Kan varken ladda ner eller ladda upp filer

Permalänk

Kan varken ladda ner eller ladda upp filer

Hej, skulle vilja ha hjälp med en sak.
När jag t.ex klickar på "lägg till fil" t.ex på fb chatten så kommer inte rutan upp, eller när jag tycker på "ladda ner" knappen om jag t.ex ska ladda ner ett program på internet så kommer heller ingen ruta upp.. Vad är fel och hur löser jag det? Att streama en film på swefilmer tar också otroligt lång tid.. Internet funkar som det ska, och inget virus hittat vid scanning av datorn. Kör google chrome. Jag innehar windows 7 home premium.
har sökt på nätet efter problemet, det tycks vara fler som har det men ingen har fått svar på sin fråga..
Jag har sökt efter uppdateringar men den hittade inga nya.. Har testat att återställa datorn till en tidigare punk med men problemet löstes inte då heller..
plz help!

Tack för svar!

//Niklas

Permalänk

Testa med en annan webbläsare..

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du med något tillägg, typ NoScript eller dylikt?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Testa med en annan webbläsare..

testade internet explorer och där funkade allt som inte funkade i chrome.. dock gick det värligt segt att ladda alla webbsidor..

Skrivet av Casgar:

Kör du med något tillägg, typ NoScript eller dylikt?

jag kör med ett tillägg, adblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firrefisken:

jag kör med ett tillägg, adblock.

Testa att inaktivera för att sedan ladda upp/ned filer. Funkar det är adblock boven.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av firrefisken:

testade internet explorer och där funkade allt som inte funkade i chrome.. dock gick det värligt segt att ladda alla webbsidor..

jag kör med ett tillägg, adblock.

Då borde det inte spela någon roll tycker jag.

Har du ändrat dina användarvanor på något sätt senaste tiden, typ börjat ladda ner/upp torrents t.ex.?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Testa att inaktivera för att sedan ladda upp/ned filer. Funkar det är adblock boven.

Testade och den kära lilla rutan poppade upp med en gång. Allt som inte funkade förut funkar om jag inaktiverar adblock så det verkar vara den som förstört för mig.. Tack!

Skrivet av Casgar:

Då borde det inte spela någon roll tycker jag.

Har du ändrat dina användarvanor på något sätt senaste tiden, typ börjat ladda ner/upp torrents t.ex.?

Någon gång har man la laddat ner något via utorrent men det var ett bra tag sen

Permalänk

Hej igen, nu efter ett tag är skiten den samma! och även om jag tar bort/inaktiverar adblock så kommer den tbx av sig själv! allt jag gör på chrome försvinner efter en viss tid, bokmärken, historik osv... fattar ingenting! -.- hjälp mig snälla :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av firrefisken:

Hej igen, nu efter ett tag är skiten den samma! och även om jag tar bort/inaktiverar adblock så kommer den tbx av sig själv! allt jag gör på chrome försvinner efter en viss tid, bokmärken, historik osv... fattar ingenting! -.- hjälp mig snälla :/

ta bort crome ladda hem firefox, tror du har trojaner eller rotkkiitts

Permalänk
Medlem

Sök igenom med adaware och bitdefender.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon