Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Playstation 4 - hjälp med införskaffande av hörlurar

Permalänk

Playstation 4 - hjälp med införskaffande av hörlurar

Hej!

Jag är ute efter ett par hörlurar som skall användas ihop med min PS4. Tyvärr har resultatet av letandet ej varit optimalt, men som tur har jag er att vända mig till.

Jag har inga jättespecifika krav när det gäller hörlurarna, det viktigaste är dock ljudet, samt att den stödjer surround (Dolby-surround). Mikrofonen bryr jag mig ej om då den knappt (om inte alls) kommer att användas. Ett annat plus är att hörlurarna är kompatibla med andra konsoler (PS3, Xbox 360 och -One).

Sonys egna headset (Pulse) såg ganska intressant ut, men vad jag vet så funkar ej surround-funktionen just nu; dock ska en uppdatering under januari månad lösa det. Någon som har provat den och är nöjd? Själv har jag ett par av Sonys gamla headsets (Sony Official Wireless Stereo Headset 7.1) som har fungerat helt okej, dock är jag väldigt missnöjd med ljudet (svagt brus i bakgrunden under tysta moment i spel), men enligt det jag har läst ska Pulse:n vara en enorm förbättring. Priset är ju också ett stort plus.

Budgeten ligger på drygt 2000 SEK (kan även höjas lite om ett riktigt bra alternativ dyker upp).

Tack på förhand!

PS. Om denna tråd skulle passa bättre i ljudforumet ber jag snällt om att en moderator flyttar tråden dit.

EDIT: Såg precis att Astro A50 funkar med PS4. Är det ett bättre alternativ än Pulse? Annars såg jag även att Pulse har specifika "lägen" för GTA V och Last of Us vilket låter roligt (jag skäms verkligen över det men jag inte hunnit spela klart de två). Nu vet jag inte hur omfattande dessa lägen är och om de verkligen medför något till spelen (nu gällde detta PS3, sen finns det även en chans att Sony släpper fler lägen senare till PS4). Astro:n fungerar även ihop med alla nämnda konsoler, till skillnad från Pulse:n.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/gaming-headset... ska ha surround och hela skiten.

Astro A50 Review:
Astro Gaming A50 Wireless

Utmärkelser:
NordicHardware - Bra köp

Fördelar:

Bra ljud
grym mikrofon
bra trådlös räckvidd
många anslutningsmöjligheter
Hög komfort

Negativ:

Hög prislapp

Omdöme:
Astro A50 är ett headset med ett nästintill lekfullt ljud med kraftig bas och tydligt mellanregister. Det passar utmärkt till film, musik och spel och levererar ett allmänt trevligt ljud. Kanske inget för den Hi-Fi intresserade men det är inte heller Astros målgrupp. Den trådlösa räckvidden är mycket bra och det är utan tvekan det headset som når längst av de trådlösa modeller vi testat samtidigt som batteriet håller utlovade 8 timmar. Kvalitén är mycket hög och komforten är riktigt bra, men det förväntar vi oss med tanke på prislappen som ligger på saftiga 3 000 kronor. Den enda nackdelen är den något sena aktiveringen av mikrofonen vid röstchatt, men detta hindrar inte att vi rekommenderar Astro A50 då det verkligen som står ut från övriga konkurrenter på marknaden. Är du ute efter ett trådlöst gamingheadset finns det i dagsläget inget bättre alternativ, var bara beredd på att betala ordentigt för nöjet.

Jag personligen skulle välja A50 framför pulse alla dagar i veckan.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Permalänk

Lutar väldigt mycket åt Astro A50.

Såg nyss att det även fanns en BF4-utgåva. Antar att den enda skillnaden är EQ:n? Vilken version rekommenderar ni?

Annars fungerar väl Astro:n trådlöst med PS4, samt att surroundet funkar? Jag har i alla fall läst det, men jag undrar om någon här även kan bekräfta det.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Skrivet av Sötpotatis:

Lutar väldigt mycket åt Astro A50.

Såg nyss att det även fanns en BF4-utgåva. Antar att den enda skillnaden är EQ:n? Vilken version rekommenderar ni?

Annars fungerar väl Astro:n trådlöst med PS4, samt att surroundet funkar? Jag har i alla fall läst det, men jag undrar om någon här även kan bekräfta det.

Kollar man listan som jag la upp så kopplat man upp optiskt står det med Astro A50.

Permalänk
Skrivet av Kakmonstr3t:

Kollar man listan som jag la upp så kopplat man upp optiskt står det med Astro A50.

Såg det. Jag har fått konfirmerat att den funkar trådlöst med PS4.

Det enda jag är osäker över nu är om jag ska välja original- eller BF4-varianten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Skrivet av Sötpotatis:

Såg det. Jag har fått konfirmerat att den funkar trådlöst med PS4.

Det enda jag är osäker över nu är om jag ska välja original- eller BF4-varianten.

Skickades från m.sweclockers.com

Gör det? Sweeeet då blir jag själv sugen att köpa nu! Men får man både ljud från spelet och från chatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Såg det. Jag har fått konfirmerat att den funkar trådlöst med PS4.

Det enda jag är osäker över nu är om jag ska välja original- eller BF4-varianten.

Skickades från m.sweclockers.com

Bekräftat. Konfirmera gör man i kyrkan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Bekräftat. Konfirmera gör man i kyrkan

OT mot OT:

Konfirmera är en synonym till bekräfta.

Permalänk
Medlem

Köpte själv bf-edition av a50 nu i tisdags när jag hämtade ut mitt ps4. Heeelt sjukt bra ljud! Speciellt på läge 3 i battlefield. Låter som man är inne i spelet, riktigt bra surround.

Angående vilken version du ska köpa så är det skitsamma. Köp den du tycker är snyggast. Köper du bf-edition kan du ladda ner firmwaren till originalet här och vise versa: https://www.astrogaming.com/firmware/firmware.html

Firmware till sändaren måste laddas ner innan du kan höra andra i chat på ps4.

Permalänk
Skrivet av Slinge:

Köpte själv bf-edition av a50 nu i tisdags när jag hämtade ut mitt ps4. Heeelt sjukt bra ljud! Speciellt på läge 3 i battlefield. Låter som man är inne i spelet, riktigt bra surround.

Angående vilken version du ska köpa så är det skitsamma. Köp den du tycker är snyggast. Köper du bf-edition kan du ladda ner firmwaren till originalet här och vise versa: https://www.astrogaming.com/firmware/firmware.html

Firmware till sändaren måste laddas ner innan du kan höra andra i chat på ps4.

Jag köpte BF4-versionen i onsdags, dock jag har ej packat upp den då jag har varit osäker på om jag skall returnera den och byta mot original-varianten.

Hur funkar BF4-läget (läge 3) i andra FPS-spel? Provat det i Killzone eller COD än?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Fungerar dina Sony Official Wireless Stereo Headset 7.1 till ps4? Undrar vad jag gjorde för fel .