Billiga Game Cards till Wow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Snooze:

Jag håller fullständigt med dig. Man betalar 130:- i månaden för att spel som tuggar på samma plats i flera månader. Inga patcher som innehåller några nya föremål, raids och annat kul. Det kommer som du säger var 5/6 månad. Det är alldeles för lång tid emellan, oftast så har Blizzard bara gjort om en gammal dungeon till nya, enda skillnaden är nya bossar och creeps. Vilket är väldigt fantasilöst tycker jag.

Efter 9 år på marknaden så kan man väl säga att det är överpriser, de har alltid kostat så mycket. De borde sänka priserna eftersom dem förlorar alltmer spelare för varje vecka som går, många realms är tomma.

Om det inte finns tid för jobb när man pluggar då? Universitets utbildning är mer krävande än ett jobb... Om man vill lira det då? Då måste man alltså köra piratkopierat?

Ifall dem vill ha kvar spelare så ja.

Frasses, Max och Subway? Det är inte ens riktig mat. Dessutom så har dem ökat sina priser också. Man blir bara trött och lat efter sådan mat, finns ingen energi i det.

Om man inte ens dricker öl, röker eller snusar då? Jag har fortfarande inte råd med månadskostnaden? Jag tycker definitivt att Blizzard borde tänka om gällande sin månadshyra av spelet. I annat fall så borde expansionerna vara gratis.

Nu tycker jag att tråden har blivit alldeles för mycket OT. Kom gärna med fler förslag gällande billiga game (time) cards.

Du studerar på universitetsnivå, men kan inte använda "de" och "dem" korrekt? Okej.

Känns som att du reachar bara; spelet kostar en hundring i månaden och det är skäligt för vissa och mindre skäligt för andra. Bit ihop.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Sir.Snooze:

Tror nog att en del människor njuter av 2 öl istället för 1 månads speltid.

Om man studerar, hur ska man då kunna ha råd med telefonabonnemang, gymkort, Spotify, Netflix, hyran och sedan ett jävla game card på det, det borde finnas två olika priser, ett för dem som jobbar och ett för dem som studerar samt pensionärer. Ungefär som med busskorten. Juste jag hade glömt bort att man måste betala för busskort också. Det blir en hög månadskostnad.

EDIT: Jag förstår varför människor väljer att köra privata servrar.

Om man har 1100 i studiebidrag som TS så bor han troligen hemma.
Med studiebidrag + lån landar man grovt räknat på 10k i månaden.
Har man Inte råd med ett nöje/en hobby på ynka 100kr i månaden så ska man nog se över sina prioriteringar.
Jag bor i en relativt dyr lägenhet och lever tamejfan ett rätt fett liv som student - om jag får säga det själv.
Jag måste hålla koll på mina pengar, självklart, men en hundralapp för något man kan spendera 10 timmar i veckan på är ju en struntsumma.

Har du inte råd ändå, vem är jag att döma. Då får man väl helt enkelt strunta i det.
Faktum kvarstår, det finns andra saker som är dyrare / timma underhållning än wow.
Radiotjänst till exempel.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Du skulle ju kunna kolla runt på Ownedcore trade forumet och leta efter Raf gametime som är legit, från folk med hög Reputation på sidan, har 12månader som tickar på ena kontot och mitt main konto tar de bort raf ifrån så måste pröjsa, så köper gametime från offgamers till det kontot

(spelar på EU/US)

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Äsch, spelet har bara fått ökennamnet Buggfield 4, men det löser väl DICE snart hoppas jag.

Japp. Tyvärr så är det så. Förstår inte varför alla ska ha så hög månadskostnad.

för att månadskostnaden är den bästa intäkten du kan ha, eftersom du har löpande utgifter..

rätt nice med pengar in mot pengar ut i ett jämt positivt flöde...

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Tror nog att en del människor njuter av 2 öl istället för 1 månads speltid.

Om man studerar, hur ska man då kunna ha råd med telefonabonnemang, gymkort, Spotify, Netflix, hyran och sedan ett jävla game card på det, det borde finnas två olika priser, ett för dem som jobbar och ett för dem som studerar samt pensionärer. Ungefär som med busskorten. Juste jag hade glömt bort att man måste betala för busskort också. Det blir en hög månadskostnad.

EDIT: Jag förstår varför människor väljer att köra privata servrar.

Du måste varken ha gymkort, netflix eller spotify..
Man får prioritera, WoW får du se som underhållning så då är frågan vad som ger dig mest underhållning, Netflix, Spotify eller WoW.
Om jag själv hade så tight med pengar så skulle jag absolut inte prioritera 2 öl framför WoW då 2 öl oftast slutar med 10+ och då blev det plötsligt bra mycket dyrare

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Prisjakt och möjligtvis ringa till affärer och fråga om de ska rea ut de. Inte mycket annat man kan göra.

Sen det här med Netflix, Spotify och gymkort....dafuq?? Om du vill ha Netflix, Spotify, gymkort OCH World of WarCraft så får du helt enkelt prioritera bort annat eller skaffa mer pengar. Det är inte svårare än så.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

prisjakt.se

Student här som är på väg ut efter 7 år. Har Master of Science i Maskinteknik samt en extra Master i Mekatronik och har ENBART levt på studiebidrag sen dag 1 (inte jobbat en enda gång sen jag började studera). Jag fick pengar över varje månad som jag investerade och nu har det förvaltats så att jag kan betala tillbaka hela studielånet i ett svep samt ha gott om pengar över.

För övrigt finns det måna utbildningar som inte alls kräver högt tempo. Hjälpte min kompis igenom större delen av socionom utbildningen och det enda jag kan inom sociologi är det jag läser i vetenskapliga artiklar (inte läst en enda "kurs") samt sunt förnuft.

Tycker du inte spelet är värt pengarna så sluta spela det och sluta gnälla.

Edit: Och nej, jag är inte på något sätt "begåvad". Är bara van vid att slita för det jag vill och det lönar sig i vuxenlivet

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

prisjakt.se

Student här som är på väg ut efter 7 år. Har Master of Science i Maskinteknik samt en extra Master i Mekatronik och har ENBART levt på studiebidrag sen dag 1 (inte jobbat en enda gång sen jag började studera). Jag fick pengar över varje månad som jag investerade och nu har det förvaltats så att jag kan betala tillbaka hela studielånet i ett svep samt ha gott om pengar över.

För övrigt finns det måna utbildningar som inte alls kräver högt tempo. Hjälpte min kompis igenom större delen av socionom utbildningen och det enda jag kan inom sociologi är det jag läser i vetenskapliga artiklar (inte läst en enda "kurs") samt sunt förnuft.

Tycker du inte spelet är värt pengarna så sluta spela det och sluta gnälla.

Edit: Och nej, jag är inte på något sätt "begåvad". Är bara van vid att slita för det jag vill och det lönar sig i vuxenlivet

Några hundra i månaden som blivit 200-250k på 7 år? Hur? Antog att det är ca 250k det "kostar" att studera i 7 år.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shitpommfrit:

Elgiganten har för 189 vilket är hyffsat ok

Det är helt okej, men inte tillräckligt bra för att mäta sig med Siba's f.d pris. Det kanske inte är någon som kan matcha det. Då får man vänta ut det som alla andra gör. Men det får bli Elgiganten om jag överväger att införskaffa speltid, tack!

Skrivet av Svbg:

Om det inte finns tid för att jobba när du pluggar, finns det definitivt inte tid för att spela WoW!
Prioritera, snälla.

Så du menar att man ska lägga hela sitt liv på samhället? Att man ska plugga 15 timmar om dagen och 8 timmar jobb? Om jag gör det så vill jag gärna ha något tillbaka i samma värde. Vilket man verkligen inte får idag.

Skrivet av tvelander:

Vadå hög månadskostand`?

Dom har 180 devolopers i WoW som jobbar 5 dagar i veckan och svarar på frågor på fritiden.

