Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

Hur långt har ni hunnit i kön till de som förhandsbokade PS4 till release? Vi som inte fick någon den här leveransen undrar nog hur många ordar ni har att behandla nu? Kunde ni leverera till merparten av dem som förhandsbokat? Jag förhandsbokade min väldigt sent och undrar om man kan ha något hopp om leverans innan 2014?

Det skulle jag också vilja veta. Man vill ju veta om man ska köpa spel och kontroller innan jul.

Kan ni inte säga iaf när ni räknar med att kunna komma med ytterligare info?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Flash Martin:

Det skulle jag också vilja veta. Man vill ju veta om man ska köpa spel och kontroller innan jul.

Kan ni inte säga iaf när ni räknar med att kunna komma med ytterligare info?

Det går tyvärr inte att avgöra i dagsläget.
Vi fick alldeles för få konsoler och även Decemberleveransen kommer att vara otillräcklig även den.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Loverlord:

Kollinumret jag fick förra veckan är fortfarande inte uppdaterat och endast "elektronisk förhandsinformation mottagen" visas. Är det vanligt att det slarvas med att uppdatera denna, att ordern får ett annat kollinummer än vad som visas på Webhallens ordersida, eller har Webhallen helt fräckt struntat i att skicka min konsol?

Ring antingen Kundtjänsten eller Posten

Permalänk
Medlem

GTA V för 295 kr. Har bokat/köpt men kommer betala i butiken. Måste jag hämta ut det idag för att priset fortfarande ska gälla?

Permalänk
Skrivet av Rugbyspelaren:

Ring antingen Kundtjänsten eller Posten

Tack för tipset, ringde Webhallen precis när de öppnade växeln och det visade sig att kollinumret man såg på hemsidan inte var "det riktiga" - i verkligheten är mitt paket på väg och den trevlige killen i kundtjänst skulle mejla kollinumret som uppdateras med rätt information. Nu är det bara att hålla tummarna att posten sköter sitt!

Permalänk
Skrivet av Loverlord:

Tack för tipset, ringde Webhallen precis när de öppnade växeln och det visade sig att kollinumret man såg på hemsidan inte var "det riktiga" - i verkligheten är mitt paket på väg och den trevlige killen i kundtjänst skulle mejla kollinumret som uppdateras med rätt information. Nu är det bara att hålla tummarna att posten sköter sitt!

Alltid trevligt med goda nyheter

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det går tyvärr inte att avgöra i dagsläget.
Vi fick alldeles för få konsoler och även Decemberleveransen kommer att vara otillräcklig även den.

Fyfan! Nu fick jag en stor tår i ögat

Permalänk
Medlem

Är en gammal lurkare som beställt en Playstation 4 och noterar att webhallen svarar på frågor i den här tråden. Jag förhandsbokade min playstation 4 på webhallen tidigt under sommaren till priset av 4490kr som snart därefter drogs från mitt konto. Några veckor senare sänktes priset till 3890kr vilket (med några veckors fördröjning) fick mig att maila in till webhallen och fråga om jag skulle få det nya lägre priset eller om jag var tvungen att göra en ny bokning. Fick som svar att jag skulle höra av mig vid releasen för att få återbetalt "mellanskillnaden". Nu när priset har höjts alldeles innan release sitter jag och funderar vad jag egentligen fick för besked och hur jag ska tolka det.

Det jag hela tiden utgått från är att jag kommer få tillbaka 600kr (4490-3890), men har detta alltså sedan några dagar ändrats till 100 kr (4490-4390)? Det framstår för mig som helt orimligt att de som varit tidigt ute med sin bokning straffas på detta vis, i synnerhet i min konkreta situation där jag valt att inte boka om eftersom jag fått "lugnande" besked av webhallen. Det är möjligt att jag har helt fel i det här och att webhallen hela tiden tänkt ge det lägre priset till tidiga förhandsbokare, men jag vore tacksam för att förtydligande från webhallens sida.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Banka:

GTA V för 295 kr. Har bokat/köpt men kommer betala i butiken. Måste jag hämta ut det idag för att priset fortfarande ska gälla?

Nope, inom fyra dagar

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av d00den:

Är en gammal lurkare som beställt en Playstation 4 och noterar att webhallen svarar på frågor i den här tråden. Jag förhandsbokade min playstation 4 på webhallen tidigt under sommaren till priset av 4490kr som snart därefter drogs från mitt konto. Några veckor senare sänktes priset till 3890kr vilket (med några veckors fördröjning) fick mig att maila in till webhallen och fråga om jag skulle få det nya lägre priset eller om jag var tvungen att göra en ny bokning. Fick som svar att jag skulle höra av mig vid releasen för att få återbetalt "mellanskillnaden". Nu när priset har höjts alldeles innan release sitter jag och funderar vad jag egentligen fick för besked och hur jag ska tolka det.

Det jag hela tiden utgått från är att jag kommer få tillbaka 600kr (4490-3890), men har detta alltså sedan några dagar ändrats till 100 kr (4490-4390)? Det framstår för mig som helt orimligt att de som varit tidigt ute med sin bokning straffas på detta vis, i synnerhet i min konkreta situation där jag valt att inte boka om eftersom jag fått "lugnande" besked av webhallen. Det är möjligt att jag har helt fel i det här och att webhallen hela tiden tänkt ge det lägre priset till tidiga förhandsbokare, men jag vore tacksam för att förtydligande från webhallens sida.

Om du hör av dig till vår kundtjänst så återbetalar de mellanskillnaden ner till 3989.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ok, tack, låter bra.

Permalänk
Medlem

Inget nytt om xbox one eu webhallen? Börjar blir otålig då jag sitter med 2 spel och min xbox 360 vägra spela dead rising 3

Permalänk
Skrivet av nonstick:

Inget nytt om xbox one eu webhallen? Börjar blir otålig då jag sitter med 2 spel och min xbox 360 vägra spela dead rising 3

Dubbelt upp på den frågan!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av nonstick:

Inget nytt om xbox one eu webhallen? Börjar blir otålig då jag sitter med 2 spel och min xbox 360 vägra spela dead rising 3

Nej tyvärr, det går segt.
Det råder sådan brist på dem att vi får skamförslag som skulle göra att vi måste ta över 6000 kronor betalt och då handlar det ändå om extremt små volymer i vilket fall.
Vi vill inte behöva ta ut några extrema överpriser så vi fortsätter jaga.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Har ni fått någon som hälst hint om när resten (framför allt vi då) av världen får XBOX one? Förutom 2014 eller när de kan avslöjas?

Jag mailade microsfts VD som du föreslog men till min stora förvåning har jag inte fått svar XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej tyvärr, det går segt.
Det råder sådan brist på dem att vi får skamförslag som skulle göra att vi måste ta över 6000 kronor betalt och då handlar det ändå om extremt små volymer i vilket fall.
Vi vill inte behöva ta ut några extrema överpriser så vi fortsätter jaga.

men ta och boka hem några från Amazon eller Spanska / Italenska / Tyska MSstore, där har dom på lager

Permalänk
Medlem

Ja så länge ni inte vänder på steken och gör som spelbutiken är jag nöjd. Priset som är satt ska också hållas annars kan ni ju säga sånt förväg, som sagt en dayone är Max pris 5000kr och inte 1kr till. Skulle ni inte hålla detta så snälla skriv det nu så man kan avboka och beställa en själv ifrån amazon.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

Har ni fått någon som hälst hint om när resten (framför allt vi då) av världen får XBOX one? Förutom 2014 eller när de kan avslöjas?

Jag mailade microsfts VD som du föreslog men till min stora förvåning har jag inte fått svar XD

Njae, bara början av 2014 är allt vi hört fortfarande.

