Microsoft: "Lanseringen av Xbox One utan motstycke"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Alla har inte råd att slänga 10K på en TV. Du måste också förstå att dom ska hålla priset nere. Om du värkligen vill ha en konsoll som klarar av 4K så får du söka dig till Steam Machine som har GTX Titan osv.

Inte idag kanske, men vänta 3-3 år så kommer en 4k TV inte vara så fasligt dyr eller ovanlig. Tanken var väl trots allt att de skulle vara framtidssäkrade. Hålla priset nere och diverse saker är ju alltid bra, men då borde de inte göra så stor grej av next-gen när de presterar som de gör. För en gångs skull är prislappen nästan skälig, men jag tycker de känns ointressanta i övrigt istället.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd

Tydligen så sålde XBONE 1 miljoner enheter över hela världen medans PS4 sålde 1 miljoner i bara nord-amerika.

"Lansering utan motstycke"... Eller hur.

Permalänk

det hänger på vilka spel man vill spela, vem bryr sig om enbart hårdvara när inte spelen man vill spela finns?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av turbomaniac:

det hänger på vilka spel man vill spela, vem bryr sig om enbart hårdvara när inte spelen man vill spela finns?

720p vs 1080p. Ganska stor skillnad.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Ozzed:

Buzzwords och corporate bullshit.

Det kanske har gått bättre, men om man inte har hårda siffror att jämföra med så betyder det inte ett skit.

Så jäävla sant!

Det här med strypt tillgång och Microsofts tidigare kommentarer angående Surface Pro o liknande leder ju till att man inte tror på dem.
Fattar dem inte att man tappar förtroendet för dem..?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mars SSX:

720p vs 1080p. Ganska stor skillnad.

Återigen så kvittar det om upplösningen är högre eller lägre om spelen du vill ha inte finns till den aktuella hårdvaran
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Så jäävla sant!

Det här med strypt tillgång och Microsofts tidigare kommentarer angående Surface Pro o liknande leder ju till att man inte tror på dem.
Fattar dem inte att man tappar förtroendet för dem..?

De utgår nog snarare från att man inte kan tappa något man aldrig haft.

Den sista lilla gnuttan försvamn för de drog "surface är slutsåld redan innan release" även om Surface 2.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

720p vs 1080p. Ganska stor skillnad.

Hur kan den skillnaden vara relevant när de flesta tydligen ändå knappt sitter på 720p enligt dig?
Spelen och handkontrollen spelar störst roll dock i min mening, men det tekniska får gärna vara bra det med.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Hur kan den skillnaden vara relevant när de flesta tydligen ändå knappt sitter på 720p enligt dig?
Spelen och handkontrollen spelar störst roll dock i min mening, men det tekniska får gärna vara bra det med.

Hur många som fortfarande sitter kvar på 720p och hur stor skillnad det är mellan 720p och 1080p har ingenting med varandra. Hur får du det att bli så?

Inte fan vill jag spela något som ser ut så här:

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mars SSX:

Hur många som fortfarande sitter kvar på 720p och hur stor skillnad det är mellan 720p och 1080p har ingenting med varandra. Hur får du det att bli så?

Inte fan vill jag spela något som ser ut så här:

http://i5.photobucket.com/albums/y180/nchoudhury/Xbox%20One/1...

http://i.imgur.com/mciziGb.png

Nyckelordet här är "du". Tro det eller ej, vi pratar inte om dig utan om människor generellt. Som sagt ett otal gånger, oavsett teknik så kommer folk köpa konsoler där spel som de vill spela finns tillgängliga.
Nintendo 3ds säljer fortfarande, där är det alltså inte 1080p som gäller men folk köper fortfarande konsollen då de spela spelen som finns tillgängliga.

Skit samma, lägger ner diskussionen då alla hänger upp sig på siffror.
Om man bara skulle gå på försäljnings siffror och enbart köpa det som sålde bäst hade pc-marknaden dött ut då det säljs färre och färre datorer. Alla vet att så inte är fallet eller hur?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av igelkotte:

Typ min gamla dator med 10.1" skärm kan man köra högre upplösning på än vad den stödjer. Ingen höjdare direkt. Men 32" tv i vardagsrummet är inte det som att gå tillbaka till 90-talet? Alla här väl minst 42" idag. I alla fall så har alla jag känner det. 32" kanske funkar i sovrummet. Hur som helst är skärmarna idag så billiga så varför köpa en den sämsta?
http://www.siba.se/product/14113237/philips-42pfl3108t-42-led... Jag betalade mer än det dubbla för en sämre tv för runt 6 år sedan. Så att hitta en motsvarande 4k lär inte bli svårt inom dom närmsta åren.

