Webhallen öppnar i SweClockers forum

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverator:

Haha, Webhallen har den bästa supporten jag varit med om. Webhallen är bättre än Inet tycker jag, aldrig förstått varför de flesta här på Sweclockers gillar Inet bättre än Webhallen då Inet har högre priser men likvärdig support? Handlar oftast från Webhallen men även komplett och CDON men aldrig från Inet längre eftersom jag märkt att deras priser är högre än många andra.

Fast nej, priserna är oftast inte alls olika. Vettef*sen var folk får det från men när jag kollar prisjakt så har alla
mina grejer jag köpt där haft samma pris som dom andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fast nej, priserna är oftast inte alls olika. Vettef*sen var folk får det från men när jag kollar prisjakt så har alla
mina grejer jag köpt där haft samma pris som dom andra.

Nja, Inet är bra på många saker men prismässigt så ligger de helt klart över de andra. Att hävda något annat är på gräns till löjeväckande.

Men nu tillbaka till Webhallen. Handlat flera gånger hos er, och det har alltid varit ett nöje. Men, när kommer ni fixa så att era Webhallen 'config' datorer verkligen går att konfigurera?! Blev istället att jag fick rekommendera Komplett/Inet/Dustin, då ni inte tillhandahöll möjligheten.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Finfint!
Nackdelen med webbhallen är att det är så jädrans jobbigt att hitta saker så om ni nu bara kunde piffa upp er sida lite, exempelvis lägga dit filter för olika gputyper, tillverkare och interface som bland annat komplett har. Ibland har jag ignorerat att handla på onlinebutiken pga detta, det tar helt enkelt för lång tid att ta fram det man vill ha och göra jämförelserna som känns nödvändiga.

det tar längre tid att åka eller gå till en butik (skulle jag tro)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Härligt!
Varmt välkomna Webhallen!

Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Tycker du webhallen har usel support?
Då rekommenderar jag dig inte att handla på Komplett.se och deras systerbolag då det är total misär.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Kalas! Välkomna Webhallen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag får inte avslöja att vi inom kort öppnar i Västerås tyvärr

Och om man kan öppna en butik i Västerås borde det ju gå lika bra att öppna en i Örebro, ellerhur?

Permalänk
Avstängd

Gött då kan jag passa på att fråga varför ni typ aldrig har saker i lager i Göteborg (Den butiken vid domkyrkan typ) men i alla andra butiker.
Då menar jag datorkomponenter....

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Alltid positivt att företag vill möta sina kunder!

Välkomna!

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem

Hur vore det om ni gjorde som ett annat företag alltid gjorde förr, skicka med lite godis alltid bra när man skall montera saker.

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk

Grymt!

Webhallen är en riktigt bra butik. Alltid fått bästa möjliga service från support och personal i butik.

Alltid lika kul att gå till butikerna och dregla över prylar ni har i montrarna

/Webhallen fan

Visa signatur

i7 3770k @ 4.5ghz, 680gtx, 16gb Corsair Dominator 1600mhz, OCZ Vertex 3 128gb, 2x Samsung s23a700d

Permalänk
Medlem

Gratulerar Webhallen till ett bra beslut! Det ska bli intressant hur mycket Ni förbättrar Er support och försäljning med denna tjänst.
Att ta reda på vad kunden vill ha är steg nummer ett. När kunden får vad den vill ha behövs inga andra butiker.

Nu gäller det bara att vara bäst bland alla andra butikers forum också.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Välkomna! Än så länge ger superb kundsupport!
Nu saknas bara bonusar för medlemmar

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Catch:

Hur vore det om ni gjorde som ett annat företag alltid gjorde förr, skicka med lite godis alltid bra när man skall montera saker.

Njae, vi levererar cirka en miljon ordrar om året.
Säg att en godisbit kostar 1 kr styck.
Det är en miljon kronor på ett år.
Säg att det tar 5 sekunder extra att packa ner den där godisbiten, det är 1350 timmar om året på att packa pingvinstänger. Det är nästan en heltidstjänst.

Då sänker vi hellre priset på varor med en miljon, köper gryma banners vilket stöttar sweclockers, öppnar en ny butik och dessutom anställer en extra person på kundtjänst eller något annat med lite mer "substans".

Skrivet av Atlas Tasume:

Välkomna! Än så länge ger superb kundsupport!
Nu saknas bara bonusar för medlemmar

Jag tror inte att vi kommer göra några fasta bonusar för Sweclockers-medlemmar.
Vi värderar alla våra kunder högt och att särskilja en viss publik känns inte riktigt rättvist.

Däremot har vi ju vid ganska många tillfällen kört specialerbjudanden som bara riktar sig hit. Det kommer vi att fortsätta med.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av samus.fl:

Gött då kan jag passa på att fråga varför ni typ aldrig har saker i lager i Göteborg (Den butiken vid domkyrkan typ) men i alla andra butiker.
Då menar jag datorkomponenter....

Lagersaldon i våra butiker bör ha påverkats positivt ganska dramatiskt för cirka två veckor sedan.
För att det ska fortsätta vara bra gäller det att folk handlar också. Lagerhållning justeras automatiskt i varje butik för att matcha vad som säljer bra i den butiken. (Systemet är långt ifrån fläckfritt dock).

Och sen: om man beställer för upphämtning i butik mån-tors så har man i regel varan i butiken nästa eller näst-nästa dag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Nja, Inet är bra på många saker men prismässigt så ligger de helt klart över de andra. Att hävda något annat är på gräns till löjeväckande.

Men nu tillbaka till Webhallen. Handlat flera gånger hos er, och det har alltid varit ett nöje. Men, när kommer ni fixa så att era Webhallen 'config' datorer verkligen går att konfigurera?! Blev istället att jag fick rekommendera Komplett/Inet/Dustin, då ni inte tillhandahöll möjligheten.

Jaså? Du menar att jag ljuger? Kolla upp prisfight på prisjakt mellan Inet och andra så som Komplett osv
som ofta har låga priser. Nu kan jag själv inte göra det för att jag får upp meddelandet "Får ej kontakt med servern"
av någon anledning, får prova igen senare. I alla fall, sist jag gjorde en jämförelse låg Inet ungefär lika bra till
som Webhallen, Komplett, Siba osv. Att Inet skulle vara "dyra" är bara hitte-på trams någon tjomme hittat på
bara för att möjligen en eller två produkter råkar vara dyrare, vilket egentligen alla har.
Finns ingen butik som har lågt pris på varenda produkt kan jag lova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jaså? Du menar att jag ljuger? Kolla upp prisfight på prisjakt mellan Inet och andra så som Komplett osv
som ofta har låga priser. Nu kan jag själv inte göra det för att jag får upp meddelandet "Får ej kontakt med servern"
av någon anledning, får prova igen senare. I alla fall, sist jag gjorde en jämförelse låg Inet ungefär lika bra till
som Webhallen, Komplett, Siba osv. Att Inet skulle vara "dyra" är bara hitte-på trams någon tjomme hittat på
bara för att möjligen en eller två produkter råkar vara dyrare, vilket egentligen alla har.
Finns ingen butik som har lågt pris på varenda produkt kan jag lova

Jag gjorde just en prisfight på prisjakt mellan Inet och Webhallen och här är svaret:

Som du ser så är Webbhallen billigare i många fall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag gjorde just en prisfight på prisjakt mellan Inet och Webhallen och här är svaret: http://img202.imageshack.us/img202/5421/5u9w.png

Som du ser så är Webbhallen billigare i många fall

I många fall i vad? Det du visar är endast en form av produkter.
Inet är inte stora inom "allt" alltså dom säljer väldigt lite av vissa saker.
Men om vi tar något av huvudprodukterna (komponenter) är dom jämna i det mesta.
Kollar vi på dator och delar är Inet bättre prismässigt än Komplett medan Webhallen är bättre än båda.
Går väldigt mycket upp och ner tycker inte man kan säga att Inet är dyra rakt av,
inte att någon annan är det heller eller att någon butik skulle vara billig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Lagersaldon i våra butiker bör ha påverkats positivt ganska dramatiskt för cirka två veckor sedan.
För att det ska fortsätta vara bra gäller det att folk handlar också. Lagerhållning justeras automatiskt i varje butik för att matcha vad som säljer bra i den butiken. (Systemet är långt ifrån fläckfritt dock).

Och sen: om man beställer för upphämtning i butik mån-tors så har man i regel varan i butiken nästa eller näst-nästa dag.

Okej, så för att det "ska bli bra så gäller det att folk handlar". Men folk handlar ju inte om det inte finns i lager så....
Jaja det var ju i alla fall bra med att kommer dagen efter. Men ofta tycker jag att det inte finns grejor på erat postlager heller....

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jaså? Du menar att jag ljuger? Kolla upp prisfight på prisjakt mellan Inet och andra så som Komplett osv
som ofta har låga priser. Nu kan jag själv inte göra det för att jag får upp meddelandet "Får ej kontakt med servern"
av någon anledning, får prova igen senare. I alla fall, sist jag gjorde en jämförelse låg Inet ungefär lika bra till
som Webhallen, Komplett, Siba osv. Att Inet skulle vara "dyra" är bara hitte-på trams någon tjomme hittat på
bara för att möjligen en eller två produkter råkar vara dyrare, vilket egentligen alla har.
Finns ingen butik som har lågt pris på varenda produkt kan jag lova

Inet (11%) 186
1237 (72%) CDON
Butikerna har samma pris på 301 (17%) produkter

Edit: Snälla sluta whiteknighta Inet i Webhallens tråd. Det kan du göra i Inets. Handlar gärna av Webhallen, då pris oftast är bra och kundservice är 'utstanding'. Hade en liten kommentar dock. Förra gången jag skulle handla hos er så såg jag att det var billigare för jag var brons/silver/guld whatever medlem. När jag kom till butiken så räkte det inte att jag sa detta utan jag behövde logga in på min användare och boka varan för att hämta ut i butik. Var lite omständigt. Tycker nog att det borde räcka med att man meddelar sitt kundnummer.

Datorkomponenter Inet vs Webhallen
Inet (24%) 228
533 (55%) Webhallen
Butikerna har samma pris på 207 (21%) produkter

Edit2: Sedan en till 'känga' till Webhallen. Om jag handlar och väljer att hämta ut i butik så känns det ganska fel att behöva vänta 1-2dagar även fast ni har varan i butik. Går det inte att ordna att man får ett 'butiks ex' och butiken får det från centrallagret några dagar senare?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Inet (11%) 186
1237 (72%) CDON
Butikerna har samma pris på 301 (17%) produkter
http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_prisfight.php?ftgid1=141&...

Edit: Snälla sluta whiteknighta Inet i Webhallens tråd. Det kan du göra i Inets. Handlar gärna av Webhallen, då pris oftast är bra och kundservice är 'utstanding'. Hade en liten kommentar dock. Förra gången jag skulle handla hos er så såg jag att det var billigare för jag var brons/silver/guld whatever medlem. När jag kom till butiken så räkte det inte att jag sa detta utan jag behövde logga in på min användare och boka varan för att hämta ut i butik. Var lite omständigt. Tycker nog att det borde räcka med att man meddelar sitt kundnummer.

Datorkomponenter Inet vs Webhallen
Inet (24%) 228
533 (55%) Webhallen
Butikerna har samma pris på 207 (21%) produkter
http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_prisfight.php?ftgid1=141&...

Edit2: Sedan en till 'känga' till Webhallen. Om jag handlar och väljer att hämta ut i butik så känns det ganska fel att behöva vänta 1-2dagar även fast ni har varan i butik. Går det inte att ordna att man får ett 'butiks ex' och butiken får det från centrallagret några dagar senare?

Nu tänker du väldigt fel här. Jag tycker dom flesta butiker är bra, men självklart ska det komma
någon som ska säga att Inet (dom populäraste får ju mycket "hat" eller negativa kommentarer om sig också)
är dyra vilket jag inte tycker. Har alltid kollat prisjakt när jag köper grejer och då är Inet på minst samma pris som
dom andra (dvs Siba, Komplett, Webhallen, CDON mm).

Permalänk
Medlem

Alla på sweclockers borde få entusiastrabatt på entusiastprodukter )

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti