Windows 8.1: Datorn vaknar från sömn till fel skärm

Permalänk
Medlem

Windows 8.1: Datorn vaknar från sömn till fel skärm

Har nyligen bytt från Windows 7 till Windows 8.1 och är överlag mycket nöjd, men en sak stör mig. Jag har en extern skärm kopplad till min laptop, och varje gång jag väcker datorn från sömn så har den glömt bort min externa och startar laptopens egen skärm, vilket är rätt segt då jag har den på en hylla under skrivbordet. I Windows 7 mindes den alltid vilken skärm som var aktiv vid uppvaknandet. Någon som vet hur jag kan ställa in detta?

Permalänk
Medlem

Du kanske redan kollat upp detta.. men har du kollat så du har rätt skärm som primär bildskärm?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Kör med "PC screen only", och har alltså bara en skärm i inställningarna där. Provade att köra "Extend screen" istället och min externa skärm är inställd som den primära där. Så, där hittar vi inte felet, men tack för att du tog dig tid att svara!