Cherry gör MX-brytare med RGB-belysning

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av atriix:

Cherry MX Regnbåge ^^

Dags att vi nördar visat vårt stöd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.tesorotec.com/lobera-and-lobera-supreme-world-firs...

Lobera Supreme, Press Release släpptes 24:e November.

"Lobera Supreme allows for full 16.8M colors for illumination, each key illuminated individually, together with a side bar effects. It comes with full backlit LED, which can be adjusted to four level of brightness, breathing mode, color loop mode and game mode, where only gaming keys are illuminated."

Permalänk
Avstängd

jag hoppas ljuset kan bli isolerat så bara symbolerna lyser och inget ljus mellan knapparna

Permalänk
Medlem

Jag diggar det :D. Tycker dock att det är synd att det verkar vara corsair exlusivt :(.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Avstängd

Vill ha ett QPAD MK-85 med vit belysning bara!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Legendarisk

*§1 - Tråd rensad*

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Jag hoppas dom gör att man kan ställa in olika färg på olika tangenter!
Kul att kunna ha QL-vapens färger på tillhörande tangent! ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp d1RecT !!! tänkte jag...sen

"Exclusively on corsair keyboards"

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd

Onödigt, ljus på datordelarna är bara kul de första 5 minuterna, sen stänger man av de. Bara jag som känner så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Onödigt, ljus på datordelarna är bara kul de första 5 minuterna, sen stänger man av de. Bara jag som känner så?

Skitbra om man sitter med program med mycket tagentkommandon. Ha olika färger för olika grupper av kommandon.
PhotoShop, AutoCad etc.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knashatt:

Skitbra om man sitter med program med mycket tagentkommandon. Ha olika färger för olika grupper av kommandon.
PhotoShop, AutoCad etc.

Ja ifos, men då kör man ju inte med ett mekaniskt tangentbord. Då vill man ha arbetsro.

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Onödigt, ljus på datordelarna är bara kul de första 5 minuterna, sen stänger man av de. Bara jag som känner så?

Typ lite, har ett qpad mk-85...visste att jag inte skulle använda ljuset så mycket. Men kan inte vara utan det på kvällar när man sitter och skriver. Dock har jag aldrig haft det på max...behöver bara lysa putte lite. Typ wasd så man ser vart t-bordet är på bordet. Dvs man vet vart knapparna sitter. Räcker egentligen med att 123, wasd eller space sitter enligt mig. Fattar inte varför folk tycker det är bra att ha lysande t-bord när man spelar egentligen, om man kollar ner när man spelar dör man fan!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Corsair exclusive.. illa..

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Ja ifos, men då kör man ju inte med ett mekaniskt tangentbord. Då vill man ha arbetsro.

Jag kör på mina MX red och det funkar utmärkt till jobb när jag är hemma, gillar även blue men är inte riktigt schysst att köra med det på jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Tja, skoj om man gillar färger själv är jag vrålnöjd med det fina vita ljuset på mitt Shine 3.

Håller med! Tycker att vitt bakgrundsljus är klart mest "cleant" och snyggast. Det sagt så kör jag själv mest med PBT-tangenter (för den överlägsna känslan och hållbarheten) som inte släpper igenom ljus alls.

Skrivet av Karazhan:

Visste faktiskt inte att cherry var ett märke och inte vara namnet på brytare. Inte ett dåligt monopol de har på mekaniska brytare

Jodå. Det har gjort både tangentbord och brytare sedan 80-talet. Tror jag köpte mitt första Cherry-tgb med Cherry MX Black runt 88. Har alltid gillat dem sedan dess.

Finns flera andra tillverkare där kanske Alps och Topre är de mer kända och hyfsat vanliga. Föredrar dock helt klart Cherry MX Brown och Clear framför andra typer av brytare på marknaden.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Nämen Chersair, ser man på.

Det är väl ett ganska kul hittepå, men jag föredrar nog en vettig lampa för optimal ergonomi.

Däremot kan jag tänka mig att produkter innehållandes dessa kanske nischar sig mot en målgrupp som inte ger det blekaste om huruvida något är ergonomiskt eller ej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alibaba123:

Onödigt, ljus på datordelarna är bara kul de första 5 minuterna, sen stänger man av de. Bara jag som känner så?

Jag använder bara lyse på F2, F3, F6,F7 och FN. Det för att snabbt hitta till att höja / sänka och byta låt när man sitter i mörker.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant, kanske ska vänta med att köpa ett nytt tangentbord tills jan 2014

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"