Hjälp mig förstå vad min telefon försöker säga mig

Permalänk
Medlem

Hjälp mig förstå vad min telefon försöker säga mig

Har en Galaxy s4 som LED lampan blinkar rött och batteri ikonen blinkar, den blinkar konstant tills jag sätter i laddaren och det fortsätter fast jag laddat den.

Någon här som vet vad detta betyder eller vad som kan orsaka detta?

Permalänk
Avstängd

"Jag är döende. Men det är okej, du får byta upp dig till en iPhone efter mig - jag vill att du ska vara glad och lycklig i fortsättningen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

"Jag är döende. Men det är okej, du får byta upp dig till en iPhone efter mig - jag vill att du ska vara glad och lycklig i fortsättningen"

Ja känns lite som att den tar självmord men nån iphone blir det nog inte.

Permalänk
Medlem

Spekulation: Batteriet kanske är skadat

Permalänk

Har du installerat "flow lite"? Det har tydligen gett upphov till liknande problem tidigare.

Ang att ikonen blinkar. Har du testat en annan laddare?

Tycker absolut inte att du ska följa Barrens förslag och byta ner dig till den luren han föreslår.

Föreslår även att du testar att googla problemet. Jag gjorde det och hittade en massa information, har dock inte tid att sitta och läsa allt. Men testa gärna det med!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

Spekulation: Batteriet kanske är skadat

Funderade på det jag också så jag provade med ett annat batteri men den fortsätter blinka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallkotten:

Har du installerat "flow lite"? Det har tydligen gett upphov till liknande problem tidigare.

Ang att ikonen blinkar. Har du testat en annan laddare?

Tycker absolut inte att du ska följa Barrens förslag och byta ner dig till den luren han föreslår.

Föreslår även att du testar att googla problemet. Jag gjorde det och hittade en massa information, har dock inte tid att sitta och läsa allt. Men testa gärna det med!

Har suttit och läst om problemet men inte riktigt hittat en orsak eller åtgärd till mitt problem.

Permalänk
Medlem

Vad har du testat med? Ser bara annat batteri. Fabriksåterställning? Annat sim-kort? etc.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Vad har du testat med? Ser bara annat batteri. Fabriksåterställning? Annat sim-kort? etc.

Batteri, sim och fabriksåterställning sen vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare.
Låtit den ligga och ladda nån timme nu och den laddar verkligen segt som sirap, fått 4-6% bara och det med samsung orginal laddaren och jag har provat sambons laddare.

Permalänk
Medlem

Nu har den helt slutat ta laddning dessutom så känns mer och mer som den tagit självmord.
Men fortfarande undrar man varför den fick detta fel ens.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av skrytt:

Nu har den helt slutat ta laddning dessutom så känns mer och mer som den tagit självmord.
Men fortfarande undrar man varför den fick detta fel ens.

Kan vara vad som helst. Vätskeskador (från tex kondens eller så) kan ge riktigt luriga fel. Lämna in den.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har du provat att ta ut batteriet en längre stund sen sätta i det utan att starta telefonen och ladda den många timmar avstängd?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kan va usb porten som spökar, inte helt ovanligt fel på samsungarna. Hade samma på min note, till slut tog den inte emot laddning alls. Så jag beställde en ny usbport på ebay för 30:- och bytte själv. Nu funkar den som vanligt igen.

Testa att knugga i laddningsporten med en tandborste eller liknade och testa sen att ladda igen och se om det blir någon skillnad. Annars kan du kolla på ifixit dom har säkert guider på hur du byter usbn på s4an om det skulle vara ett alternativ för dig.

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrytt:

Har en Galaxy s4 som LED lampan blinkar rött och batteri ikonen blinkar, den blinkar konstant tills jag sätter i laddaren och det fortsätter fast jag laddat den.

Någon här som vet vad detta betyder eller vad som kan orsaka detta?

Jag skulle skicka in den för garanti, men har du redan brutit den och inte vill chansa så kan du säkert fixa det själv

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Det är nog fuktskada i telefonen som det lät i butiken där jag köpt telefonen så får ta den på drulle försäkringen istället.
Telefonen är mer eller mindre död nu med ränder och fel färger på skärmen.