Man får väl såklart köpa tv för det man har råd med och behov. Men det känns som att 4k kommer kommer bli ganska vanligt om bara några år med tanke på snabbt priserna faller. Redan idag går billigaste 4k köpa lös för 10000 kr http://www.siba.se/product/15551825/andersson-led5062uhd-pvr-...

Kan du länka till någon tv som har full hd och där skärmen inte klarar visa 1920x1080? Har aldrig sett någon men inte direkt letat heller.

Självklart. Men om man från t.ex försöker pumpa ut en upplösning inte skärmen klarar. Blir det oftast svart skärm (ingen signal). Tog 32 bara för det var det första jag hitta:) Tittade på 42 också och där fans det några HD ready TV.

Dom flesta tv apparater klarar en 1080p signal in. Men t.ex tv boxar, DVD/bluray och spelkonsol anpassar signal efter skärmen. Det är när man kopplar in datorn, man märker vilken upplösning tv:n klarar max.

Det har funnits i flera år tv som klarar en 1080p signal in. Men är väll ovanligt idag att ens finns några utan det stödet. Sen om man ska vara petig finns egentligen inte standarden Full HD. http://www.digitaleurope.org/Services/Highdefinitionlogos/HDr... , för att garantera en panel på 1080p Så ska det stå HD ready 1080P (så heter standarden). Full HD har butikerna/TV tillverkarna hittat på.

Den TV:en är inget att hänga i granen häller. Är samma bildkvalité som en 2000kr TV och den signalen in den pallar, är inget trevligt häller. under 30Hz (jag kör TV:n till datorn för att se film) och då vill jag kunna röra musen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Inte idag kanske, men vänta 3-3 år så kommer en 4k TV inte vara så fasligt dyr eller ovanlig. Tanken var väl trots allt att de skulle vara framtidssäkrade. Hålla priset nere och diverse saker är ju alltid bra, men då borde de inte göra så stor grej av next-gen när de presterar som de gör. För en gångs skull är prislappen nästan skälig, men jag tycker de känns ointressanta i övrigt istället.

Det samma sades om 2560x1440/2560x1600 datorskärmar, och kolla hur priset har stått fast i tiden.

Permalänk
Medlem

Måste påpeka att jag tycker att det är lite intressant, jag hoppas folk förstår att det enda spelet som ska ha 1080p till Ps4 än sålänge är CoD: Ghosts, alla andra har 900p(vilket ser otroligt skumt ut på en 46" imo), resten är uppskalade till 1080i, och det är skitfult på nära håll.
Att Xbox One ska hålla 720p med bättre texturkartor(dvs 1k - 4k, ist för 256 - 1k) och SSAO/SSE osv, på 45-60fps - tycker iallafall jag, är ett smartare val med tanke på att det är en multimedia konsoll.

Jag vet inte, det är väl upp till var och en och är en smaksak, inte nödvändigt att försöka slå ur varandra tungen med allt bjäbb, speciellt till alla sony fanboys som verkligen tar Microsoft vs Sony på liv och död. Jag som stolt Xbox-fanboy, har inte ett dugg emot playstation och tycker det är sjukt bra att hålla ett sånt billigt pris till sådan hög prestanda (förutom alla hardware glitchar som folk har, likt RROD på Xbox 360).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

Måste påpeka att jag tycker att det är lite intressant, jag hoppas folk förstår att det enda spelet som ska ha 1080p till Ps4 än sålänge är CoD: Ghosts, alla andra har 900p(vilket ser otroligt skumt ut på en 46" imo), resten är uppskalade till 1080i, och det är skitfult på nära håll.

Ehh, vad sitter du nu och hittar på? Det enda spel som är 900p till PS4 är väl BF4.

edit: Med det inte sagt att spel måste vara 1080p för att vara snygga. Ryse är ju tex helt fantastiskt snyggt. Och Ryse är nog bara början, vi lär få se fler titlar som har lägre upplösning än 1080p men med, för ögat ganska trivsam, "movie-like smoothness". Intressant länk om ämnet:
http://www.gamesindustry.biz/articles/digitalfoundry-tech-foc...

Permalänk
Medlem

Jag väntar med spänning på vad Valve hittar på med Steam Machine. Har självPS3 och inte särskilt bråttom.

Jag tycker både xbone och ps4 känns underwhelming jämfört med PS3.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|