Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

GTX 680 SLI?

Hej! Jag har nuvarande ett GeForce GTX 680 men funderar på att skaffa ett extra 680 för att förbättra prestandan nu när men krävande spel släpps. Efter 700-serien har 680 blivit billigare men är det värt det? Eller är det onödigt? Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du får ett GTX 680 för. Webhallen sålde vissa av dem för 2000 kr ungefär, vilket är ett helt okej pris. Dessutom så skalar GTX 680 väldigt bra med SLI.
Å andra sidan, ett R9-290 ligger nästan under 3000 kr numera, även om du kanske är ute efter Geforce. Dessutom är Maxwell-serien på väg in nu i februari 2014. Jag skulle ha väntat tills Maxwell-korten är släppta. Även om du inte vill ha ett så kommer vi få se massiva prissänkningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Det beror på vad du får ett GTX 680 för. Webhallen sålde vissa av dem för 2000 kr ungefär, vilket är ett helt okej pris. Dessutom så skalar GTX 680 väldigt bra med SLI.
Å andra sidan, ett R9-290 ligger nästan under 3000 kr numera, även om du kanske är ute efter Geforce. Dessutom är Maxwell-serien på väg in nu i februari 2014. Jag skulle ha väntat tills Maxwell-korten är släppta. Även om du inte vill ha ett så kommer vi få se massiva prissänkningar.

Antar att det är bäst för TS att köpa ett till GTX680 eftersom det är kraftfullare än alla single GPU kort som finns därute (just nu). Sitter själv i liknande sits, vill ha något annat än de korten jag har men det finns inget som är tillräckligt kraftfullt.

Dock vill jag se bevis på att Maxwell kommer ut om 3 månader för det känns lite väl tidigt eftersom 780Ti precis släppts. Jag antar att de borde mjölka 700 serien minst ett halvår till och att Maxwell kommer ut nästa höst eller något?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Får du tag i en beggad, så gör du ju ett väldigt bra kap iaf!

Men att uppgradera till 700 serien, vetefasen om det är värt. Isåfall för extra Vram. Slängde på vattenblock tidigare i år på mina egna SLI'ade GTX 680 som köptes när de kom ut på marknaden. Bara för att hänga ett lås på plånboken och köra vidare till nästa generation!
Det dåliga med det var att man fick höja något element i hemmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Får du tag i en beggad, så gör du ju ett väldigt bra kap iaf!

Men att uppgradera till 700 serien, vetefasen om det är värt. Isåfall för extra Vram. Slängde på vattenblock tidigare i år på mina egna SLI'ade GTX 680 som köptes när de kom ut på marknaden. Bara för att hänga ett lås på plånboken och köra vidare till nästa generation!
Det dåliga med det var att man fick höja något element i hemmet.

Funderar på att skaffa vattenblock till mina 680:or. Vad kör du med för system, har du något tips innan man ger sig in i vatten racet?