Är det värt att köpa Cod: Ghost

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Går att ändra med tredjeparts program. Jag skyddar mitt favorit spel i hela världen för att ni behandlar den orättvist. BF3 launch var fail, BF4 launch var fail. I CoD har vi fantastisk hitreg och perfekta servrar.

HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAH! :')
nej.
Ska det spelas Cod mot andra, cod 4. ska du spela cod med andra, waw. Annars, nej.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Men ett spel som är lika krävande som BF4 men påminner om 1.6 rent grafiskt och som du säger, kräver tredjepartsprogram för att få det smått spelbart. Finns inte ens fordon i spelet va? Bulletdrop på avstånd?

Jag ser inte det roliga med att få ett tank shell i ansiktet. Krävs ingen aiming skill då du skjuter i marken sen går allt runtomkring *poof*. Och vem vill ha bulletdrop? Vill du bulletdrop så kan du gå med i vår militär. Dem behöver fler människor.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Går att ändra med tredjeparts program. Jag skyddar mitt favorit spel i hela världen för att ni behandlar den orättvist. BF3 launch var fail, BF4 launch var fail. I CoD har vi fantastisk hitreg och perfekta servrar.

glömde att säga, de går inte ens att ALT-TAB ur spelet....
VARGE PC SPEL SOM FINNS HAR DET.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

glömde att säga, de går inte ens att ALT-TAB ur spelet....
VARGE PC SPEL SOM FINNS HAR DET.

Jo, funkar ju bra i battlefield. Man får windowed mode när man går alt-tab.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Jag ser inte det roliga med att få ett tank shell i ansiktet. Krävs ingen aiming skill då du skjuter i marken sen går allt runtomkring *poof*. Och vem vill ha bulletdrop? Vill du bulletdrop så kan du gå med i vår militär. Dem behöver fler människor.

ok i see, coolare att springa runt med en hund än att faktiskt åka en helikopter samtidigt som en skyskrapa rasar. mitt framför dina ögon.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Bara köpa COD 4 MW1, allt efter är samma spel med mer skitsaker inkluderade.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Jo, funkar ju bra i battlefield. Man får windowed mode när man går alt-tab.

hahah
ahh eller inte direkt va?
spelat spelet länge nog nu och har aldrig fåt de än.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Bara köpa COD 4 MW1, allt efter är samma spel med mer skitsaker inkluderade.

så sant som de kan bli...

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Går att ändra med tredjeparts program. Jag skyddar mitt favorit spel i hela världen för att ni behandlar den orättvist. BF3 launch var fail, BF4 launch var fail. I CoD har vi fantastisk hitreg och perfekta servrar.

Då kan du vänligt förklara för mig varför polaren inte kommer in på Ghost multiplayer för tillfället? Man ska INTE behöva använda sig av ett tredjeparts-program? Vad har varit så dåligt när BF släppts då? Säger inte att det varit perfekt, men du kan ju komma med något mer än påståenden från det största cod-fanet i Sverige?

E: För att inte gå för offtopic, jag har bara testat BF4 lite fort, men inte Ghost så kan inte yttra mig för tillfället. Du har ingen kompis du kan testa det ena eller det andra hos?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att testa på nu ikväll.när jag äntligen kommer hem ! Predownloadat skiten och allt! Har inte ens köpt bf4. Är själv förvånad då Ghost är det första cod jag köpermen bf satte sig inte på min lista denna gången.. Hate me

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Till OT, jag har hört mycket dåligt om det så är tveksam till det hela. Men det är ju ingen skada skedd (förutom pengar) att köpa det för att testa själv. Om man själv tycker det är dåligt är det bara att lägga spelet på hyllan.

Skrivet av Xelithium:

Ja, CoD serien är de bästa FPS spelen genom tiderna. Detta kan vi se på försäljningen samt spelstilen som denna fantastiska speltitel bidrar med.

Det tar mindre än 2 minuter att komma igång med CoD och börja köra. Med Battlefield måste man först vänta på Origin, sedan måste man vänta på Battlelog, sedan måste man få ett par errors och failed server join attempts, sedan sitter man i loading screen ett tag och sist men inte minst så kan man spela. En sådär 20 minuter efter att man velat börja.

Hej Psych, Logan från Oslo här! Träffade dig på MLG förra året, synd att ni kom 2:a...

Starta webläsare -> 200ms
Trycka på Battlelog bookmarken -> 1s
Hitta en passande server (Favoriter, Sweclockers 64 HC) -> 3 sec
Kö eller inte kö, det är frågan. Men det är det man får ta för man joinar en extremt bra server. Men nu kör vi på ingen kö
Få upp Battlefield 4 som en aktivitet efter du tryckt på Join, 5 sec
Loading screen med SSD, 20 sec

Vad sa du nu? Inte en krash på SweC serverar än pga de uppdaterar till senaste mjukvara. Du bör nog ha lite mer koll än att klaga på Battlefield. Får du ens välja vilken server du vill joina i COD? T ex att joina en server alla du känner igen spelar på, som SweC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ser fram emot att testa på nu ikväll.när jag äntligen kommer hem ! Predownloadat skiten och allt! Har inte ens köpt bf4. Är själv förvånad då Ghost är det första cod jag köpermen bf satte sig inte på min lista denna gången.. Hate me

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas du gillar det.
Ghost har fått en hel del kritik.
Den mesta av den kritiken har egentligen sitt ursprung i att Ghost inte skiljer sig så mycket från andra titlar ur CoD.
Detta är bra för dig, då du inte testat något annat CoD spel.
Det verkar tyvärr som att de har gjort en och annan tabbe vad gäller annat:
* Mycket höga systemkrav
* FOV är hårdkodad till konsol (dvs 65)
* Undermåliga kontrollmöjligheter till ljudet (en slider)
* ALT-TAB, Windowstangent funkar inte

Det är också bra att du inte köpte spelet i förväg.
Innan jag köper ett spel brukar jag ta en titt på TotalBiscuits "WTF is..." av spelet samt ögna igenom "User Score" kommentarerna på http://www.metacritic.com

TotalBiscuits "WTF is.. Ghosts multiplayer": https://www.youtube.com/watch?v=AAgc43e-zp4

TotalBiscuits "WTF is.. Ghosts Exctinction": https://www.youtube.com/watch?v=po62aXeveUs

PS
TotalBiscuits hittar alltid något dåligt i alla spel.

DS

Permalänk
Medlem

Hej!

Om du redan äger något av följande:

  1. CoD MW1

  2. CoD MW2

  3. CoD BO1

  4. CoD MW3

  5. CoD BO2

Så nej, då är det pengar i sjön att köpa ghost, du betalar i princip för MW1 med nya vapen och banor, värdelöst.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk

Jag har Ghost till PC. Jag tyckte att de sög de första 6 timmarna för det var laggigt och man hade dåligt aim, osv. Men nu har jag typ 10 timmar speltid och nu är det rätt så roligt. på multiplayer. Men det är ju lite små buggigt. Men jag kan inte säga än om det var ett bra köp än, Jag har inte testat allt än och de har inte patchat (stavning) spelet än.

Jag tycker att banorna är lite förstora för stora för att vara cod. Cod ska ju vara små banor och det ska hända mycket. Men detta är ju en ny serie.

Jag tycker att man inte kan säga att det suger om man inte har testat det/spelat ett antal timmar.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Säga vad man vill. Har alltid gillat båda serierna. Men skandal att releaserna bara blir sämre. Oavsett om det är cod eller bf... Helt olika spelstilar på spelen. Men Ghost är löjeväckande dåligt säga vad man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Ja, CoD serien är de bästa FPS spelen genom tiderna. Detta kan vi se på försäljningen samt spelstilen som denna fantastiska speltitel bidrar med.

Det tar mindre än 2 minuter att komma igång med CoD och börja köra. Med Battlefield måste man först vänta på Origin, sedan måste man vänta på Battlelog, sedan måste man få ett par errors och failed server join attempts, sedan sitter man i loading screen ett tag och sist men inte minst så kan man spela. En sådär 20 minuter efter att man velat börja.

Hej Psych, Logan från Oslo här! Träffade dig på MLG förra året, synd att ni kom 2:a...

Bara för att spelet säljer bra visar ju inte att spelet är bra!

Alla barn på konsol köper spelet för att det just är COD!

Ghost har nu gjort att jag inte kommer köpa nästa i serien!

Jag spelar endast FourDeltaOne idag då det faller mig bäst i smaken

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag hoppas du gillar det.
Ghost har fått en hel del kritik.
Den mesta av den kritiken har egentligen sitt ursprung i att Ghost inte skiljer sig så mycket från andra titlar ur CoD.
Detta är bra för dig, då du inte testat något annat CoD spel.
Det verkar tyvärr som att de har gjort en och annan tabbe vad gäller annat:
* Mycket höga systemkrav
* FOV är hårdkodad till konsol (dvs 65)
* Undermåliga kontrollmöjligheter till ljudet (en slider)
* ALT-TAB, Windowstangent funkar inte

Det är också bra att du inte köpte spelet i förväg.
Innan jag köper ett spel brukar jag ta en titt på TotalBiscuits "WTF is..." av spelet samt ögna igenom "User Score" kommentarerna på http://www.metacritic.com

TotalBiscuits "WTF is.. Ghosts multiplayer": https://www.youtube.com/watch?v=AAgc43e-zp4

TotalBiscuits "WTF is.. Ghosts Exctinction": https://www.youtube.com/watch?v=po62aXeveUs

PS
TotalBiscuits hittar alltid något dåligt i alla spel.

DS

Har lirat extremt lite cod men eftersom jag har funnit stort intresse i MOH 2010 och MOH WF så känner jag att det är daga att testa cod. Köpte spelet på steam för 2 veckor sedan

Som du sa. Har inte spelat se andra cod-spelen i princip, så det lblir nytt för mig. Har tittat på alla gameplays på Youtube och det verkar lockande enligt mig. Vi får se.om 5 timmar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

för PC tänk inte ens tanken, skam att man fick släppa det. Känns dock mycket bättre på konsoll
men nej tack

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Upp till dig. Men jag skulle nog avstå. Välj hellre Battlefield 4.

Permalänk

Skrattretande och pinsamt av dom att kopiera en scen från MW2, där MW2 till och med har bättre grafik (lol).

Nej, jag slutade spela CoDserien efter uppföljaren till MW2, fyyyfaaan säger jag rent ut sagt vilket skit det blivit.

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Hej!

Om du redan äger något av följande:

  1. CoD MW1

  2. CoD MW2

  3. CoD BO1

  4. CoD MW3

  5. CoD BO2

Så nej, då är det pengar i sjön att köpa ghost, du betalar i princip för MW1 med nya vapen och banor, värdelöst.

Exakt vad skiljer BF4 mot tex BC2/BF3?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

De är ju bara att ta upp valfritt cod och spela ändå samma spel med nya skins och banor.

Permalänk
Skrivet av snozan:

Exakt vad skiljer BF4 mot tex BC2/BF3?

Det märks att du inte har spelat dom.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Det märks att du inte har spelat dom.

Same goes for you. Kul att du förstod vad jag mena. Hade du spelat COD hade du inte missat COD: World at war

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av snozan:

Same goes for you. Kul att du förstod vad jag mena. Hade du spelat COD hade du inte missat COD: World at war

Jag har spelat MW, WaW, MW2, BO och BO2.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

har lirat ghost nu i 2 timmar. det enda problemet är att CF inte funkar men med allt maxat i princip har jag ändå 60 fps. ett annat litet problem är dock att det ändå känns som att det laggar, dvs det är inte 100% smooth men jag hoppas på en patch inom kort. Annars förstår jag inte varför så många klagar :s

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Nej, du kommer at bli så jävla besviken

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Håller med det flyter kanon på ett kort men crossfire suger,man blir utslängd i windows hela tiden.Men får väl köra på ett kort sålänge:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Annars förstår jag inte varför så många klagar :s

För att de är Sweclockers. "Gnälla om de går" attityden kommer alltid frodas här, de har den gjort i alla år. Vare sej de är COD vs BF eller Nvidia VS AMD. Alltid samma Fragbite trams.

De kommer alltid komma BF fanboys å tramsa i en COD tråd, enda skillnaden är att BF fanboysen får härja fritt i COD subforumet, de har de alltid fått göra. BF anses mer status på Sweclockers och kommer så alltid att göra tyvärr.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Om vi nu ska ta upp vad youtubers säger om spelet så får man ju iallafall ta en som spelar spelen och inte totalbiscuit som klagar på allt och alla. Hutch däremot:
http://www.youtube.com/watch?v=dHyH3IxuP4U

Äger inte spelet...än. Har spelat alla andra spel i spelserien, och även om det är "cod 4 med nyare textures" så är det ett helt annat spel. En annan upplevelse.

Håller med ovanstående inlägg. Sluta sitt och klanka ner på spelet bara för att ni är coola och kan köra BF4 på högsta inställningarna och därför är BF-fanboys.