Permalänk
Medlem

Köpa Ps4 Från Amazon

Liten snabb fråga.

Kan man boka ps4 ifrån Amazon.co.uk? Står att de som förbokar från-och-med 14 November får det efter jul.

http://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-4-PS4/dp/B00BE4HOIM/...

Permalänk
Medlem

Borde gå men är det värt det för att spara nån hundring? istället för t ex http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/135975-play...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Borde gå men är det värt det för att spara nån hundring? istället för t ex http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/135975-play...

Om jag bokar ifrån webhallen, får jag den på december då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Om jag bokar ifrån webhallen, får jag den på december då?

Om du läser lite så ser du i röd text

Citat:

OBS! Produkten är fullbokad till release.

Ytterligare leveranser inkommer under december månad, men vi har ej uppgifter i dagsläget om antal eller datum. Vi kommer att gå efter kölistan för bokningar både till releasen samt till kommande leveranser efteråt så lägg in din bokning för att komma med på kölistan.

Off-topic: Du kan ta bort dina felaktiga inlägg, klick på "redigera" under inlägget och sedan "radera inlägget".

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Om du läser lite så ser du i röd text

Det enda som står i röda texten är att Webhallen går efter "kölistan" vid förbokninga, det ger inte svar på någon av hans frågor.

Skrivet av Webhallen:

Först kommer en hyffsat stor leverans i november, en som är typ en fjärdedel så stor i December och sen sägs det kunna komma riktigt många januari/februari.
Vi har dock en massa tentakler ute för att få tag i fler. Men även om vi skulle få tag på flera tusen till så kommer det ändå inte vara i närheten av nog för att täcka alla befintliga ordrar ens ändå tyvärr.

Som det ser ut nu får du inte PS4 det här året om du bokar från Webhallen nu.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på och köpa från Amazon.es men jag undar om det går att ha engelska som språk på PS4:an och om det funkar och ha engelska språk på spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trepqa89:

Jag funderar på och köpa från Amazon.es men jag undar om det går att ha engelska som språk på PS4:an och om det funkar och ha engelska språk på spelen.

Varför ska du ha därifrån?

Permalänk
Medlem

Vart är bäst att boka PS4 från? Har en bokning från den 17e oktober på webhallen, men kommer inte få ett exemplar på releasedagen. Och undrar om man ska förboka från amazon eller något annat ställe för att få det så fort som möjligt? Då jag inte vet hur många som är före mig i "kön" eller när webhallen får leverens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Varför ska du ha därifrån?

Jag tror dom kan leverera på releasedagen vad jag förstod!!

Permalänk
Medlem

Har någon försökt förboka faktiskt ? Upplever ofta att amazon / play inte skickar stor elektronik till Sverige.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Har någon försökt förboka faktiskt ? Upplever ofta att amazon / play inte skickar stor elektronik till Sverige.

Jag har provat, absolut inga problem och få hem elektronik till Sverige.

Permalänk
Medlem

Vad händer om man köper Xbox one därifrån? Det är ju ute i storbrittanien?

Permalänk

Var det inte amazon som hade fått en massa defekta ps4?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Var det inte amazon som hade fått en massa defekta ps4?

Skickades från m.sweclockers.com

Det får vi hoppas att det inte är.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17914-hog-felfrekvens-for-pl...

Det står ju att de fick ifrån e-handlaren Amazon. Men det hände bara Kanada.

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde min ps4 killzone bundle med 2x control o kamera för 450£ den är under leverans från amazon.co.uk men jag beställde i augusti. Och man får el sladd som funkar i Sverige. Amazon är mycket billigare och smidigare än många andra, och alltid frifrakt över 25£

Permalänk
Medlem

Tycker ni att det ör värt att köpa Ps4 Charge'n' stand station för extra 9.99?

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00FNJ0H38/ref=ox_sc_act_i...

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man skaffar Playstation Plus till Ps4? Tänkte boka ikväll och undrar hur man skaffar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Nån som vet hur man skaffar Playstation Plus till Ps4? Tänkte boka ikväll och undrar hur man skaffar det.

Gissar att det fungerar likadant som på PS3, dvs köp en kod i valfri butik eller i PS Store

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Nån som vet hur man skaffar Playstation Plus till Ps4? Tänkte boka ikväll och undrar hur man skaffar det.

Jag signade upp för det i PS store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Nån som vet hur man skaffar Playstation Plus till Ps4? Tänkte boka ikväll och undrar hur man skaffar det.

Får man fråga vart du bokade ifrån? Letar själv efter ett ställe. Har en bokning på webhallen men var för sent ute så kommer inte få den inom den närmaste tiden om ryktena är sanna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Boka ifrån Amazon Det kostar drygt 3100 kr för konsolen och extra tillbehör + 2 spel rekommenderas starkt!

Var får du 3100kr från? Bara konsolen kostar ca 3750kr på Amazon.co.uk. Kan det vara så att du räknat på fel valuta? Eller har du beställt från usa? Om du beställt från USA så får du räkna med att det går på +25% till och sen tull också.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

amazon.com skickar heller inte utanför Nord Amerika, ifall det var där ifrån han beställde så var beredd på att få sin order avbokad, dessutom köper du från .com så lägger de alltid till Moms, dvs 25% på priset, inte något du ser när du bara tittar på priset. Dvs redan där 3300 + ca 300 kr frakt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Jag beställde ifrån co.uk. Då kostar ps4 349.99 euro vilket är 3100 sedan slängde jag i masser andra saker och till slut blev det 5k etersom jag tog masser mer tillbehör.

Du får lägga till ett par hundra kronor. .co.uk tar betalt i pund, inte i euro.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av TedWyl:

Jag beställde ifrån co.uk. Då kostar ps4 349.99 euro vilket är 3100 sedan slängde jag i masser andra saker och till slut blev det 5k etersom jag tog masser mer tillbehör.

Om du räknar i euro kan du räkna med en överraskning på ca 1000 kr.

€ - EUR - 8.9 kr.
£ - GBP - 10.6 kr.

5000 SEK = 560 EUR.
560 GBP = ca 6000 kr.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Jag beställde ifrån co.uk. Då kostar ps4 349.99 euro vilket är 3100 sedan slängde jag i masser andra saker och till slut blev det 5k etersom jag tog masser mer tillbehör.

Inte för att jag vet hur du räknar men PS4 kostar 350 pund inte EURO, dvs priset blir ~3800-3900 beroende på din kurs.

Har du Swedbank t.ex. betalar du idag 3911 + 2,5% på grund av annat valuta så totalt 4008 kr.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Pyroblasted:

Om du räknar i euro kan du räkna med en överraskning på ca 1000 kr.

€ - EUR - 8.9 kr.
£ - GBP - 10.6 kr.

5000 SEK = 560 EUR.
560 GBP = ca 6000 kr.

Haha nice! Min måndag blev lite roligare helt plötsligt

Permalänk
Medlem

Jag vet jag räknade fel, är besviken nu. Allting är tråkigare nu....

Permalänk
Skrivet av TedWyl:

Jag vet jag räknade fel, är besviken nu. Allting är tråkigare nu....

Har de skickat det ännu? Annars kan du ju avbeställa om det blev fel?

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Skrivet av Pyroblasted:

Om du räknar i euro kan du räkna med en överraskning på ca 1000 kr.

€ - EUR - 8.9 kr.
£ - GBP - 10.6 kr.

5000 SEK = 560 EUR.
560 GBP = ca 6000 kr.

Skrivet av Pyroblasted:

Har de skickat det ännu? Annars kan du ju avbeställa om det blev fel?

Fast vill han ha ett innan nästa år så bör han nog inte avbeställa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Var får du 3100kr från? Bara konsolen kostar ca 3750kr på Amazon.co.uk. Kan det vara så att du räknat på fel valuta? Eller har du beställt från usa? Om du beställt från USA så får du räkna med att det går på +25% till och sen tull också.

Det är EXAKT vad som har hänt. Jag räknade fel valuta.