Du tycker att dom inte ska kunna få ta betalt?

Allt är prioriteringar.
När jag va student hade jag inga pengar knappt råd med WoW, har jobb och kan köpa det jag tycker är roligt.

Men tycker man WoW suger fast vill spela det ändå då vet jag inte.

Dem får garanterat mer pengar än vad en fältsäljare får. Blizzard har inte hand om ett spel bara.

Det skulle vara kul att se en årsredovisning från Blizzard.

Skrivet av henkiii:

Kanske dags att snegla mot ett annat spel om WoW nu är så uselt att det inte är värt 95-130 kr/mån?

Det har jag redan gjort. Man lirar naturligtvis spel som bara har en engångskostnad som håller tillfredsställandet uppe. Men polarna har börjat med World of Warcraft igen och de försöker få med mig, jag vägrar betala så mycket för ett spel som har passerat sin storhetstid.

Skrivet av Demonoidz:

Du studerar på universitetsnivå, men kan inte använda "de" och "dem" korrekt? Okej.

Känns som att du reachar bara; spelet kostar en hundring i månaden och det är skäligt för vissa och mindre skäligt för andra. Bit ihop.

Vad spelar det för roll? Känner folk som inte ens kan stava sitt namn.

Skrivet av Campaigner:

Prisjakt och möjligtvis ringa till affärer och fråga om de ska rea ut de. Inte mycket annat man kan göra.

Sen det här med Netflix, Spotify och gymkort....dafuq?? Om du vill ha Netflix, Spotify, gymkort OCH World of WarCraft så får du helt enkelt prioritera bort annat eller skaffa mer pengar. Det är inte svårare än så.

Det går inte att prioritera bort dem. Ifall man laddar ner film så är man kriminell, laddar man ner musik från Youtube så är man kriminell, går man in på ett gym utan gymkort så blir man straffad. Hur ska jag skaffa mer pengar? Universitet är som ett heltidsjobb ändå får man en riktigt dålig "lön". Varför pluggar människor utomlands istället för här?

Skrivet av Krisilicous:

prisjakt.se

Student här som är på väg ut efter 7 år. Har Master of Science i Maskinteknik samt en extra Master i Mekatronik och har ENBART levt på studiebidrag sen dag 1 (inte jobbat en enda gång sen jag började studera). Jag fick pengar över varje månad som jag investerade och nu har det förvaltats så att jag kan betala tillbaka hela studielånet i ett svep samt ha gott om pengar över.

För övrigt finns det måna utbildningar som inte alls kräver högt tempo. Hjälpte min kompis igenom större delen av socionom utbildningen och det enda jag kan inom sociologi är det jag läser i vetenskapliga artiklar (inte läst en enda "kurs") samt sunt förnuft.

Tycker du inte spelet är värt pengarna så sluta spela det och sluta gnälla.

Edit: Och nej, jag är inte på något sätt "begåvad". Är bara van vid att slita för det jag vill och det lönar sig i vuxenlivet

Ja, som sagt så beror det på vad man prioriterar här i livet. Jag prioriterar dock att kunna få se film, lyssna musik och lira gejms. Har man inte Netflix och Spotify så måste man ladda ner film.

Btw, jag gnäller inte. Tycker bara att deras storhetstid är över. Jag tror till och med Candy Crush har fler spelare än vad Wow har idag.

Nu vill jag ställa er en fråga... Ni som prioriterar WOW före film och musik. Laddar ni ned ert material?

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Några hundra i månaden som blivit 200-250k på 7 år? Hur? Antog att det är ca 250k det "kostar" att studera i 7 år.

290k ligger min skuld på^^ Det är lättare och riskfriare att investera i värdepapper än vad folk tror=) "som tur var" har jag grymt fullt upp i vissa perioder, så mina utgifter var mer eller mindre bara hyra+mat, och då var det enorma storkok för att få mer tid att plugga så matkassan låg dessutom på max cirka 700 kr. Så hyra på 3300, mat 700 sen CSN på cirka 9k och bostadsbidrag på 1k=+6000 varje månad, gör man det i 3(av de 7 åren jag studerade så var det väl nästan 3 år sammanlagt över utspridda perioder som jag inte "hade tid" att köpa "onödiga" saker) år så 6000*3*10=180'000 att investera och leka med. Med reservation för grova uppskattningar

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Några hundra i månaden som blivit 200-250k på 7 år? Hur? Antog att det är ca 250k det "kostar" att studera i 7 år.

Det kostar mycket mer än så. Man tar lån på ca 300k för 3 år. Så det borde bli ca 700k för 7 år.

Permalänk
Skrivet av Sir.Snooze:

Det kostar mycket mer än så. Man tar lån på ca 300k för 3 år. Så det borde bli ca 700k för 7 år.

För övrigt är det världens bästa lån som går att ta någonsin i ditt liv. Busenkelt att återinvestera och gå plus på räntan. Att klaga på att man har kapitalknapphet när man studerar...ja, då är man bortskämd

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krisilicous:

För övrigt är det världens bästa lån som går att ta någonsin i ditt liv. Busenkelt att återinvestera och gå plus på räntan. Att klaga på att man har kapitalknapphet när man studerar...ja, då är man bortskämd

Man tar en risk då man inte är garanterad jobb efter avslutad studietid. Allt beror på vad man läser för något. Nej man är inte bortskämd, gäller att vara ekonomisk.

Man ska ha råd med busskort, mat, hyra, abonnemang, resor (hem), kunna gå ut med sina vänner för att sänka en pizza eller liknande, lite bio besök och så. Någon gång i månaden ska man kunna gör sånt. Pengarna räcker inte riktigt till.

Har en närstående som inte har pluggat på ca 6 år men som fortfarande har kvar studieskulder, eftersom personen inte fick ett jobb direkt därpå.

Nu börjar tråden gå väldigt OT.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sneaky_rhino:

Du skulle ju kunna kolla runt på Ownedcore trade forumet och leta efter Raf gametime som är legit, från folk med hög Reputation på sidan, har 12månader som tickar på ena kontot och mitt main konto tar de bort raf ifrån så måste pröjsa, så köper gametime från offgamers till det kontot

(spelar på EU/US)

Vad kostar det ifrån Offgamers då? Borde inte Amerika ha bättre priser på game cards då?

Är det folk som vill köra Raf på den sidan? Är det dom som betalar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

290k ligger min skuld på^^ Det är lättare och riskfriare att investera i värdepapper än vad folk tror=) "som tur var" har jag grymt fullt upp i vissa perioder, så mina utgifter var mer eller mindre bara hyra+mat, och då var det enorma storkok för att få mer tid att plugga så matkassan låg dessutom på max cirka 700 kr. Så hyra på 3300, mat 700 sen CSN på cirka 9k och bostadsbidrag på 1k=+6000 varje månad, gör man det i 3(av de 7 åren jag studerade så var det väl nästan 3 år sammanlagt över utspridda perioder som jag inte "hade tid" att köpa "onödiga" saker) år så 6000*3*10=180'000 att investera och leka med. Med reservation för grova uppskattningar

Du låter galet seriös Och investerade du 6k i månaden är det ju en helt annan femma såklart Även om du lyckades med bedriften att återbetala allt direkt så måste jag säga att jag nog inte hade velat vara i dina skor. 700kr i månaden per mat låter verkligen som ingenting och undrar om du lade något alls på nöjen under dessa sju år? Låter inte så kul att äta matlådor varje dag, konstant i sju år :/

Skrivet av Sir.Snooze:

Det kostar mycket mer än så. Man tar lån på ca 300k för 3 år. Så det borde bli ca 700k för 7 år.

100k per år kan det väl inte vara? Måste ju vara Extended CSN eller något då. Nu kanske det ändrats sen 10 år tillbaka då jag pluggade men på min tid hade man bidrag kanske 3k och 5k i lån och man räknar väl 9mån studier så 45k per år.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Sir.Snooze:

Vad kostar det ifrån Offgamers då? Borde inte Amerika ha bättre priser på game cards då?

Är det folk som vill köra Raf på den sidan? Är det dom som betalar?

jag lirar inte för att det är skoj :), sen så går det inte raf från eu på us servrar utan jag lirar med ett fåtal spelare igenom eu och us, vet inte om du vet vem tex Bailamos eller vanguards osv är på us?

Sen RAF-Gametime är bara på EU då du kan tex köpa 1n månad recruit a friend gametime reward för tex 30kr från kineser så har du tur så tar inte blizzard bort det osv

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

För att hålla sig till det tråden faktiskt handlar om

Jag brukar alltid kolla dlcompare.com när jag köper spel.

http://www.dlcompare.com/gamecards/best-deals-wow-eu-60-day-p...

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

TLDR: TS är bortskämd och tycker allt ska vara gratis i livet.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Man tar en risk då man inte är garanterad jobb efter avslutad studietid. Allt beror på vad man läser för något. Nej man är inte bortskämd, gäller att vara ekonomisk.

Man ska ha råd med busskort, mat, hyra, abonnemang, resor (hem), kunna gå ut med sina vänner för att sänka en pizza eller liknande, lite bio besök och så. Någon gång i månaden ska man kunna gör sånt. Pengarna räcker inte riktigt till.

Har en närstående som inte har pluggat på ca 6 år men som fortfarande har kvar studieskulder, eftersom personen inte fick ett jobb direkt därpå.

Nu börjar tråden gå väldigt OT.

Det är ingen risk att ta en utbildning, risken ligger i att inte ta en.

Däremot får du vara ekonomisk under studietiden och det är ju inte jättekul.
Men det roliga kommer efteråt, då du efter ett par jobb tjänar dubbelt så mycket som barndomskamraterna som inte studerade efter gymnasiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

290k ligger min skuld på^^ Det är lättare och riskfriare att investera i värdepapper än vad folk tror=) "som tur var" har jag grymt fullt upp i vissa perioder, så mina utgifter var mer eller mindre bara hyra+mat, och då var det enorma storkok för att få mer tid att plugga så matkassan låg dessutom på max cirka 700 kr. Så hyra på 3300, mat 700 sen CSN på cirka 9k och bostadsbidrag på 1k=+6000 varje månad, gör man det i 3(av de 7 åren jag studerade så var det väl nästan 3 år sammanlagt över utspridda perioder som jag inte "hade tid" att köpa "onödiga" saker) år så 6000*3*10=180'000 att investera och leka med. Med reservation för grova uppskattningar

Skrivet av Mocka:

Du låter galet seriös Och investerade du 6k i månaden är det ju en helt annan femma såklart Även om du lyckades med bedriften att återbetala allt direkt så måste jag säga att jag nog inte hade velat vara i dina skor. 700kr i månaden per mat låter verkligen som ingenting och undrar om du lade något alls på nöjen under dessa sju år? Låter inte så kul att äta matlådor varje dag, konstant i sju år :/

100k per år kan det väl inte vara? Måste ju vara Extended CSN eller något då. Nu kanske det ändrats sen 10 år tillbaka då jag pluggade men på min tid hade man bidrag kanske 3k och 5k i lån och man räknar väl 9mån studier så 45k per år.

Det är ett litet halvtroll vi lyssnar på här. Skulle väldigt gärna vilja höra vilka storkok han gör som går loss på 700 kr för en hel månad. Han menar allvarligt att frukost+lunch+middag varje dag går på 175 kr i veckan, med andra ord 25 kr/dag? Seriöst, äts det mjöl utblandat i vatten?

Om han nu, som han påstår, har pluggat i 7 år och gått runt på enbart studiemedel så får vi en liten enkel kalkyl enligt följande (nu går jag på dagens bidrag- och lånesiffror från CSN):

Bidrag per termin (heltid -> 20 veckor): 14 140 kr
Lån per termin (heltid -> 20 veckor): 30 980

Alltså ackumulerar vi ett lån på 61 960 kr per år. Så multiplicerar du det med 7 så får vi den nätta summan 433 720 kr, och då har vi inte tagit med räntan i beräkningen. Sen har jag inte heller tagit i beaktande att du endast får studiemedel utbetalt i max 6 år, om du inte får beviljat längre, vilket är mycket ovanligt.

Så jag skulle väldigt gärna höra hur han efter 7 års studier på enbart studiemedel landar på 290 000 kr i studieskuld, då jag som är inne på mitt 4:e år har kommit upp i drygt 200 000 kronor. Jag skulle väldigt gärna också vilja höra hur han klarar sitt sista år utan studiemedel då han har passerat gränsen på 6 år av utbetalningar. Jag väntar med spänning...

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Vadå hög månadskostand`?

Dom har 180 devolopers i WoW som jobbar 5 dagar i veckan och svarar på frågor på fritiden.

Du tycker att dom inte ska kunna få ta betalt?

Allt är prioriteringar.
När jag va student hade jag inga pengar knappt råd med WoW, har jobb och kan köpa det jag tycker är roligt.

Men tycker man WoW suger fast vill spela det ändå då vet jag inte.

Tar dem betalt ca 90kr i månaden med runt 10 miljoner subscribers så har dem mer än nog för alla deras löner och servrar. De skulle kunna ta mindre betalt och på så sätt får fler människor som spelar deras spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Formel117:

Tar dem betalt ca 90kr i månaden med runt 10 miljoner subscribers så har dem mer än nog för alla deras löner och servrar. De skulle kunna ta mindre betalt och på så sätt får fler människor som spelar deras spel.

Dock tror jag Blizzard själva redan har listat ut vad som är det mest framgångsrika receptet för deras egen del.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Formel117:

Tar dem betalt ca 90kr i månaden med runt 10 miljoner subscribers så har dem mer än nog för alla deras löner och servrar. De skulle kunna ta mindre betalt och på så sätt får fler människor som spelar deras spel.

För det första ha dom 7.8 miljoner subs atm, och ja det är nice att betala för då slipper man mer idioter i spelet.

Skulle sluta spela WoW om dom tog bort månadskostnaden.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

det är nice att betala för då slipper man mer idioter i spelet

Dagens understatement.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MiLeS:

Dagens understatement.

Det är sant det som är så segt.

Hade wow blivit gratis så hade ju det kommit in hur många som helst.

Jag bryr mig inte jätte mycket då jag aldrig behöver anpassa mig efter dom men asså satan vad dom förstör spelet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är sant det som är så segt.

Hade wow blivit gratis så hade ju det kommit in hur många som helst.

Jag bryr mig inte jätte mycket då jag aldrig behöver anpassa mig efter dom men asså satan vad dom förstör spelet.

TSW var väl det enda nästan kidzfria spelet jag kan komma på För svårt att fatta för den vanlige p12an antar jag

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Sir.Snooze:

Man tar en risk då man inte är garanterad jobb efter avslutad studietid. Allt beror på vad man läser för något. Nej man är inte bortskämd, gäller att vara ekonomisk.

Man ska ha råd med busskort, mat, hyra, abonnemang, resor (hem), kunna gå ut med sina vänner för att sänka en pizza eller liknande, lite bio besök och så. Någon gång i månaden ska man kunna gör sånt. Pengarna räcker inte riktigt till.

Har en närstående som inte har pluggat på ca 6 år men som fortfarande har kvar studieskulder, eftersom personen inte fick ett jobb direkt därpå.

Nu börjar tråden gå väldigt OT.

Vänta nu...

6 år sedan han studerade? Fortfarande har kvar studieskulder?
Ja? Det har väl alla?

Vi snackar om studieskulder på flera hundra tusen, det betalar man väl inte bara av hur som helst, rätt upp och ned?
Det läggs ju på en avbetalningsplan som ska räcka fram tills pension om man så vill..
Förresten så är det väl dumt att betala tillbaka lånet allt för snabbt också, billigaste lånet du tar i ditt liv.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *