Permalänk
Medlem

Efter thermal-pad, behövs rengöring?

Jag har en Taisol fläkt, rätt gammal, som kyler min dator
m. AthlonXP 1700+ till 49C full load, men ska överklocka snart.

Så, jag ska byta kylare och på den nya, SK-7, ska jag använda Arctic Silver 3 kylpasta till skillnad från en thermal-pad som används nu... och nu till frågan!

Behöver jag rengöra cpu-kärnan först efter att ha använt en thermal-pad - hört att den smälter, sant? - eller behövs
det inte?

Visa signatur

- aKoDaK!
pronounced "aK-da-aK" by some... :)

Permalänk
Medlem

Man ska alltid göra rent både flänsen och kärnan...kvittar om du så bara skall montera om den lr precis har avlägnsat en thermalpad ..Använd kemiskt ren bensin eller aceton. Det är det jag har använt..funkade bra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lellky
Man ska alltid göra rent både flänsen och kärnan...kvittar om du så bara skall montera om den lr precis har avlägnsat en thermalpad ..Använd kemiskt ren bensin eller aceton. Det är det jag har använt..funkade bra..

Köpte idag kemiskt ren bensin (hittade det av en slump) på Sabis här i Haninge... Vad ska jag rengöra med för sak, toppz, tyg???

Visa signatur

- aKoDaK!
pronounced "aK-da-aK" by some... :)

Permalänk
Medlem

jag brukar använda tops, funkar kanon.

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Medlem

tops

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera