Mionix släpper gamingmusen Avior 7000 med sensorn Avago ADNS-3310

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Alltså lurar de verkligen folk med DPI snacket..?

Ja...? Uppenbarligen så har nästan varenda gamer i hela världen lurats, för hög dpi mössen går nog åt smör och alla dreglar över nya coola möss med ännu högre dpi.

Men nån borde undersöka vad dom *verkligen* har för upplösning. Som skärmar typ. Om en sensor är 6400dpi native och kör i 3200dpi nerskalat så lär den spöa en sensor som är 1600dpi native uppskalat till 3200dpi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja...? Uppenbarligen så har nästan varenda gamer i hela världen lurats, för hög dpi mössen går nog åt smör och alla dreglar över nya coola möss med ännu högre dpi.

Men nån borde undersöka vad dom *verkligen* har för upplösning. Som skärmar typ. Om en sensor är 6400dpi native och kör i 3200dpi nerskalat så lär den spöa en sensor som är 1600dpi native uppskalat till 3200dpi.

De flesta köper knappast mössen för de har hög dpi utan för andra egenskaper men sen finns de dem som vill ha det, varför göra två olika möss när de kan göra 1 som täcker alla ?

Fast när man läser av så "går" de inte "skala upp" gör ingen nytta alls när du skalar upp på en skärm kan du fortfarande få ut något av det.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Ser bra ut! Är dock nöjd med min MX Revolution

Visa signatur

6600k@4.7 gHz - 16 GB - Radeon 5700 XT - Corsair Force MP510 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

ofta moinix är från växjö? då måste man ju köpa en av deras möss för att stötta det lokala företaget

mionix är från växjö!! Peter som startade det sitter inte alls långt från oss o jobbar!!

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig falla mig in att spendera 700kr på en mus, men jag antar att det finns en målgrupp för det. Att de använder en sensor med siffrorna 3310 i namnet kan ju bara betyda att den är oförstörbar?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Alltså lurar de verkligen folk med DPI snacket..? DPI är väl endast en inställning som gör att ju högre DPI desto längre sträcka flyttar muspekaren sig?

Själv kör jag med 400 DPI. På 2000 DPI (5 gånger mer!) så skulle det fan inte gå o spela ju!

Jag skulle vilja se mer viktig info om möss. Vad ska man kolla efter? År 2007 eller 2008 när jag kollade efter möss så läste jag på om tekniken i mössen men insåg efter nån dag att ergonomin var A och O och måste gå före allt annat. Valen krympte nåt otroligt då.

Men det beror ju lite på vilket spel man spelar, och framförallt dom olika situationerna i spelet.

Om man tar BF3 som ex:

så har jag gärna 900 DPI när jag "springer och skjuter" (snipper 400 DPI)

Men om jag trillar in i en stridsvagn t e x så ändrar jag direkt till 1600 DPI så att jag kan snurra tornet snabbare men med mindre rörelse. Annars så sitter man där "och vevar"

Nu kör jag med en av historiens skönaste/tåligaste mus i vår moderna tid d v s MX 518i. Men nog skulle jag vilja att den hade dubbla (3200) DPI ibland.

Hög/låg DPI är en vanesak.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Hur sköna är dessa?
Har hört att de ska vara liknande intellimouse explorer 3.0?
I så fall har de en köpare!

Annars sitter jag och funderar på att köpa 3st 3.0 innan de helt tar slut.

Nej, de är inte alls lika Intellimouse Explorer 3.0. Om något så kanske den är snarlik Wheel Mouse Optical.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT