sig lite. Haft BF3 på datorn en evighet men aldrig orkat spela det förrän nu, o det var visst kul.

Edit: Haha, spelade lite till, Det är fantastiskt att nån kan va så värdelös på ett spel

Edit2: 0,19 k/d lol http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Azmodan6/stats/6...

Edit 3: Precis köpt BF4 så nu har ni snart enkelt villebråd där med

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö