Nu börjar jag bli trött på detta (BF4)

Permalänk
Medlem

Fan vore intressant att veta vilken sort dator och drivrutiner DICE spelade/utvecklade BF4 till som inte får "Battlefield har slutat att fungera". Ibland kan man spela flera timmar och har jätte kul medans andra gånger hänger sig spelet eller att man blir disconnectad från servern hela tiden...blir så trött på detta skit.

Skrivet av Reyintaz:

Spelar nästan bara exklusivt på Sweclockers HC server. Funderar på om HC parametern gör så jag inte känner av det.

Vore kul att hitta några fler servers förutom Sweclockers och FZ som man kan få 4ping på, alla andra är 25+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maj0r:

Inte heller något jättefan av conquest på Railway men Rush verkar va en annan femma:
R4Nz2dBZRQY

Conquest är rätt roligt om det blir bra inf strider mellan flaggorna på Railway men också spelat tråkiga rundor där så det beror. Idag var det riktigt kul att spela den på conq 64.

Vet inte om ni sett denna

Tyckte den var rätt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av maj0r:

Inte heller något jättefan av conquest på Railway men Rush verkar va en annan femma:
R4Nz2dBZRQY

Jag tycker den banan är tråkig, men att alla är värdelösa gör ju inget bättre heller

körde tex 64 player rush igår (custom hardcore) dvs 32 vs 32, jag spelade som defender men förlorade PGA att mitt lag hade 27 (!!) snipers..
Jag och mitt squad (ingen jag kände/pratade med) körde assault/support och vi alla kom i top, med kd:s över 2 (rätt bra för att vara 5 vs 32)

Hur som, banan hade varit roligare med hus mellan 1/2:a och 3/4 bombplatserna

Kör förövrigt väldigt sällan conquest

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Vore kul att hitta några fler servers förutom Sweclockers och FZ som man kan få 4ping på, alla andra är 25+

Okej NetOnNet och Webhallen servrar då?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hah! Ni skulle ha spelat Dust 514...

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv

Jag känner igen alla problem som nämnts i tråden. Krascher, trasigt ljud, netcode, disconnect, "BF4 har slutat fungera", osv.

Bara för att Tumnus inte får alla dessa problem betyder det inte att dessa inte existerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla mina BF4 - problem löste sig genom att inte ha Skype igång i bakgrunden. Numera kraschar jag aldrig och spelet flyter på hur bra som helst, varje bana laddar på ~45 sekunder och då har jag inte ens en SSD.
Det där med att gnälla om netcode är det löjligaste jag vet, då om man tänker till så är det så att alla påverkas av netcode, vilket gör att det blir minst lika illa för alla andra som för en själv, det vill säga "det värsta" jämnar ut sig.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Alla mina BF4 - problem löste sig genom att inte ha Skype igång i bakgrunden. Numera kraschar jag aldrig och spelet flyter på hur bra som helst, varje bana laddar på ~45 sekunder och då har jag inte ens en SSD.
Det där med att gnälla om netcode är det löjligaste jag vet, då om man tänker till så är det så att alla påverkas av netcode, vilket gör att det blir minst lika illa för alla andra som för en själv, det vill säga "det värsta" jämnar ut sig.

men netcoden är fortfarande skit, även om den är lika värdelös för alla

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Jag känner igen alla problem som nämnts i tråden. Krascher, trasigt ljud, netcode, disconnect, "BF4 har slutat fungera", osv.

Bara för att Tumnus inte får alla dessa problem betyder det inte att dessa inte existerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte sagt att dessa inte existerar. Utan att det kan ha och göra med en kombination av hårdvara och mjukvara till vilket Dice inte har en chans ens att förutse. Därför måste de fixa det i efterhand.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Okej NetOnNet och Webhallen servrar då?

Ok tackar, webhallen va bra ping på, dock lägger jag ner för ikväll orkar inte med att inte få spela klart en match pga problem med stabiliteten på spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Jag känner igen alla problem som nämnts i tråden. Krascher, trasigt ljud, netcode, disconnect, "BF4 har slutat fungera", osv.

Bara för att Tumnus inte får alla dessa problem betyder det inte att dessa inte existerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara för kazen_90 har problem betyder inte det att alla har det.

Jag kan många kan spela felfritt som inte du kan.

Blev ganska irriterad när du hänge ut honom sådär. Har inte sett honom skriva att han inte är väl medveten om problemen? Det är lätt att bli trött på alla dessa gnällisar som surar om hur spelet är ofärdigt osv. Uppenbarligen är det ganska så färdigt om en stor del av folket kan spela? Jag har 37 timmar på mitt konto t.ex

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Alla mina BF4 - problem löste sig genom att inte ha Skype igång i bakgrunden. Numera kraschar jag aldrig och spelet flyter på hur bra som helst, varje bana laddar på ~45 sekunder och då har jag inte ens en SSD.
Det där med att gnälla om netcode är det löjligaste jag vet, då om man tänker till så är det så att alla påverkas av netcode, vilket gör att det blir minst lika illa för alla andra som för en själv, det vill säga "det värsta" jämnar ut sig.

Men oj det var det dummaste inlägg jag läst på ett tag. Att folk gnäller på Netcoden är befogat, oavsett om det är "lika" för alla så är det INTE acceptabelt så dålig som den är nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bicherino:

Men oj det var det dummaste inlägg jag läst på ett tag. Att folk gnäller på Netcoden är befogat, oavsett om det är "lika" för alla så är det INTE acceptabelt så dålig som den är nu.

Det är ju inte ens sämre än BF3 eller BC2.

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Det är ju inte ens sämre än BF3 eller BC2.

Nu skojar du va? Det är sämre än BF3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bicherino:

Nu skojar du va? Det är sämre än BF3.

Knappast. Av de 37 timmar har jag inte upplevt något liknande som i BF3. BC2 är absolut värst av dom alla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bicherino:

Nu skojar du va? Det är sämre än BF3.

Faktiskt inte. BF-serien har haft samma problem sedan iaf BF2 tiden. Skulle nog säga att FPS spel generellt har detta problem. Vem minns inte problemen som tex. Cod2 hade där hitboxen kunde försvinna eller bli gigantisk så fort du leanade runt ett hörn? Minns att på den gamla Quake 3 tiden så kunde man ta en railgun och träffa trots att du siktade en halv meter bredvid gubben. Så detta är inte ett unikt problem och jag undrar verkligen om det går att fixa ordentligt eftersom det funnits i olika former i nästan varenda modernt FPS spel utan att tillverkaren kunnat fixa det ordentligt. Av alla buggar jag har sett så verkar mest Crasherna och hitboxen vara de enda sakerna som faktiskt har helt med Dice att göra. Allt annat verkar mer vara i kombination med diverse hårdvara/mjukvara. Alltså kan det ta tid att fixa.

Skrivet av Bicherino:

Men oj det var det dummaste inlägg jag läst på ett tag. Att folk gnäller på Netcoden är befogat, oavsett om det är "lika" för alla så är det INTE acceptabelt så dålig som den är nu.

Skype är ett skitprogram som har en tendens att orsaka instabilitet med vissa mjukvaror.. Detta är känt sedan länge. Vet inte om det gäller BF4 specifikt men Skype kan få mitt Wow att crasha tex. Och med jämna mellanrum så crashar även Chrome pga. Skypes förbannade plugin som vägrar försvinna. För att inte snacka om skitens laggande av datorn vid uppstart TROTS att jag har en SSD.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Skype är ett skitprogram som har en tendens att orsaka instabilitet med vissa mjukvaror.. Detta är känt sedan länge. Vet inte om det gäller BF4 specifikt men Skype kan få mitt Wow att crasha tex. Och med jämna mellanrum så crashar även Chrome pga. Skypes förbannade plugin som vägrar försvinna. För att inte snacka om skitens laggande av datorn vid uppstart TROTS att jag har en SSD.

Japp. Det kan även få Dxtory vägra att spela in etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Fan vore intressant att veta vilken sort dator och drivrutiner DICE spelade/utvecklade BF4 till som inte får "Battlefield har slutat att fungera". Ibland kan man spela flera timmar och har jätte kul medans andra gånger hänger sig spelet eller att man blir disconnectad från servern hela tiden...blir så trött på detta skit.

Vore kul att hitta några fler servers förutom Sweclockers och FZ som man kan få 4ping på, alla andra är 25+

HVT http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/a0d9cbc5...
This is sweden http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/508a3bc1...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stoffeboffe:

Jag jobbar inom it-branschen där det är viktigt att leverera bra kvalitet och FÄRDIGA produkter. Det skulle aldrig vara ok att släppa en sådan produkt som BF4 är idag. Ärligt talat, man hade fått veta att man lever och lite mer än så. Så mycket buggar, problem och avslut som man får när man kör detta spel är helt makabert i min åsikt.

Lever dom (DICE) och EA (tihi) på sitt goda rykte och tycker det är OK att dumpa ut en produkt som inte är färdig och har mer barnsjukdomar än ett spädbarn som föds för tidigt.

Jag sitter här med ett gäng grabbar (inga brudar tyvärr), druckit en hel del alkohol och är allmänt sur att man blir utkastad mest hela tiden. Tvungen att skriva av mig.

Tråkigt att höra. Jag har spelat en del nu och faktiskt inte blivit utkastad en enda gång. Inte sett en bugg eller haft minsta problem. Kanske haft tur? Hoppas det blir bättre för sig. Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Bara för kazen_90 har problem betyder inte det att alla har det.

Jag kan många kan spela felfritt som inte du kan.

Blev ganska irriterad när du hänge ut honom sådär. Har inte sett honom skriva att han inte är väl medveten om problemen? Det är lätt att bli trött på alla dessa gnällisar som surar om hur spelet är ofärdigt osv. Uppenbarligen är det ganska så färdigt om en stor del av folket kan spela? Jag har 37 timmar på mitt konto t.ex

Var har jag sagt att alla har problemen? Läs på olika forum så ser du att väldigt många har dem.

Bara för att du är BF4-fanboy betyder det inte att spelet är felfritt. Jag har 20+ timmar, trots att vartannat game har crashat. Det betyder att det går att komma upp i dessa trots problemet vilket gör dina 37 timmar irrelevanta i sammanhanget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Har inte sagt att dessa inte existerar. Utan att det kan ha och göra med en kombination av hårdvara och mjukvara till vilket Dice inte har en chans ens att förutse. Därför måste de fixa det i efterhand.

Därför man betatestar och fixar problemen som dyker upp då. Gullig bortförklaring dock men grejen är nog snarare att de har press på sig att släppa det några veckor för tidigt vilket vi spelare får ta smällen för.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Var har jag sagt att alla har problemen? Läs på olika forum så ser du att väldigt många har dem.

Bara för att du är BF4-fanboy betyder det inte att spelet är felfritt. Jag har 20+ timmar, trots att vartannat game har crashat. Det betyder att det går att komma upp i dessa trots problemet vilket gör dina 37 timmar irrelevanta i sammanhanget.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart alla gnällisar är på forumet och skapar trådar var femte minut. Varför skulle man hänga där om man nu kan spela.

Skrivet av h0psi:

Därför man betatestar och fixar problemen som dyker upp då. Gullig bortförklaring dock men grejen är nog snarare att de har press på sig att släppa det några veckor för tidigt vilket vi spelare får ta smällen för.

Och är det någon annans fel än personer som köper det? Folk borde vara glada att Origin ens erbjöd refund vilket Steam t.ex inte gör. Det har varit något fall där ett spel vart så ospelbart att det togs bort från store. BF4 är långt ifrån den klassen dock.

