Permalänk
Skrivet av batman:

Haha, kommer du inte ihåg hur det var med Grand Theft Auto V till PC?

Jo de har du ju iofs rätt i haha. Men när man går in på webhallens sida på morgonekvisten och ser att man kan boka Fallout 4 så blir man ändå taggad på något vis. De känns närmare och "på riktigt". Är säkert fler än jag som förstår sig på känslan.

Fråga är nu dock? Hur långt tror ni dem har kommit med spelet? Nedräkningen är ju en sak, men vad räknar den ner till? Inte kan de vara release? Säkert ett event som talar om när spelet släpps, men då är frågan: Hur långt fram i tiden tror ni release ligger?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Jo de har du ju iofs rätt i haha. Men när man går in på webhallens sida på morgonekvisten och ser att man kan boka Fallout 4 så blir man ändå taggad på något vis. De känns närmare och "på riktigt". Är säkert fler än jag som förstår sig på känslan.

Fråga är nu dock? Hur långt tror ni dem har kommit med spelet? Nedräkningen är ju en sak, men vad räknar den ner till? Inte kan de vara release? Säkert ett event som talar om när spelet släpps, men då är frågan: Hur långt fram i tiden tror ni release ligger?

Vore väl första gången i världshistorien som en utvecklare/utgivare skulle släppa något utan minst ett halvårs ihärdigt hypande. Men jag hoppas på släpp 11:e, det är väl ganska passande innan jul och med nya konsoler på marknaden. Har iallafall mitt ex förbokat sen en evighet

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, jag har inte ändrat mitt argument. Det delas ut helt subjektivt och därmed kan hur många spel som helst och också vilka spel som helst få priset, vilket leder till att priset inte betyder någonting.

Att priset delas ut efter en subjektiv bedömning har inget samband med att "hur många spel som helst" kan få det. Du får det att låta som att det är ett lotteri vilket det inte är. Sen att olika sidor har sina egna små varianter med priser som kan skapa förvirring är ett kapitel i sig själv.

Fallout 3 har ändå fått 10 utmärkelser i stil med GotY, utnämnda av bland annat Gamesradar, IGN och E3. Att spelet delar utmärkelsen med spel som Mass Effect, Portal och XCOM: Enemy Unknown är inte heller något sammanträffande och ditt påstående att vilka spel som helst får priset är bara svammel. Det är klart att ibland kan det hända att något spel får en utmärkelse som man inte håller med om, det innebär dock inte att hela arrangemanget är skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Jo de har du ju iofs rätt i haha. Men när man går in på webhallens sida på morgonekvisten och ser att man kan boka Fallout 4 så blir man ändå taggad på något vis. De känns närmare och "på riktigt". Är säkert fler än jag som förstår sig på känslan.

Fråga är nu dock? Hur långt tror ni dem har kommit med spelet? Nedräkningen är ju en sak, men vad räknar den ner till? Inte kan de vara release? Säkert ett event som talar om när spelet släpps, men då är frågan: Hur långt fram i tiden tror ni release ligger?

Dom utvecklar väl säkert spelet nu och har någon form av releaseinformation att publicera när nedräkningen når sitt slut. Själv tror jag på release någon gång första halvåret 2014 i bästa fall. Ett så stort spel som Fallout 4 dimper inte bara ner från en blå himmel utan en hel massa marknadsföring innan release, vilket nedräkningen förmodligen är en del av.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Att priset delas ut efter en subjektiv bedömning har inget samband med att "hur många spel som helst" kan få det. Du får det att låta som att det är ett lotteri vilket det inte är. Sen att olika sidor har sina egna små varianter med priser som kan skapa förvirring är ett kapitel i sig själv.

Fallout 3 har ändå fått 10 utmärkelser i stil med GotY, utnämnda av bland annat Gamesradar, IGN och E3. Att spelet delar utmärkelsen med spel som Mass Effect, Portal och XCOM: Enemy Unknown är inte heller något sammanträffande och ditt påstående att vilka spel som helst får priset är bara svammel. Det är klart att ibland kan det hända att något spel får en utmärkelse som man inte håller med om, det innebär dock inte att hela arrangemanget är skräp.

Vem har sagt att det är skräp?

Jag sa bara att det inte betyder någonting och det är ingen objektiv jämförelse på vilket spel som är "bäst".

Smaken är som baken helt enkelt, vissa gillar tydligen fördummade uppföljare utan någon känsla.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vem har sagt att det är skräp?

