Fredagspanelen 67: AMD Radeon R9 290, Nvidia Geforce GTX 780 Ti och Battlefield 4

Permalänk

Operation Locker är ju garanterat den mest grafikkrävande banan på BF4. Mycket mer än Siege of Shanghai även om du på SoS är mitt ute i vattet.

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Trevligt! Synd att ölen redan va slut här.

Permalänk
Medlem

Ja le bara genom hela avsnittet, synd bara att man inte köpte cola.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cgerikj:

Äntligen! Men är det inte dags att uppgradera från 720p video till 4k snart?

720p är det verkligen inget fel. Hade gärna annars vart väldigt trevligt ifall SweC kunde byta till en kompetent videoplattform, typ Vimeo -- grymt mycket bättre bit-rate, underbar HD-spelare och det bästa av allt; den kör INTE flash! (HTML5<3)

Har nämnt det här tidigare, men inget har hänt

Permalänk
Medlem

Fan, har Jonas börjat gymma, elller är det bara jag?

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Inaktiv

Trevlig helg på er nördar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Efter en fullspäckad period med lanseringar på alla håll och kanter är det hög tid för Jonas och Emil att samla tankarna i ett nytt avsnitt av den alltid lika aktuella Fredagspanelen.

Läs artikeln

Tackar grabbar, utmärkt som vanligt, Jonas gick verkligen utanför ramarna denna panel då han gick och hämtade manuspappret mitt under sändning, jag höll andan, - men vad händer nu? tänkte jag, mer sånt och ni verkar verkligen ha skitkul på jobbet, även fastän det har varit mycket att göra, jag antar det hänger ihop på något sätt.

Permalänk
Medlem

Hoppas du skriver eller berättar lite om hur du upplever Nexus 5an Emil.
Satt i precis samma tankar ang skärmen där, undrade varför swedroid var enda stället som snacka ner skärmen lite.

Bra panel åter igen, kämpa på gubbar. Och STORT tack till moderatorerna som sliter på forumet i kriget mellan folk nu när så mycket kort kommit ut.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tjoho, fredag!!

Glömde bort humorn i dessa, älskar den! (noll sarkasm)

Dock problemet att jag måste vänta tills December innan Battlefield 4 kommer se ut som jag vill. Aja, jag har väntat ett tag, jag överlever en månad till.

Permalänk
Inaktiv

Alla verkar bara vara såååååå trötta efter dessa två veckor, sluta dock aldrig med fredagspanelen bara för att inte så många hittills har kommenterat, lova det. Ni betyder mer än vad ni tror!

Permalänk
Medlem

Från att ha känt sig lite "Hasse Hansson" så är man nu pigg å glad å kan börja insupa helgen efter en kraftig Tacoskoma.
Free2Pay hahaha den va fanime bäst. i övrigt bra fredagspanel från start till mål, skål !

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Bra avsnitt grabbar! Skön humor! "Det är en bra pinne!". "Det ostar ur skärmen!" haha
Vill bara tillägga att det största intresset riktades nog mot Oculus Rift på Gamex. Så upplevde jag det iaf. Köade 2 timmar för att få testa. Och helt sjukt vad skön PS4's nya handkontroller är.
Efter att ha spelat BF4 sen release och i vanliga ordning upplevt detta smörgåsbord av buggar som Dice bjuder på känner jag en viss tomhet. Fram till igår kom jag på varför spelet inte känns lika bra som BF3. Ljudet! När det väl fungerar imponerar det inte alls lika mkt som i BF3. Ofta försvinner ljudet helt, som när man åkte moppe lr jeep i BF3: End Game expansionen. Men ännu mer avgörande är att soldaterna inte skriker lika mycket. Spot'ar man på ett fordon, en support infanterist eller assault infanterist så skriker det inte längre "I wanna ride" "Ammo!" "Medic!". Man har även censurerat spelet. Det var otroligt stämmningshöjande att höra polarn i squaden vråla "Here's some C4 for you fuckers!" etc. Har hitills inte hört en enda svordom. Trist.

Permalänk
Medlem

Härlig vibe igenom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

720p är det verkligen inget fel. Hade gärna annars vart väldigt trevligt ifall SweC kunde byta till en kompetent videoplattform, typ Vimeo -- grymt mycket bättre bit-rate, underbar HD-spelare och det bästa av allt; den kör INTE flash! (HTML5<3)

Har nämnt det här tidigare, men inget har hänt

Skrivet av cgerikj:

Äntligen! Men är det inte dags att uppgradera från 720p video till 4k snart?

Alltid gött med fredagspanel, och jag har dessutom fortfarande öl kvar

Angående videokvalitén så får jag för mig att den är betydligt risigare nu än vad den var för ett tag sedan. Minns jag fel eller har något ändrats?

Permalänk
Medlem

Tycker att folk som köper ett av världens bästa kort bör ha koll på switchen ändå.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

720p är det verkligen inget fel. Hade gärna annars vart väldigt trevligt ifall SweC kunde byta till en kompetent videoplattform, typ Vimeo -- grymt mycket bättre bit-rate, underbar HD-spelare och det bästa av allt; den kör INTE flash! (HTML5<3)

Har nämnt det här tidigare, men inget har hänt

Det handlar nog inte så mycket om att dom inte vill erbjuda bästa videokvalitén till oss, utan att dels så har dem sedan långt tillbaka samlat alla sina filmer på Youtube och Vimeo skulle också innebära en kostnad för dem att använda. Det finns också mycket bättre stöd för Youtube än Vimeo i tredje parts spelaren som SweClockers använder (JW Player), dock så stödjer inte API:et för det något annat än flash i nuläget. Utan den så skulle SweClockers också dra in mindre annonsintäkter då det är den som gör så att dom kan visa en kort annons innan Fredagspanelen och annat visas, så det finns nog ingen större motivation för dem att byta till vimeo.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte det var jävligt roligt 59.25 när jonas säger att han inte tänker göra det, han ser så jävla nöjd ut

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem

Ekonomiskt vett.
Bra ordval, det är väl så jag tänker.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

En timmes fredagspanel på en annars tråkig dag är inte fel.
Tummen upp för er!

Permalänk

Nice som jag har väntat

Permalänk
Medlem

Lätt ett av de skönaste avsnitten, levererar som vanligt med mycket skratt!

Permalänk
Inaktiv

Sålde just min själ till EA DICE genom att köpa Battlefield 4 (inkl. China Rising) för 321,75 kr. :cry:

Permalänk
Medlem

För en annan blev det lördagspanel till morgonkaffet, hehe.

Det är inte julmust han placerat så farligt nära dessa trevliga kort?

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka er för de två senaste grymma veckorna med flera tunga recensioner samt avslutningsvis med en fredagspanel som kebabsås på pizzan (grädden på moset)

Permalänk

Dynamiska texten i slutet! (y)

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Är det cola eller kaffe i glaset?

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Emil, lycka till med telefonen från UK..
Jag skickade ett stort och dyrt paket till mig själv från UK (med tracking, vilket jag inte fick ändå) som aldrig kom fram. Ringde Royal Mail med kolli-id och dom ba -No it has left the country, talk to Posten. Och Sverige ba -Nä det har inte kommit in i landet, prata med Råjjal mejl.

Tack för den, televerket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SW00N:

Är det cola eller kaffe i glaset?

Julmust såklart!!

Permalänk
Medlem

Något jag dock undrar är; "vågar" man köpa ett R9 290x eller R9 290 (som jag är mer sugen på), eller är det bättre att hålla sig till Nvidia just nu? Och då tänker jag bl.a. på drivrutinerna som mest verkar finnas i beta just nu. Detta hade jag gärna sett att man pratat lite mer kring i avsnittet