Permalänk

2 månaders arbete borta?

Hej. Håller på med ett spel i C#. Blev tyvärr en paus med kodandet då jag hamna i en olycka. Så nu när jag ska öppna mitt program och fortsätta så verkar det som att allt är förstört... Har flera sparade versioner av spelet men ingen utav dem går att öppna i visual studio.

Får meddelandet: "F:\Prog\carPark(1)\carPark\carPark\carPark.csproj : error : The project file 'F:\Prog\carPark(1)\carPark\carPark\carPark.csproj' cannot be opened.

The project type is not supported by this installation."

Trots att det är samma C# jag använder nu som tidigare. Tror jag iallafall. Använde visual studio 2010 när jag programmera det och har det nu ock, dock en ny installation då jag fick formatera hdd nyss. Men borde väll ändå gå att öppna programmet i en färsk installerad version av VS 2010? Och ja, det är solution filen jag försker öppna.

Någon som kanske kan hjälpa mig ur mitt lidande?
Tack!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog skapa ett nytt projekt och lägga till den källkod du har gjort. Om du har speciella inställningar så kan du alltid öppna dina csproj filer i notepad för att se vad du hade för inställningar.

Permalänk
Skrivet av Lasrod:

Jag skulle nog skapa ett nytt projekt och lägga till den källkod du har gjort. Om du har speciella inställningar så kan du alltid öppna dina csproj filer i notepad för att se vad du hade för inställningar.

Ursäkta min ovishet men hur hittar jag källkoden om jag inte kan öppna projektet?

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bossibula10:

Ursäkta min ovishet men hur hittar jag källkoden om jag inte kan öppna projektet?

Filerna med källkoden borde ligga i en undermapp i projektmappen. Öppna dem med notepad och kopiera innehållet.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Om du inte har lagt filerna i någon egen mapp så borde dom ligga i samma mapp som du har din csproj fil nämligen "F:\Prog\carPark(1)\carPark\carPark\" i ditt fall. Filerna har filendelsen .cs det finns ett par standardfiler som alltid skapas så om du inte har varit inne och ändrat i dom så rekommenderar jag att du skapar ett nytt projekt och ser vilka filer som skapas automatiskt och kopiera över de .cs filer som inte blivit automatiskt skapade till den nya mappen. Sen behöver du importera filerna till ditt nya projekt.

Det kan ju också vara så att du behöver kopiera/öppna upp Program.cs och MainForm.cs (om du inte bytt namn på MainForm d.v.s) för att hämta ut innehållet du har där. Glöm inte länka in eventuella dependencies för projektet, t.ex om du använde dig av något externt bibliotek som OpenGL, OpenAL, DirectX eller dylikt.

/Ullman

Permalänk
Skrivet av Ullman:

Om du inte har lagt filerna i någon egen mapp så borde dom ligga i samma mapp som du har din csproj fil nämligen "F:\Prog\carPark(1)\carPark\carPark\" i ditt fall. Filerna har filendelsen .cs det finns ett par standardfiler som alltid skapas så om du inte har varit inne och ändrat i dom så rekommenderar jag att du skapar ett nytt projekt och ser vilka filer som skapas automatiskt och kopiera över de .cs filer som inte blivit automatiskt skapade till den nya mappen. Sen behöver du importera filerna till ditt nya projekt.

Det kan ju också vara så att du behöver kopiera/öppna upp Program.cs och MainForm.cs (om du inte bytt namn på MainForm d.v.s) för att hämta ut innehållet du har där. Glöm inte länka in eventuella dependencies för projektet, t.ex om du använde dig av något externt bibliotek som OpenGL, OpenAL, DirectX eller dylikt.

/Ullman

Det hjälpte! Tack! Koddags!

Visa signatur

Jaaa men just precis.