Jag sa bara att det inte betyder någonting och det är ingen objektiv jämförelse på vilket spel som är "bäst".

Smaken är som baken helt enkelt, vissa gillar tydligen fördummade uppföljare utan någon känsla.

Att säga att priset inte betyder något är väl ändå synonymt med att det är värdelöst - skräp.
Det är väl klart som gatan att det inte går att säga vilket spel som är "bäst" eftersom det är helt beroende på ens egen upplevelse av spelet.

Vissa andra gillar att sätta sig på sin egna lilla pedelstal och drömma tillbaka till tiden då 800x600 pixlar regerade. Känsla finns det i Fallout 3, om det inte råkade vara exakt samma känsla som i de första spelen så var det ju synd för dig, men det är inte ett dåligt spel för det. Det är bara dina förväntningar som inte blev uppfyllda. Kanske var det så att andra gick in med lite öppnare sinne för spelet eftersom det uppenbarligen inte kan vara exakt som föregångarna när man gör en så stor ändring som att gå från 2D till 3D.

Permalänk

Vore dock riktigt häftigt om de helt plötsligt fanns att köpa utan någon som helst förvarning. Men de är klart. Hype av alla dess slag är väl något som är en nödvändighet om man vill sälja så mycket som möjligt.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Att säga att priset inte betyder något är väl ändå synonymt med att det är värdelöst - skräp.
Det är väl klart som gatan att det inte går att säga vilket spel som är "bäst" eftersom det är helt beroende på ens egen upplevelse av spelet.

Vissa andra gillar att sätta sig på sin egna lilla pedelstal och drömma tillbaka till tiden då 800x600 pixlar regerade. Känsla finns det i Fallout 3, om det inte råkade vara exakt samma känsla som i de första spelen så var det ju synd för dig, men det är inte ett dåligt spel för det. Det är bara dina förväntningar som inte blev uppfyllda. Kanske var det så att andra gick in med lite öppnare sinne för spelet eftersom det uppenbarligen inte kan vara exakt som föregångarna när man gör en så stor ändring som att gå från 2D till 3D.

....Precis som Metroid-serien gjorde med Prime. Jag älskade NES och framförallt SNES-versionen. Älskade även Prime. Älskar båda, precis som med fallout 2 kontra 3. Förstår verkligen inte varför det ALLTID ska klagas från vissa håll.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Att säga att priset inte betyder något är väl ändå synonymt med att det är värdelöst - skräp.
Det är väl klart som gatan att det inte går att säga vilket spel som är "bäst" eftersom det är helt beroende på ens egen upplevelse av spelet.

Vissa andra gillar att sätta sig på sin egna lilla pedelstal och drömma tillbaka till tiden då 800x600 pixlar regerade. Känsla finns det i Fallout 3, om det inte råkade vara exakt samma känsla som i de första spelen så var det ju synd för dig, men det är inte ett dåligt spel för det. Det är bara dina förväntningar som inte blev uppfyllda. Kanske var det så att andra gick in med lite öppnare sinne för spelet eftersom det uppenbarligen inte kan vara exakt som föregångarna när man gör en så stor ändring som att gå från 2D till 3D.

Nej, det är inte synonymt.

Jag tycker verkligen inte att 800x600 pixlar "regerar", det får gärna vara snygg grafik, det är snarare nästan ett krav idag. Fallout 1 och 2 är också 3D för övrigt, jag vet inte varför du fått för dig något annat.

Som sagt, alla tycker olika. Jag tycker det helt saknar känsla och stämning och att det är rysligt dåligt med tanke på dess namn. Hade det som sagt hetat något annat hade jag kunnat hålla med om att det är ett okej spel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det är inte synonymt.

Jag tycker verkligen inte att 800x600 pixlar "regerar", det får gärna vara snygg grafik, det är snarare nästan ett krav idag. Fallout 1 och 2 är också 3D för övrigt, jag vet inte varför du fått för dig något annat.

Du säger ju att GotY-priset inte betyder något, då måste det ju per definition sakna värde. Vad är det du vill att man ska tolka ditt uttalande som egentligen?

Fallout 1 och 2 nyttjar spritegrafik, inte en 3D-motor.. förstår inte hur man inte kan utläsa det mellan raderna? Vi andra märkte en viss skillnad mellan Fallout 2 och 3 utan att det behövde förklaras närmare. Ja, du kan gå uppför trappor och sikta på folk som står på våningen ovanför i dom gamla spelen också, men det fattade du ändå själv att det inte var det som var på tal.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Du säger ju att GotY-priset inte betyder något, då måste det ju per definition sakna värde. Vad är det du vill att man ska tolka ditt uttalande som egentligen?

Fallout 1 och 2 nyttjar spritegrafik, inte en 3D-motor.. förstår inte hur man inte kan utläsa det mellan raderna? Vi andra märkte en viss skillnad mellan Fallout 2 och 3 utan att det behövde förklaras närmare. Ja, du kan gå uppför trappor och sikta på folk som står på våningen ovanför i dom gamla spelen också, men det fattade du ändå själv att det inte var det som var på tal.

Okej, jag lägger ned diskussionen här. Alla har olika smak och alla spelen är i 3D, två faktum som får vara de avslutande sådana.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Att Fallout 4 skulle komma är inte direkt någon överraskning med tanke på vad Bethesda betalade för licensen; $5,750,000.00. GOTY eller inte GOTY, Fallout 3 var väldigt framgångsrikt. Det är inte heller speciellt överraskande att det snart är dags med tanke på hur länge sedan det var som 3án dök upp.

Jag är otroligt förväntansfull då Fallout 3 och Fallout New Vegas är är några av mina favoritspel.

En anledning till oro är dock hur det kommer att uppföra sig på PC´n då Bethesda är ökänt för buggiga titlar.

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Källa på det tack.

http://www.networksolutions.com/whois/results.jsp?domain=thes...

Bara att läsa.

Så svårt är det inte.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Bethesda har aldrig använt sig av GoDaddy.com.
Whois kan fejkas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Bethesda har aldrig använt sig av GoDaddy.com.
Whois kan fejkas...

Suck. Nåja, om du väljer att inte tro så är det upp till dig. Finns gott om bevis överallt, t.ex. detta, men visst, tro du på att det inte kommer något fallout 4, förändrar ingenting ändå.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk

Klart de kommer en ny fallout, varför skulle de inte göra de? Frågan är bara när och i vilken form? Behöver ju inte bli ett first person spel som tidigare två titlar. Kan ju lika gärna bli ett onlinespel likt Skyrim online eller tillbaka till rötterna som fallout 1 och 2.
Personligen hoppas jag på ett spel som de senaste, alltså first person, dock gärna mer finslipar, buggfritt och med en uppsjö nya features! Kanske Online Co Op likt Left for dead?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Vad exakt är det som är så dåligt med Fallout 3, ditt sätt att lägga fram det hela för bara tankarna till retro-fanboyism och bakåtsträvande. Jag har spelat dom gamla spelen också, men tycker inte att Fallout 3 är ett steg i fel riktning, så du får gärna utveckla.

Nu var inte frågan riktad till mig men även jag är en stort Fallout-fan och jag har väldigt svårt för Fallout 3. Jag har spelat igenom det en gång men har inte rört några DLC:s till det.

Mitt problem med Fallout 3 är att dialogerna är fullkomligt värdelösa i jämförelse med de i Fallout 1 och 2 samt New Vegas. Kan du ett mönster här? Bethesda kan verkligen inte skriva varken dialoger eller en särskilt intressant story och inte heller kan de skapa intressanta karaktärer. Jag gillar inte Oblivion eller Skyrim heller just av den anledningen. Morrowind och Daggerfall har jag dock inte spelat.

Sen gillar jag inte Bethesdas spelmotorer heller och särskilt inte Gamebryo. Nu led tyvärr New Vegas pga motorn men tack vare Obsidian så blev New Vegas, för mig, ett lyckat Fallout i klass med de tidigare Fallout-spelen.

Jag har tyvärr inga större förhoppningar på Fallout 4 med tanken på Bethesdas track record med Fallout IP:n.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Harvard Bridge nämns i morsemeddelandet. Denna bro finns på riktigt och ligger i Boston, USA. Kan detta betyda att spelet utspelar sig där?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Harvard Bridge nämns i morsemeddelandet. Denna bro finns på riktigt och ligger i Boston, USA. Kan detta betyda att spelet utspelar sig där?

Om du läser igenom länkarna vi skrivit i denna tråd så kommer du finna att många spekulerar att det kommer utspela sig där, ja.

Många av de platserna som avslöjats genom survivor-sidan ligger nära Boston.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

http://thesurvivor2299.com/
DÄR har ni den riktiga teasern!

AK: {REV _____ 5120} [CPS] PASS {LOC BB YEAR LET} - | H EY XHWHD OF GXSIHS EVE, ZFR G'K ATGEVY ROCL'JM QEOX. GTJX ZSFF QRETYHA HWEUHG WG VKKP HHWE. MCCCZNU SQ UUE VMXECEDCZ. MFE BNMC NEGE QLZCR TP MZ MR YUOG ACBSM. |

Någon har avkodat detta och det verkar säga:
"I'm sorry to inform you, but I'm afraid they're dead. Your life support system is just fine. Welcome to the Institute. The only safe place to be in this world."
(http://www.ar15.com/forums/t_1_5/1563155_Fallout_4_is_coming....)

Vet dock inte hur sant det kan tänkas vara.

Visa signatur

i5-2500K @ 4.3 GHz with CM Hyper 212 EVO | EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 @ 1367/7010 MHz
16 GB Corsair Vengance @ 1600 MHz | ASRock P67 Pro3 ATX | Samsung 840 EVO 250 GB | WD Black 1 TB
EVGA G2 850W | Fractal Design Define XL R2 | AOC q2770Pqu

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Äh, med tanke på hur relativt dåliga trean och new vegas var så finns inga större förhoppningar inför en eventuell del fyra.

Jag hoppas mer på Wasteland 2 om jag ska vara ärlig.

Alla har rätt till sin åsikt men enligt mig så tycker jag du har dålig smak och att det också blev game of the year säger en hel del. Bethesda Studios som också har gjort Elder Scrolls franchise vilket är kanske de bästa RPG gjorda.. Men igen tyck vad du vill

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av WaveZtream:

Alla har rätt till sin åsikt men enligt mig så tycker jag du har dålig smak och att det också blev game of the year säger en hel del. Bethesda Studios som också har gjort Elder Scrolls franchise vilket är kanske de bästa RPG gjorda.. Men igen tyck vad du vill

Njae, som sagt tidigare så tycker jag inte GoTY betyder någonting alls.

Sen kan jag inte heller hålla med om att Elder Scrolls-serien skulle vara det bästa... Långt ifrån. Visst, de tidigare var helt okej, men Skyrim var inget vidare.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Njae, som sagt tidigare så tycker jag inte GoTY betyder någonting alls.

Sen kan jag inte heller hålla med om att Elder Scrolls-serien skulle vara det bästa... Långt ifrån. Visst, de tidigare var helt okej, men Skyrim var inget vidare.

Näe, Oscarstatyetten betyder inte heller nånting, för det är bara en subjektiv bedömning.
Konstigt nog så är det dom bästa filmerna som i regel vinner det priset också.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Näe, Oscarstatyetten betyder inte heller nånting, för det är bara en subjektiv bedömning.
Konstigt nog så är det dom bästa filmerna som i regel vinner det priset också.

Nej, varför skulle oscarsstatyetten ha någon som helst mening för MIG?

Jag blir väl inte mer intresserad av en snyfthistoria bara för att huvudpersonen vunnit ett pris?

Sen är det subjektivt vilken film som är bäst, igen, medans OS (som var ditt tidigare försök till att få rätt) är objektivt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om thesurvivor2299 är ett hoax eller inte har jag ingen aning om, men jag hittade följande google-dokument på en fallout-wiki. Dokumentet följer allt som sker på sidan: https://docs.google.com/document/d/1pJLwd0osKpnp6kEogWh6KAZZiM0Rh-odwWCDc3VEMVE/mobilebasic?pli=1&viewopt=127

Intressant läsning, finns verkligen folk som nördar ned sig i detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, varför skulle oscarsstatyetten ha någon som helst mening för MIG?

Jag blir väl inte mer intresserad av en snyfthistoria bara för att huvudpersonen vunnit ett pris?

Sen är det subjektivt vilken film som är bäst, igen, medans OS (som var ditt tidigare försök till att få rätt) är objektivt.

Priset kanske kan ge en fingervisning om huruvida en film är bra eller inte, men det kanske du inte har insett? Det är väl ändå avsevärt större chans att en film är bra om den vunnit en Oscar än om den inte skulle vunnit en.

Du har din smak, men du är trångsynt som få om ingen bedömning och prisutdelning som görs av branschmänniskor betyder något för dig. Det kan ju inte tänkas att någon/några som sett årets hundratals filmer eller spelat årets hundratals spel skulle kunna ha en känsla för vilka filmer/spel som var bäst?

Nobelpriset är ju givetvis inte heller värt något eftersom det också är en subjektiv bedömnig av en prestation inom ett vetenskapligt område.

Du har rätt i att OS är en objektiv bedömning, men poängen med "mitt försök att ha rätt" misstolkades återigen av dig när jag skrev det, som då låg i att det var antalet utdelade medaljer som var det intressanta.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Priset kanske kan ge en fingervisning om huruvida en film är bra eller inte, men det kanske du inte har insett? Det är väl ändå avsevärt större chans att en film är bra om den vunnit en Oscar än om den inte skulle vunnit en.

Du har din smak, men du är trångsynt som få om ingen bedömning och prisutdelning som görs av branschmänniskor betyder något för dig. Det kan ju inte tänkas att någon/några som sett årets hundratals filmer eller spelat årets hundratals spel skulle kunna ha en känsla för vilka filmer/spel som var bäst?

Nobelpriset är ju givetvis inte heller värt något eftersom det också är en subjektiv bedömnig av en prestation inom ett vetenskapligt område.

Du har rätt i att OS är en objektiv bedömning, men du misstolkade återigen mitt exempel när jag skrev det, som då låg i att det var antalet utdelade medaljer som var det intressanta.

Jag tror inte du insett att ordet "bra" är en subjektiv bedömning, helt enkelt, eftersom du bara fortsätter...

Nej, det är inte avsevärt större chans att en film är bra bara för att den vunnit ett pris, då alla har olika preferenser. Nej, det är inte trångsynt, jag väljer helt enkelt att lita på "vanligt folk" istället för att betalda personer ska välja ut en film åt mig. IMDB till exempel betyder avsevärt mycket mer än en oscarsstatyett.

Nobelpriset är inte värt ett dyft för mig, det är snarare vad som gjordes för att förtjäna priset som är värt något för någon annan än pristagaren själv.

Feltolkning eller ej, även antalet utdelade medaljer är objektivt, så jag vet inte vad du vill få sagt.

Vi kanske, återigen, ska lägga ner den här diskussionen då vi inte kommer någonstans och det är väldigt off-topic. Alla har olika tycke ock smak, svårare än så är det inte, och kan du inte acceptera det så får du starta en egen tråd i rätt avdelning i forumet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tror inte du insett att ordet "bra" är en subjektiv bedömning, helt enkelt, eftersom du bara fortsätter...

Nej, det är inte avsevärt större chans att en film är bra bara för att den vunnit ett pris, då alla har olika preferenser. Nej, det är inte trångsynt, jag väljer helt enkelt att lita på "vanligt folk" istället för att betalda personer ska välja ut en film åt mig. IMDB till exempel betyder avsevärt mycket mer än en oscarsstatyett.

Nobelpriset är inte värt ett dyft för mig, det är snarare vad som gjordes för att förtjäna priset som är värt något för någon annan än pristagaren själv.

Feltolkning eller ej, även antalet utdelade medaljer är objektivt, så jag vet inte vad du vill få sagt.

Vi kanske, återigen, ska lägga ner den här diskussionen då vi inte kommer någonstans och det är väldigt off-topic. Alla har olika tycke ock smak, svårare än så är det inte, och kan du inte acceptera det så får du starta en egen tråd i rätt avdelning i forumet.

Jag vet exakt vad en subjektiv bedömning är, det som stör mig är att du inte kan sätta ett värde på ett pris för att det är en subjektiv bedömning och inte kan måttsättas, men ändå litar du på IMDB...

Ja vi lägger ner, det är inte lönt att diskutera med dig när du inte verkar förstå vad som sägs och dessutom argumenterar emot dig själv.

Skrivet av Antor:

Om thesurvivor2299 är ett hoax eller inte har jag ingen aning om, men jag hittade följande google-dokument på en fallout-wiki. Dokumentet följer allt som sker på sidan: https://docs.google.com/document/d/1pJLwd0osKpnp6kEogWh6KAZZiM0Rh-odwWCDc3VEMVE/mobilebasic?pli=1&viewopt=127

Intressant läsning, finns verkligen folk som nördar ned sig i detta.

Det är onekligen en populär spelserie om folk vill leka CSI och knyta samman ledtrådar dagarna i ända för att få reda på nästa lilla teaser om det kommande spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Suck. Nåja, om du väljer att inte tro så är det upp till dig. Finns gott om bevis överallt, t.ex. detta, men visst, tro du på att det inte kommer något fallout 4, förändrar ingenting ändå.

Gott om bevis? Pfft, snarare enstaka indicier. Kan nästan påstå att vi har mer bevis på att HL3 är i utveckling.

Självklart kommer Fallout 4, den kossan kan inte stå omjölkad.