Som sagt, jag är nöjd med datorn och den har fungerat bra. Men när jag öppnar den och märker att någonting var trasigt samt att en plombering känner jag mig lurad. Hade jag fått veta att detta är ett exemplar som någon ev har lämnat tillbaks är det OK, men att inte säga det är fel.
I och med att datorn förmodligen inte var ny kan jag inte försäkra mig om att programvaran är orörd, vem vet vad som kan ha varit installerat på denna dator innan? Jag tycker att elgiganten borde ha varit lite mer tillmötesgående. Be om serienummer etc och kolla upp om någonting har hänt.
Det är delvis förståeligt om de säljer returexemplar, men då vill jag ha en bra förklaring på hur detta kan ha uppstått i svaret från dem, vilket jag inte fick.
Apples garanti bryts väl inte om man byter hårddisk?
Edit:
Sen som sagt, om jag hade fått problem med denna dator, vad hade hänt då när jag lämnar in den och de märker att plomberingen är bruten? Jag ska nog vara glad att det inte har hänt!
Nu är det försent men hade du märkt det inom 30 / 14 dagar hade du fått bytes-rätt / ångerrätt. Elgiganten har ett stort utbud på norden så det kan mycket möjligtvis komma på niten, tyvärr och därför bör man alltid kontrollera sin/sina inköpta produkt/produkter. Själv har man fått hem produkter från andra nät som har varit upp packade och använda. Dock ska man vara noga att kolla efter demo ex.
Köpte en ny digitalkamera för ett antal år sedan på El-Giganten. När jag sedan skulle kolla bilderna jag tagit så var det andra bilder i det inbyggda minnet än vad jag hade tagit. Dessutom var datummärkningen när korten var tagna 2 månader innan mitt köp. Efter lite tjafs om konsumentköplagen så fick jag en helt ny. Fast dom sa att dom inte sålde begagnade produkter som nya.
Mig veterligen så säljer El-Giganten begagnade produkter som nya även om dom påstår motsatsen.
Kan fortfarande hända att elgiganten gör fel och bör åtgärda det direkt utan tjafs.
Köpte en mobiltelefon på Elgiganten i Gislaved för rätt många år sedan, en Nokia 6500 slide, efter ett tag (drygt 14 dagar) började telefonen dela på sig, lossar batteriluckan och konstaterar att det saknas minst 4 skruvar, går till butiken och påtalar detta.
Svaret var i stil med: Nä men du fattar väl att vi inte kan byta ut din telefon för att du varit inne och pillat i den, orkade i dåläget inte bråka utan fick nya skruvar monterade efter ett tag, dock har jag inget förtroende för butiken efter denna och andra bemötanden jag fått.
Hade det hänt idag hade jag gjort mig otroligt mycket mer besvärlig kan jag säga.
Har vid något tillfälle tänkt köpa lite småsaker i deras butik men när de har flera hundra kronor i påslag på produkter som kostar under 200kr så går mitt ocker-alarm och jag lämnar omgående.
Elgiganten - nej tack.
Isåfall kan det vara många som pillar med hemelektroniken utan att man ska göra det och komma fram och begära reperation eller utbytt produkt. Problemet är att man ska ha bevis på det hela att det fanns det felet ifrån början.
Köpte ett PS3 på Elgiganten som tydligen var en retur från någon tidigare köpare.
När jag öppnade förpackningen så såg det ut som att allting bara var ikastat och när jag väl tar ut själva konsollen så var den full med damm samt att gummifötterna på undersidan var helt fulla med dammtussar. Kopplade in konsollen och självklart så hade hårddisken crashat.
Tjii fick jag, det var bara att åka tillbaka och klaga, de verkar inte ha full koll på hur man hanterar returer.
Du ska få ha en utbytt produkt isåfall. Fel kan hända var och när som helst. Man måste märka i tid, ha bevis och då ska det vara ett mindre problem att lösa.