Windows 7 Omstart, inget händer.

Permalänk
Medlem

Windows 7 Omstart, inget händer.

(Kunde själv inte hitta en liknande tråd, ifall det redan finns en, var snäll och länka den!)

Jag ominstallerade Windows 7 idag, och allt fungerade perfekt, installerade lite basic program om Chrome, skype steam, efter att jag hade uppdaterat Windows uppdateringarna så skulle jag starta om datorn. Den startar och så står det "Startar Windows", men efter det blir det bara svart, inget händer. Jag testade starta datorn med felsäkert läge, o då fungerar det att komma in på skrivbordet mm. Vad tror ni kan vara felet?

Permalänk

Vet inte vad felet kan vara men det du kan göra är att återställa datorn via felsäkert läge till ett datum innan detta fenomen kom till och det borde fixa felet.
How to:
1 starta datorn i felsäkert läge
2 gå in på; Start Meny-->Alla Program-->Tillbehör-->Systemverktyg-->Systemåterställning
3 Välj ett datum innan detta fenomen uppstod för dig.
Lycka till och posta om det löste sig eller inte

Visa signatur

FD Define R4 White/ ASRock Z77 Pro3/ Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz/ Corsair 8.00 (2x4) GB DDR3/ 120GB SAMSUNG SSD 830 Series/ AMD Radeon HD 7800 Series/ SyncMaster 226BW (1680x1050@60Hz)/ Intel(R) HD Graphics 4000/ AL2016W (1680x1050@60Hz)/ MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1/ 500GB Western Digital (SATA)/ TSSTcorp CDDVDW SH-222BB/ Realtek High Definition Audio

Permalänk
Inaktiv

Det låter som om några drivrutiner blivit wonky.

Prova starta i felsäkert och installera om grafikdrivrutiner. Prova även att använda ett annat uttag på grafikkortet till skärmen.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Det låter som om några drivrutiner blivit wonky.

Prova starta i felsäkert och installera om grafikdrivrutiner. Prova även att använda ett annat uttag på grafikkortet till skärmen.

Bra förslag! TS, har du uttag på moderkortet för display? testa den också ^^

Visa signatur

FD Define R4 White/ ASRock Z77 Pro3/ Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz/ Corsair 8.00 (2x4) GB DDR3/ 120GB SAMSUNG SSD 830 Series/ AMD Radeon HD 7800 Series/ SyncMaster 226BW (1680x1050@60Hz)/ Intel(R) HD Graphics 4000/ AL2016W (1680x1050@60Hz)/ MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1/ 500GB Western Digital (SATA)/ TSSTcorp CDDVDW SH-222BB/ Realtek High Definition Audio

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det, och installerade om allt, jag har kommit fram till att det är något med grafikkorts drivrutinerna. Tror det är ngt med mitt Windows. Jag har tidigare upptäckt att installera Windows 7 genom USB har bara krånglat på denna datorn, men CD:er fungerar bra. Jag har tänkt att köpa några tomma CD skivor och lägga Windows 7, installations fil på dem, men jag är osäker på hur stora skivor jag lär behöva, räcker 4.7GB?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ibas:

Jag gjorde det, och installerade om allt, jag har kommit fram till att det är något med grafikkorts drivrutinerna. Tror det är ngt med mitt Windows. Jag har tidigare upptäckt att installera Windows 7 genom USB har bara krånglat på denna datorn, men CD:er fungerar bra. Jag har tänkt att köpa några tomma CD skivor och lägga Windows 7, installations fil på dem, men jag är osäker på hur stora skivor jag lär behöva, räcker 4.7GB?

Ja det är mer än tillräckligt. Dock är det DVD-skivor du ska ha.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har försökt installera Windows flera gånger nu, hållt på i 2 veckor snart. Antingen så vill det inte visas någon hårddisk eller så strular det efter jag har installerat grafikdrivrutiner. Testade installera Ubuntu, fungerade på första försöket, dock så trivs jag mycket bättre med Windows. Nåväl, får väl köra Ubuntu då. Men tack för hjälpen dock!