Permalänk

Swifttech h220

Tjao! Undrar ifall swifttech h220 skulle passa i r4 som top radiator? Skulle helst vilja slippa modda. Och är pumpen tyst och stark? Ifall jag eventuellt skulle vilja bygga ut i framtiden. G45 gaming som mobo btw.
Har googlat lite men får väldigt spridda svar.

Någon med erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Ja.
http://www.swiftech.com/h220.aspx#tab3

Scrolla ner en liten bit.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Du får gärna vara mer exakt med vad du skriver, r4 kan vara vad som helst, men nu antar jag att du menar FD Define R4 och där borde den passa utan problem, annars går den nog in i fronten.

Jag kör själv Define R4 och har 240 radiator både i fronten och i toppen, de nyare R4orna har även extra skruvhål i toppen som är placerade längre bort från moderkortet för radiatorer.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Du får gärna vara mer exakt med vad du skriver, r4 kan vara vad som helst, men nu antar jag att du menar FD Define R4 och där borde den passa utan problem, annars går den nog in i fronten.

Jag kör själv Define R4 och har 240 radiator både i fronten och i toppen, de nyare R4orna har även extra skruvhål i toppen som är placerade längre bort från moderkortet för radiatorer.

Menade självklart chassit Men finns det fästen för radiator i fronten? Trodde man var tvungen att modda då fläktarna "hakas" fast

PS är swifttech h220 är bra system? Duger pumpen alltså för fler komponenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigWaterSplash:

Menade självklart chassit Men finns det fästen för radiator i fronten? Trodde man var tvungen att modda då fläktarna "hakas" fast

PS är swifttech h220 är bra system? Duger pumpen alltså för fler komponenter?

Fläktarna skruvas fast i fronten på define r4, om swifttech h220 pumpen klarar av fler komponenter kan jag inte svara på, googla det så får du nog svar.

Det bästa att göra är ju självklart att bygga eget och göra det ordäntligt från början

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Fläktarna skruvas fast i fronten på define r4, om swifttech h220 pumpen klarar av fler komponenter kan jag inte svara på, googla det så får du nog svar.

Det bästa att göra är ju självklart att bygga eget och göra det ordäntligt från början

Aha visste inte om att radiator fram funkade! Bara en fråga, rent teoretiskt, kan man sätta 140 mm radiator bot? Har inte hört talas om det men tycker det borde funka bra då chassit stödjer en 140 mm fläkt där.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma komponenter som du (R4+G45+H220). H220 får plats i toppen utan mod ja, endast lite offset men det finns hål för det. Om du har LP minnen får du t.o.m plats med P&P men då är det väääldigt tight kan jag tillägga. Pumpen är både tyst och stark, klarar av flera komponenter.

Här är lite bilder på min rig iaf så kan du se själv.
P&P:
http://imgur.com/5IIgPSy,E0NRy7w#0

Offset top mount:
http://imgur.com/5IIgPSy,E0NRy7w#1

Kolla om du har dessa skruvhål.

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Har exakt samma komponenter som du (R4+G45+H220). H220 får plats i toppen utan mod ja, endast lite offset men det finns hål för det. Om du har LP minnen får du t.o.m plats med P&P men då är det väääldigt tight kan jag tillägga. Pumpen är både tyst och stark, klarar av flera komponenter.

Här är lite bilder på min rig iaf så kan du se själv.
P&P:
http://imgur.com/5IIgPSy,E0NRy7w#0

Offset top mount:
http://imgur.com/5IIgPSy,E0NRy7w#1

Kolla om du har dessa skruvhål.

Jäklar vad sjysst! Har lp men skippar nog p&p då prestandan inte verkar öka speciellt mycket. Vad tycker du om h220 i största allmänhet? Och vart beställde du det från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigWaterSplash:

Jäklar vad sjysst! Har lp men skippar nog p&p då prestandan inte verkar öka speciellt mycket. Vad tycker du om h220 i största allmänhet? Och vart beställde du det från?

Om du har fläktar optimerade för tryck så vinner du typ max 1-2 grader har jag hört. För min del fick jag 3 grader HÖGRE med 4st SP120. Kör nu istället 2st SP120. Originalfläktarna är bra men låter lite mycket för min smak vid höga varvtal. Prestandamässigt är jag lite kluven i. Får 82 grader vid max beslatning på min cpu (se sign). Haswell är ju inte speciellt kalla av sig så finns säkert bättre cpu's att jämföra med om du googlar runt lite. Beror ju på hur bra chip du fått dessutom Har funderar starkt på delid för att se vad den verkligen går för. Jag ångrar inte att jag köpte en H220 iaf. Man kan ju dessutom utöka den för att kyla grafikkort vilket är bra. Jag beställde från coolerkit.se, bra service och snabb frakt (2 dagar från danmark).

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Om du har fläktar optimerade för tryck så vinner du typ max 1-2 grader har jag hört. För min del fick jag 3 grader HÖGRE med 4st SP120. Kör nu istället 2st SP120. Originalfläktarna är bra men låter lite mycket för min smak vid höga varvtal. Prestandamässigt är jag lite kluven i. Får 82 grader vid max beslatning på min cpu (se sign). Haswell är ju inte speciellt kalla av sig så finns säkert bättre cpu's att jämföra med om du googlar runt lite. Beror ju på hur bra chip du fått dessutom Har funderar starkt på delid för att se vad den verkligen går för. Jag ångrar inte att jag köpte en H220 iaf. Man kan ju dessutom utöka den för att kyla grafikkort vilket är bra. Jag beställde från coolerkit.se, bra service och snabb frakt (2 dagar från danmark).

Låter varmt även för 4.5 GHz, är det med fläktarna och pumpen på max rpm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigWaterSplash:

Låter varmt även för 4.5 GHz, är det med fläktarna och pumpen på max rpm?

Yes box, riskorns kylpasta också.

Edit: När jag tagit mig i kragen och deliddat min cpu så återkommer jag med resultat!