Folk spelade betan, folk köpte det, utnyttjade inte refund, gnäller.

Permalänk
Medlem

Det kanske hade vart bättre om de haft en riktig beta istället för nån gammal testversion som de hade...Då kanske de faktiskt hade kunnat rätta till lite problem...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Klart alla gnällisar är på forumet och skapar trådar var femte minut. Varför skulle man hänga där om man nu kan spela.

Och är det någon annans fel än personer som köper det? Folk borde vara glada att Origin ens erbjöd refund vilket Steam t.ex inte gör. Det har varit något fall där ett spel vart så ospelbart att det togs bort från store. BF4 är långt ifrån den klassen dock.

Folk spelade betan, folk köpte det, utnyttjade inte refund, gnäller.

Men du, betan fungerade perfekt för mig. Att jag köper ett spel som är ospelbart är knappast mitt fel och det ska egentligen inte hända, det händer väldigt sällan dessutom och det är verkligen inte okej hur du än förskönar det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av h0psi:

Men du, betan fungerade perfekt för mig. Att jag köper ett spel som är ospelbart är knappast mitt fel och det ska egentligen inte hända, det händer väldigt sällan dessutom och det är verkligen inte okej hur du än förskönar det.

Så du menar att du kunde spela 24 timmar helt felfritt och sen efter började alla problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Så du menar att du kunde spela 24 timmar helt felfritt och sen efter började alla problem?

Jag spelade inte 24 timmar av betan, men det jag spelade fungerade. Jag är osäker på exakt var du vill komma ärligt talat? Är det ett tvång att ha spelat betan en viss tid för att inte få ha kritik mot att ha köpt en produkt som är felande?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Så du menar att du kunde spela 24 timmar helt felfritt och sen efter började alla problem?

Jag har faktiskt stött på detta igår, helt sjukt. Fram tills igår kväll har jag väl (som antagligen alla andra) haft nån krash här och var, men inga större problem.

Men igår lyckades jag fasiken inte spela mer än 5 minuter i sträck innan det blev en "Battlefield yada yada stopped working".
Har inte pillat på _någonting_ på burken mellan söndag kväll och måndag, ändå så var det bara miserabla krasher hela kvällen, blir galen!

Så jävla sugen att åka och knacka på vid Slussen och fråga vad dom säkert överbetalda skojjarna på Dajs håller på med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av h0psi:

Jag spelade inte 24 timmar av betan, men det jag spelade fungerade. Jag är osäker på exakt var du vill komma ärligt talat? Är det ett tvång att ha spelat betan en viss tid för att inte få ha kritik mot att ha köpt en produkt som är felande?

Pratar inte om betan utan fullversionen. Origin lät dig ha spelet i ditt inventory i 7 dagar utan att ha startat det, när du har startat får du spela det i hela 24 timmar för att sedan bestämma dig om du vill ha pengarna tillbaka eller ej.

På 24 timmar hinner man inse om spelet är trasigt eller ej, då tar man passande åtgärder. Om personen inte gör detta är det helt dennes eget fel som jag skrev innan.

Skrivet av BasseBaba:

Så jävla sugen att åka och knacka på vid Slussen och fråga vad dom säkert överbetalda skojjarna på Dajs håller på med

Kul att du säger så när du har kunnat spela utan större problem.

Permalänk

Mitt BF4 har funkat klockrent dom senaste dagarna

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Entusiast

Blev gode trött alldeles nyss... dock inte spelets fel. Rush utan nån/några polare i mumble var rena helvetet

Idioter som ställer sig på taket med diverse vapen och skiter i att attackera MCOM. Fläskade ner och satte bomben... typ 249 miljarder fiender kom medans 0 av mina "lagkamrater" gav understöd. Conquest är nog det man ska hålla sig till om man lirar själv...

Så... nu har jag grinat klart!