Student abonnemang + telefon, 200kr fastpris?

Permalänk

Student abonnemang + telefon, 200kr fastpris?

Tjenare!

Jag vet att många här på swec är studenter och vill/behöver ha det billigaste. Jag undrar om det finns något abonnemang där man ringer/smsar obegränsat för ett fast pris, 200 kr i månaden max. Har letat som en galning, dom bästa hittar jag igenom mecenat. Sedan finns ju Hallon te.x, men problemet är att jag också vill ha en ny mobiltelefon. Och ja, som sweclockare är jag kräsen och kan i nuläget bara tänka mig Nexus 5, LG G2 eller LG Optimus G framför min Iphone 4s. Det bästa jag kan hitta med dessa telefonerna är en kostnad på 300-400kr i månaden, vilket inte är mycket för dom flesta, men mer än vad jag vill lägga.

Hur många gigabyte man kan surfa för spelar inte så stor roll eftersom man hittar WIFI på dom flesta ställena idag.

Sen kommer ju snart julen, vet ni om abonnemangen brukar vara extra extra bra kring jul? På mecenat?

Tackar och uppskattar alla typer av informativa svar

Permalänk
Medlem

Tjena!

Det blir nog svårt att hitta abonnemang med fast pris + ny telefon för 200 kr. Om du inte verkligen behöver fast pris kan du ju skaffa en mobil med Kompis Student?
Beställde nyss en Nexus 5 för 219 kr/mån via Mecenat. Ganska bra pris tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Log:

Tjena!

Det blir nog svårt att hitta abonnemang med fast pris + ny telefon för 200 kr. Om du inte verkligen behöver fast pris kan du ju skaffa en mobil med Kompis Student?
Beställde nyss en Nexus 5 för 219 kr/mån via Mecenat. Ganska bra pris tycker jag

Hoppas det går bra. Min erfarenhet av de olika mecenat erbjudandena är att man i slutändan ändå pröjsar minst 500 kr i månaden. Har telia som också brukade ha studentpris på mecenat och har snittat säkert 600kr i månaden fast det var ett "250kr/månaden abonnemang"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontuff:

Hoppas det går bra. Min erfarenhet av de olika mecenat erbjudandena är att man i slutändan ändå pröjsar minst 500 kr på månad. Har telia som också brukade ha studentpris på mecenat och har snittat säkert 600kr i månaden fast det var ett "250kr/månaden abonnemang"

Det tror jag nog. Kör på samma abonnemang nu sen några år tillbaka, har funkat ganska bra. Sen beror det ju på hur mycket man ringer, och vilken operatör man ringer till

Permalänk
Medlem

Jag tog en Samsung S4 för 385 kr i månaden, obegränsade samtal/sms och 3GB i månaden att surfa för. Och det var i somras.

Några 600 kr vet jag inte vad skribenterna ovan gjort för att få.

Permalänk
Skrivet av Log:

Tjena!

Det blir nog svårt att hitta abonnemang med fast pris + ny telefon för 200 kr. Om du inte verkligen behöver fast pris kan du ju skaffa en mobil med Kompis Student?
Beställde nyss en Nexus 5 för 219 kr/mån via Mecenat. Ganska bra pris tycker jag

Skrivet av Pontuff:

Hoppas det går bra. Min erfarenhet av de olika mecenat erbjudandena är att man i slutändan ändå pröjsar minst 500 kr i månaden. Har telia som också brukade ha studentpris på mecenat och har snittat säkert 600kr i månaden fast det var ett "250kr/månaden abonnemang"

Skrivet av Curik:

Jag tog en Samsung S4 för 385 kr i månaden, obegränsade samtal/sms och 3GB i månaden att surfa för. Och det var i somras.

Några 600 kr vet jag inte vad skribenterna ovan gjort för att få.

Oj, trodde hoppet var ute för denna tråden. Jo, abonnenter brukar vara hopplösa på det där med "fast pris" enligt egen erfarenhet. Hade 3 abonnemang en gång som skulle kosta MAX 250 i månaden, och sen började räkningar på 700-1400 kr rulla in, så någon maxgräns fanns inte ens trots att det utlovades. 300 kr går bra förresten, höjde budgeten lite då det verkade hopplöst med 200kr/månaden. Nu har jag dessutom bestämt mig för G2'an. Men jag ska ha lite is i magen och se om det rullar in schysta abonnemang nu runt jul. Sen ska jag få min mamma att ringa 3, då hon har varit kund i över 10 år hos dom, och dom brukar ge massa rabatt till såna kunder enligt kompisar.

Tack för svar förresten!