Skrivet av Tizi:

men ta och boka hem några från Amazon eller Spanska / Italenska / Tyska MSstore, där har dom på lager

I princip alla blockerar ordrar på fler än en så det går tyvärr inte så enkelt.

Skrivet av nonstick:

Ja så länge ni inte vänder på steken och gör som spelbutiken är jag nöjd. Priset som är satt ska också hållas annars kan ni ju säga sånt förväg, som sagt en dayone är Max pris 5000kr och inte 1kr till. Skulle ni inte hålla detta så snälla skriv det nu så man kan avboka och beställa en själv ifrån amazon.

Jag kan inte lova att vi inte ändrar priset, men vi kommer inte att sätta ut några galna överpriser iaf. Då avstår vi hellre.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tjena!
Kommer jag få mitt ps4 innan jul om jag förbokar NU? När kommer nästa leverans och är den redan 'fullbokad'?
Kan du inte svara exakt skulle jag uppskatta en kvalificerad gissning då detta ska bli en julklapp så måste bestämma mig för återförsäljare.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av muntz:

Tjena!
Kommer jag få mitt ps4 innan jul om jag förbokar NU? När kommer nästa leverans och är den redan 'fullbokad'?
Kan du inte svara exakt skulle jag uppskatta en kvalificerad gissning då detta ska bli en julklapp så måste bestämma mig för återförsäljare.

Det är inget vi kan lova tyvärr. Betvivlar att någon kan lova det just nu. (Eller ja lova kan man alltid göra men sen gäller det ju att hålla det löftet )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är inget vi kan lova tyvärr. Betvivlar att någon kan lova det just nu. (Eller ja lova kan man alltid göra men sen gäller det ju att hålla det löftet )

Ni behöver inte lova nånting, men vad tror ni? Känns ju som att det borde komma ett gäng innan jul.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av muntz:

Ni behöver inte lova nånting, men vad tror ni? Känns ju som att det borde komma ett gäng innan jul.

Nej alltså vad jag menade innan är att jag inte tror det.
Det är möjligt men inte särskilt sannolikt, som det ser ut just nu i alla fall.

Men självklart: bokar man inte så är ju chansen att man får en noll. Så boka på du och hittar du det någon annan stans eller vi inte kan leverera till jul så är det bara att du avbokar. Vi har varken köptvång eller avbokningsavgifter.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

tjenare har en fråga, är det okey att förboka flera xbox one för sig själv?
eller är max en konsol per kund?
/ daniel

Permalänk
Webhallen
Skrivet av daniel-daniel95:

tjenare har en fråga, är det okey att förboka flera xbox one för sig själv?
eller är max en konsol per kund?
/ daniel

Just nu har vi inte satt någon antalsbegränsning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag ser att "nästa leverans" datumet flyttas fram hela tiden på er hemsida för ps4. Är det datumen som gäller ifall man lägger en order idag men om man redan förbokat sedan tidigare så bör man få den tidigare än så?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Maximo:

Jag ser att "nästa leverans" datumet flyttas fram hela tiden på er hemsida för ps4. Är det datumen som gäller ifall man lägger en order idag men om man redan förbokat sedan tidigare så bör man få den tidigare än så?

"Nästa leveransdatum" är tyvärr inte tillförlitligt. Det som står i denna tråden är mer up to date.
Även det som står på själva produktsidan i beskrivningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur är det med xbox one ue versionen, kommer ni bara ta in en runda eller fyller ni på tills den kommer i Sverige?

Permalänk

Något nytt eller mer info om hur det går med Xbox One European Version?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tweepey:

Hur är det med xbox one ue versionen, kommer ni bara ta in en runda eller fyller ni på tills den kommer i Sverige?

Vi har beställt från mer än ett ställe så troligen kommer det i ett par "portioner" så att säga

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Doktor_Krall:

Något nytt eller mer info om hur det går med Xbox One European Version?

Så fort vi har mer info uppdaterar vi denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/147-webhallen/1257008-webhal...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch