Minecraft Tekkit Classic Server. Hjälp!

Permalänk

Minecraft Tekkit Classic Server. Hjälp!

Får inte igång en server helt enkelt. Får upp "java är inte ett internt kommando" osv.

Vore bra om någon snäll själ där ut kunde hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Har du java installerat till att börja med?
Kör du Windows? Laddade du ner .exe filen eller .jar?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Har du java installerat till att börja med?
Kör du Windows? Laddade du ner .exe filen eller .jar?

Jag kör Windows. Har laddat ner allt som behövs. Har alltid fått det att funkar innan. Men nu verkar det jävlas med mig.

Permalänk

Om installerade min dator i veckan, tänkte köra på min server en stund men fick också samma kod, sökte lite på google,

http://www.youtube.com/watch?v=KQDeK9IUTsk följ den sista biten så borde den fungera.. annars får någon annan ta vid.

Visa signatur

AsusZ170 - 6600K - 1TB Samsung 850 - Fury X - 2560x1440
Denon PMA-1560 - Cerwin Vega AT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av suddenboy:

Jag kör Windows. Har laddat ner allt som behövs. Har alltid fått det att funkar innan. Men nu verkar det jävlas med mig.

okej. Jag vet att jag har fått samma felmedelande som du men jag kommer inte ihåg vad jag gjorde för fel. Det var dock en vanilla server.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tobias95g:

Om installerade min dator i veckan, tänkte köra på min server en stund men fick också samma kod, sökte lite på google,

http://www.youtube.com/watch?v=KQDeK9IUTsk följ den sista biten så borde den fungera.. annars får någon annan ta vid.

Det som är mest frustrerande är att jag löste det själv för ett par månader sedan. Men har totalt glömt bort hur.
Ska kolla din länk och se om det kan hjälpa mig!

Permalänk
Inaktiv

Är .bat filen du startar den servern med.

Permalänk

Jag har löst detta nu! Tack så mycket för hjälpen iallafall

Permalänk

Nu har jag ett annat problem. Min polare kan vara inne och spela på servern. Men mitt tekkit stängs ner när jag börjar gå sov.

Permalänk
Medlem

Varför inte köra feed the beast eller bygga ett eget modpack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Varför inte köra feed the beast eller bygga ett eget modpack?

Vad är det för fel på tekkit?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Vad är det för fel på tekkit?

Skaparna av tekkit har inte frågat om lov ifrån modskaparna. Det har FTB

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSebbish:

Skaparna av tekkit har inte frågat om lov ifrån modskaparna. Det har FTB

Men dom tjänar knappast pengar på det så jag bryr mej inte. FTB är bara jobbigt om man spelade tekkit tycker jag. Jag använder ändå bara tekkit grejerna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Men dom tjänar knappast pengar på det så jag bryr mej inte. FTB är bara jobbigt om man spelade tekkit tycker jag. Jag använder ändå bara tekkit grejerna.

Vilka är Tekkit-grejerna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Vilka är Tekkit-grejerna då?

Dom grejerna som fanns i tekkit.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av suddenboy:

Jag har löst detta nu! Tack så mycket för hjälpen iallafall

Kan man fråga hur du löste det? Har nämligen samma problem när jag försöker starta en tekkit server..

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Dom grejerna som fanns i tekkit.

Har du några specifika exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Har du några specifika exempel?

Pipe, macerator, filller, World anchor, och framför allt Quarry och emc grejerna.
ja det är främst buildcraft exempel.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Pipe, macerator, filller, World anchor, och framför allt Quarry och emc grejerna.
ja det är främst buildcraft exempel.

Så BuildCraft och IndustrialCraft? Dom finns allihopen uppdaterade till 1.6.4, även om IndustrialCraft är lite annars. Equivalent Exchange 2 slutade utvecklas i 1.2.5, men annars finns de fortfarande. RedPower 2 finns fram till 1.4.6/7, men har delvis ersatts av Project: Red och RedLogic.

Nu för tiden har vi även Thermal Expansion (uppdatering kommer i november), Modular Powersuits, Minefactory Reloaded, ChickenBones mods, Applied Energistics, ComputerCraft, Forestry, Tinker's Construct och ett uppdaterat och otroligt mycket bättre Thaumcraft (fanns ej med i tekkit). För att nämna ett par.

Om man inte har massor med tid redan investerat i en gammal värld, finns det ingen idé att börja med tekkit, särskilt inte den nya versionen/technic.

tl;dr Feed The Beast som gäller, om man inte orkar göra ett eget modpack. Det är knappt en åsikt.

EDIT: Eftersom du först skrev att i princip allt du använder finns i tekkit: det är allt vad DU använder. Om man vill fortsätta med att bara använda det, kan man t.ex. bara lägga in buildcraft och industrialcraft. Annars är många av de nyare moddarna lättare på servern, så man kan ha fler utan att ha samma lagg som fanns förut.