Permalänk
Avstängd

spelmus max 400:-

spelmus sökes , max 400,behövsinte så mycket extraknappar , men en back knapp och en fram knapp skulle vara trevligt
tack för all hjälp på förhand
Aleelo

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av aleelo:

trådlös spelmus sökes , max 400,behövsinte så mycket extraknappar , men en back knapp och en fram knapp skulle vara trevligt
tack för all hjälp på förhand
Aleelo

För 400kr får du trådlösa möss, ja. Men spelmus vet jag inte. Varför är kravet trådlös? Och eftersom du säger "spelmus", vad har du för krav på inputlag osv?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

För 400kr får du trådlösa möss, ja. Men spelmus vet jag inte. Varför är kravet trådlös? Och eftersom du säger "spelmus", vad har du för krav på inputlag osv?

för att jag tycker bättre om trådlös och vill ha så få sladdar som möjligt. USB.. (om jag inte missförstod var du menade)

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av aleelo:

för att jag tycker bättre om trådlös och vill ha så få sladdar som möjligt. USB.. (om jag inte missförstod var du menade)

Du missförstod.
Det jag menar är att trådlösa möss, speciellt billigare sådana, ofta har en fördröjning från handrörelse till skärm, mycket mer än trådade möss och av seriösa gamers dömt som oacceptabelt/ospelbart. En del dyrare möss (Logitech G700 tex) säger sig ha botat detta, men de kostar runt 700kr och uppåt.

Det jag i stort sett frågar är alltså; ska du spela seriöst med musen? Isåfall, kör trådat eller öka budgeten. Om du bara casual-gamar så är det helt upp till dig om du tycker fördröjningen i en viss mus är okej att leva med.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Du missförstod.
Det jag menar är att trådlösa möss, speciellt billigare sådana, ofta har en fördröjning från handrörelse till skärm, mycket mer än trådade möss och av seriösa gamers dömt som oacceptabelt/ospelbart. En del dyrare möss (Logitech G700 tex) säger sig ha botat detta, men de kostar runt 700kr och uppåt.

Det jag i stort sett frågar är alltså; ska du spela seriöst med musen? Isåfall, kör trådat eller öka budgeten. Om du bara casual-gamar så är det helt upp till dig om du tycker fördröjningen i en viss mus är okej att leva med.

ändrat inge trådlöst.

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem

haha

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk

Logitech G400 funkar finfint, har den själv. Dock trådat, men med knappar för bak och fram.

Edit: verkar bara som om g400s säljs numera, och pris på den är runt 600 kr :\

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/mouse-logitech-performance-mouse...

50 kr rabatt med koden XMAS2013

Jag är nöjd med denna mus. Jag är inget spelproffs men jag har aldrig upplevt fördröjning när jag spelar.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/steelseries-sensei-raw-glossy-p2...

Väldigt simpel mus men funkar bra. Har en själv, fast rubberized.

Permalänk
Medlem

Logitech G300 är kalas

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Du har ju en mus och du säger att du inte behöver en varför letar du efter en då?

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NILLANist:

Du har ju en mus och du säger att du inte behöver en varför letar du efter en då?

1. den är trådlös, och trådad är snabbare tydligen
2. kan alltid vara bra med en extra;)

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk

Corsair har ju en trevlig gaming-mus för runt 400, kanske är något som passar?

http://www.inet.se/produkt/6101853/corsair-raptor-m40

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrHaggland:

Corsair har ju en trevlig gaming-mus för runt 400, kanske är något som passar?

http://www.inet.se/produkt/6101853/corsair-raptor-m40

tack för det mycket trevliga förslaget!:) absolut en av kandidaterna!;)

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem

Du säger/sa själv att du gillar trådlös bättre och nu bara för att någon skriver att trådad är bättre ändrar du på dig ????

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem

Jag köpte en gång en Roccat Pyra Wireless på Webhallen för 349kr. Jag tyckte inte att det var någon fördröjning, men batteriet varade bara i 5-6h. Visserligen gick den på 2st utbytbara AAA-batterier och visserligen kunde man ladda via USB-kabel, men det var inte smidigt i längden.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av NILLANist:

Du säger/sa själv att du gillar trådlös bättre och nu bara för att någon skriver att trådad är bättre ändrar du på dig ????

Om man får ny information kring en uppfattning man har, så kan man - hör och häpna - ÄNDRA UPPFATTNING! Har du hört på maken? Tokigt va, men det är så riktiga människor beter sig.

TS kanske inte var medveten om inputlagget som billigare trådlösa möss lider av, och när han/hon nu fått ta del av den informationen så kanske hela idén med trådlösa möss för TS faller?

Varför är det så jävla konstigt att nån ändrar sig? Rent allmänt alltså, folk verkar förvänta sig att man är helt fanatiskt lojal mot vissa grejor, utan någon som helst tanke på att ta till sig nya rön, förslag eller fakta som skulle kunna ändra på ens idéer. Jag blir trött.

/rant.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari (Optical) & Qpad OM-75 är förmodligen dom "bästa" mössen du kan få tag på i din prisklass
om vi pratar om möss för gaming.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NILLANist:

Du säger/sa själv att du gillar trådlös bättre och nu bara för att någon skriver att trådad är bättre ändrar du på dig ????

Skrivet av Shudnawz:

Om man får ny information kring en uppfattning man har, så kan man - hör och häpna - ÄNDRA UPPFATTNING! Har du hört på maken? Tokigt va, men det är så riktiga människor beter sig.

TS kanske inte var medveten om inputlagget som billigare trådlösa möss lider av, och när han/hon nu fått ta del av den informationen så kanske hela idén med trådlösa möss för TS faller?

Varför är det så jävla konstigt att nån ändrar sig? Rent allmänt alltså, folk verkar förvänta sig att man är helt fanatiskt lojal mot vissa grejor, utan någon som helst tanke på att ta till sig nya rön, förslag eller fakta som skulle kunna ändra på ens idéer. Jag blir trött.

/rant.

exakt så! Tack så mycket Shudnawz!!!

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!