Permalänk
Avstängd

informations tv skola.

Hej, det är så att jag har fått i uppgift av jobbet att komma på en lösning på informations tv i en skola.

Det som ska visas är: matsedel, om någon lärare är sjuk, vikarier osv.

Känns lite omodernt att använda Powerpoint, så har ni något förslag på någon annan mjukvara?

Budget: 5000-10000 för hårdvara och mjukvara osv.

Runt 46" tv. Allt ska visas på en och samma tv så det är inte flera olika tv apparater.

Allt ska handlas på dustin.se företag.

Kom gärna med förslag, tips eller idéer.

Undrar ni något så är det bara att fråga.

Med vänlig hälsning Tim

Permalänk
Medlem

Kolla in Xibo

Finns både till Win å *nix. Raspberry PI + Xibo = billig lösning.
För mer kompabilitet (visa powerpoint m.m) kör exempelvis en NUC istället för raspberry

Visa signatur

MAIN: R4, Z97A, 4790K, VENGEANCE LP 16gb, 980 .....

Permalänk
Medlem

Hur gick det för dig med projektet? Vore kul om du kunde dela med dig om resultatet.

Visa signatur

Joakim Lindström
jocke@7811.se

Permalänk
Inaktiv

Finns flera olika lösningar där man prenumererar på olika "playlists" som kan köras i vilken webbläsare som helst. Kommer inte ihåg vad det heter men jag har det på ett visitkort någonstans, skall se om jag kan hitta det!

Xibo som någon annan nämner har jag ganska dåliga upplevelser av, men det kanske har växt på senaste!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Finns flera olika lösningar där man prenumererar på olika "playlists" som kan köras i vilken webbläsare som helst. Kommer inte ihåg vad det heter men jag har det på ett visitkort någonstans, skall se om jag kan hitta det!

Xibo som någon annan nämner har jag ganska dåliga upplevelser av, men det kanske har växt på senaste!

Skulle kunna tänka mig att det finns diverse alternativ som är webb baserat. Frågan är juh bara om en Rasp Pi klara av att mata fram den infon?

Har du tips på nånting liknande Xibo som du har bättre erfarenheter av?

Visa signatur

Joakim Lindström
jocke@7811.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jockelw:

Hur gick det för dig med projektet? Vore kul om du kunde dela med dig om resultatet.

det har väl gott sådär, väntar fortfarande på beslut från skolan som ville ha det. "smart sign" är väl den lösningen vi kommer köra isåfall. med tanke på deras mjukvara och system