Har någon affär fått info om antal ex. osv PS4 dom får tag i?

Permalänk
Medlem

Har någon affär fått info om antal ex. osv PS4 dom får tag i?

Fick svar av Dustin idag, dom har inte en susning om hur många ex. dom får tag i bl.a. Här är svaret från dessa iaf.

Citat:

I och med att vi ej fått alla uppgifter ännu från Sony vad gäller definitiva priser, hur många vi får in vid första leveransen och hur tilldelningen ser ut efter första leveransen, så är det i dagsläget svårt att garantera tilldelning till de som bokat.

Vi jobbar hårt på att få tag i denna information så fort som möjligt. De som bokat kommer få ett informationsmail så fort vi har all information från Sony.

Permalänk
Medlem

Tackar för att du tog dig tiden och undersökte detta har också bokat den via Dustin.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag bör säga detta men en viss butik som ligger i närheten av Hötorget har fått in sina och de ligger på lager och vissa anställda har redan köpt internt och sitter och spelar single player för att de inte villa bli bannade.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonnin01:

Tackar för att du tog dig tiden och undersökte detta har också bokat den via Dustin.

Lite svårt att tro att dom verkligen inte har någon info såhär nära releasen...

Permalänk
Medlem

Skickade mail till Dustin 1/11 och fick detta svaret då

Citat:

Ett informationsmail kommer skickas ut inom 2-3 veckor för de som beställt. Där kommer du kunna välja betalsätt samt kunna välja vilka erbjudanden vi kommer att ha.

Känns vi som bokat från Dustin inte kommer få våra på releasedagen. Tur att man bokat på Ginza med

Visa signatur

CPU: i7 920 4 Ghz | Mobo: GA-X58A-UD5 | RAM : 6 GB DDR3 | GPU: Powercolor 7970 | SSD: Samsung 840 Pro Series 120GB | PSU: Corsair 750 w | Case: Antec P182 | Monitor: Asus VG278HE 144 hz | Keyboard:Corsair Vengeance K70 | Mouse : QPAD 5K | HDD: < 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Vet inte om jag bör säga detta men en viss butik som ligger i närheten av Hötorget har fått in sina och de ligger på lager och vissa anställda har redan köpt internt och sitter och spelar single player för att de inte villa bli bannade.

Hehe, det kunde man nästan ana ju.

Permalänk
Medlem

Hoppas man får den innan jul bara frågade på gamestop idag hur lång leverans om jag beställer idag svaret blev med tur i januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonnin01:

Hoppas man får den innan jul bara frågade på gamestop idag hur lång leverans om jag beställer idag svaret blev med tur i januari.

Jag har aldrig hört januari tidigare. Webhallen säger att de får in nästa leverans i december. Som jag fattar det sen dröjer det till februari?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Viceroy:

Jag har aldrig hört januari tidigare. Webhallen säger att de får in nästa leverans i december. Som jag fattar det sen dröjer det till februari?

Först kommer en hyffsat stor leverans i november, en som är typ en fjärdedel så stor i December och sen sägs det kunna komma riktigt många januari/februari.
Vi har dock en massa tentakler ute för att få tag i fler. Men även om vi skulle få tag på flera tusen till så kommer det ändå inte vara i närheten av nog för att täcka alla befintliga ordrar ens ändå tyvärr.

Vi fick vår information om hur många enheter vi ska få för ganska längesedan. Antar det är det samma för de flesta, däremot är det något av en gentlemans agreement att vi inte avslöjar exakta antal (det fyller ju heller ingen funktion annat än att stilla någons nyfikenhet att man skulle gå ut med exakta siffror).

Att någon butik skulle ha fått sina Playstations redan känns inte sannolikt, i alla fall inte om de köpt dem i Sverige. (Vet inte om Hötorget-kommentaren refererade till oss men om någon i vår personal påstått att de sitter och lirar så är det rakt av en lögnare som försökt spela cool för sina polare Däremot så har vi ju ett par demoenheter som man kan testlira på i några av våra butiker)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Däremot så har vi ju ett par demoenheter som man kan testlira på i några av våra butiker)

Är det fler butiker än Sveavägen som har demo ps4? Vilka butiker?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Är det fler butiker än Sveavägen som har demo ps4? Vilka butiker?

Sundbyberg har i alla fall inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Är det fler butiker än Sveavägen som har demo ps4? Vilka butiker?

Sickla kanske?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Humper:

Sickla kanske?

Göteborg ska ha tex
Dock så tror jag det varit lite roadshow av det hela så vi flyttat runt dem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tror att fler och fler butiker börjar sätta upp demo på ps4. Var förbi Media Markt idag såg att de körde ett spelbart demo i sin butik. Samt gamestop körde en maskin man kunde spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Göteborg ska ha tex
Dock så tror jag det varit lite roadshow av det hela så vi flyttat runt dem.

Gissningsleken efter bilden ni la ut, och tog bort, slutade runt 2000 konsoler i er första leveransen.
En av dom är mina!

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Webhallen hanterade min order igår! "Skickad 23/11 och kollinr. Sen lämnar den ju givetvis inte lagret förrän till release på fredag men grymt att den är packad och klar! Bra jobbat Webhallen! PS4 till nästa helg.. Grymt

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer ifrån Dustin? Bokade där ifrån för att jag tycker de alltid har levererat snabbt och smidigt men nu blir man lite besviken när de inte delar med sig av någon info. 5dagar kvar och de har inte ändrat sin info sen augusti månad då jag bokade.

Permalänk
Medlem

Jag fick följande mail från Dustin nu.

"Vi räknar med att få en leverans av Playstation 4 i början av december och din kö-plats ger dig möjligheten att köpa.

Priset på Playstation 4 för den här leveransen kommer att vara 4499 kr inkl. moms på grund av att vi fått betala ett högre pris för att kunna få tag på så många som möjligt.

Vi har lagt till en Playstation 4 i din kundkorg och du måste slutföra köpet SENAST 2013-11-27 kl 23:59 för att få tilldelning. Efter detta datum så kommer produkten i din kundkorg inte att vara giltig. Om du redan är inloggad på hemsidan så kan det krävas att du loggar ut och in igen för att kundvagnen ska uppdateras.

För att komma till Dustin Home – klicka på bannern nedan.

Om du inte väljer att slutföra köpet så kommer du att behålla din plats i kön och bli tillfrågad när vi får nästa leverans där vi förhoppningsvis kommer kunna erbjuda ett bättre pris."

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Dustin ftw. Långsam leverans till högst pris. Bra jobbat...

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss ett mail från dustin att jag inte kommer få någon ps4 bokade 20/8.
När bokade ni på dustin som kommer att få eran?
Början av december är ett rätt reserverat leverans datum med. Har som tur är fått bekräftat från ginza att jag får en 4/12.

Visa signatur

CPU: i7 920 4 Ghz | Mobo: GA-X58A-UD5 | RAM : 6 GB DDR3 | GPU: Powercolor 7970 | SSD: Samsung 840 Pro Series 120GB | PSU: Corsair 750 w | Case: Antec P182 | Monitor: Asus VG278HE 144 hz | Keyboard:Corsair Vengeance K70 | Mouse : QPAD 5K | HDD: < 1tb

Permalänk
Medlem

Jag bokade någongång i juni.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Gamestop`s killzone bundle fanns det ett litet fönster av förra veckan om jag fattar det rätt. Det hade kommit in ett antal fler än beräknat om jag oxå fattar rätt. Ska vara garanterade för jul till dom som bokat denna bundlen tidigare under hösten.

Permalänk
Medlem

Vidare.....en gullig liten händelse i går Fredag.

Stegade in på Media Markt och utanför spel gången stod en reklam skylt med texten, prova Sveriges först PS4 här i våran media avdelning. Rätt sveet med tanke på att gamestop natten innan vid 12 slaget haft röda mattan ut rullad med snittar på fat till alla som hämtade sina bokade konsoler när det slog om till Fredag på klockan.