Permalänk
Medlem

svar snabbt,.... xp 1700+ t-bred

vilken är mest klockningsbar XP 1700+ som finns på komplett är overclockers 1700...

Overclockers är Steppning JIUCB, Komplett vettefan..

Ska fara o köpa imorrn på overclockers eller om den är bättre på komplett så beställer jag därifrån..

så?

eller om overclockers är bättre så tar jag en 1800+ på en gång då jag slipper frakten...

Permalänk
Avstängd

Var det inte JUIGB på overklockers? Det stod det när jag beställde iaf.

Permalänk
Medlem

det är då inte juigb längre iaf, nu är det då ingenting, för dom har slut på lager, men det är jiucb på 1800 iaf...

vilken klockar bäst, 1800 eller 1700+?

Permalänk
Medlem

Lika mycket ungefär...Jag rekomender dig inte att beställa ifrån koplett..du vet ju inte vad du får..(jag har själv beställt trots allt)...så jag får förmodligen en rev. A o dom klocker lite sämre om man säger så...men jag ska hålla tummarna för en rev. B..:)

Permalänk
Medlem

hehe okey... då tar jag väl från overclockers...

en 1800 tror jag om inte 1700 är bättre steppning...

Permalänk
Medlem

Jag beställde när det stod JIUGB, ringde tom in och frågade om det var säkert att jag skulle få JIUGB, sen när man öppnar paketet... JIUCB.... fyfan asså, ska skicka in skitarna på måndag. Lite dåligt av overclockers.

Permalänk
Avstängd

Helvete. Om jag nu får en JUICB finns det något man kan göra? Fan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Helvete. Om jag nu får en JUICB finns det något man kan göra? Fan.

XP1700+ JUICB är inte alls så dålig Har sett rätt många över 2400mhz

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

har sett ett par jag med som Arne Anka säger, men jag tror inte ngn steppning är dålig... utan dom flesta går över 2100 mhz... och det klarar då jag mig bra på

Permalänk
Medlem

Hämtade ut en 1700+ som jag beställt från komplett idag och den är JIUGB 0251.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Min JUICB 1800+ går till 2150MHz@1.85V. Helt OK IMO.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Soffe tur eller skicklighet? that´s the question...

Edit: Oreo har du maxat den eller?

Permalänk
Medlem

hur hög vcore behöver man typ för att få ~2ghz med 1700+ JUICB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDude
Soffe tur eller skicklighet? that´s the question...

Edit: Oreo har du maxat den eller?

Jag kan inte mata den mer spänning så det är möjligt att den skulle klara mer på 2.0V+ men taket ligger ändå runt 2300Mhz så varför riskera att bränna den? Jag kan heller inte ställa in högre Vcore och har inte lust att börja spänningsmodda moderkortet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
hur hög vcore behöver man typ för att få ~2ghz med 1700+ JUICB?

Har du tur klarar den det i standardspänning. Min klarade det i 1.7V om jag minns rätt. Den skulle säkert klarat lägre men 2000MHz@1.7V var det första jag körde den i när jag installerat den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oreo: okej ;],, vad har du för temps då? med var för kylning.. jag har en tt silent viking 2, tror du att den skulle räcka för en 1700+ @ 2000MHz@1.7V ?

Permalänk
Medlem

Temps: 54C fullload med en Pabst fläkt. Jag har en ThermalRight AX-7 och en Pabst 19dB fläkt så den är väldigt tyst (men också snabb ). Jag tror inte du skulle ha några problem med den kylning.

Angående steppings; köper du en 1700+/1800+ borde du komma upp i minst 2100MHz. Köper du däremot en 2100+ med AUIHB brukar de flesta komma upp i 2300MHz (eller högre). 2100+ är iofs 500:- dyrare så det är upp till dig om du tycker det är värt priset.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok :],, bara en sak till innan jag beställer: är dom låsta?

btw: 1800+ JUICB på overclocker.se, klockar dom lika bra som 1700+?... för dom har ju inga 1700+ inne nu ..

Permalänk
Medlem

Alla T-bred B är upplåsta såvitt jag vet. Du kan ändra multipeln mellan 5-12.5 på alla moderkort (13 och över kräver ett speciellt moderkort har jag för mig). Jag kan inte ändra till över 12.5 på mitt Abit KX7-333 men det är möjligt att man kan modda moderkortet eller själva CPUn för att komma åt de högre multiplarna.

Om nåt borde de klocka något bättre men ärligt talat tror jag inte det är någon skillnad på dem. Om du orkar är det kanske värt att leta efter en JUIHB eftersom de brukar kunna klara 100-300MHz högre än JUICB (mest en ego-höjare iofs ). Du kommer inte märka nån större skillnad i prestanda om du inte kör benchmarks.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oreo: alla moderkort som man kan höja multiplier med kan man höja till 12,5 vad jag vet... mitt kan inte höja multiplier alls :/

men ska nog köpa ett soltek SL-75-KAV det ska man nog kunna ändra på... tror jag... enligt datapariset iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
hur hög vcore behöver man typ för att få ~2ghz med 1700+ JUICB?

1.65behövde jag. med vatten
1.71 på luft

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oreo
Temps:
Angående steppings; köper du en 1700+/1800+ borde du komma upp i minst 2100MHz. Köper du däremot en 2100+ med AUIHB brukar de flesta komma upp i 2300MHz (eller högre). 2100+ är iofs 500:- dyrare så det är upp till dig om du tycker det är värt priset.

Om man köper en TB 2100+ , kan man vara säker på att man får AUIHB då? eller finns det andra sämre?

Visa signatur

|| Intel E8200 || Leadtek 8800GT|| OCZ Reaper HPC 2x2gb PC6400 || Gigabyte GA EP35-DS4 || Tagan 480W || Seagate Barracuda 7200.8/11 250/500 GB || Cooler Master Centurion 530 || NEC ND-3540A || Logitech media keyboard || Logitech MX510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demoh

Om man köper en TB 2100+ , kan man vara säker på att man får AUIHB då? eller finns det andra sämre?

Så länge du får en 2100+ T-bred B tror jag det är AIUHB, men jag är inte säker. Det finns även AIUGB som kanske förekommer på 2100+.

Visa signatur
Permalänk

har en xp 1800 AXDA1800DLT3C, bra eller dålig...

har skrämt upp den i 1800 mhz, vågar inte dra upp den mer pga väldigt dålig kylning