Norton 360 Plugin kraschar hela tiden...

Permalänk

Norton 360 Plugin kraschar hela tiden...

Hej! När jag är inne på Google Chrome nuförtiden så kan det hända när jag öppnar ett nytt fönster/webbsida/flik så slutar Chrome att svara och ungefär efter 5 sekunder så kommer det upp att något Norton 360 Plugin har kraschat. Det börjar bli väldigt irriterande! Någon som har samma problem eller är det någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Avstängd

Stäng av Norton 360 extensionen i chrome, och sedan avinstallerar du skiten.
Sämre antivirus/firewall får man söka efter

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Stäng av Norton 360 extensionen i chrome, och sedan avinstallerar du skiten.
Sämre antivirus/firewall får man söka efter

Så mycket bullshit att Symantec Norton är dåligt. Symantec Norton nackdel är UI:et och priset.

Sedan kan du gärna förklara/överbevisa för mig som är ovetande varför många säkra shopping sidor använder Symantec SSL/certifikat nyckel om nu Symantec är då dåligt som du säger. Om du kan koma med en vettig förklaring utan att hänvisa till ett test så skriv loss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buddaz:

Så mycket bullshit att Symantec Norton är dåligt. Symantec Norton nackdel är UI:et och priset.

Sedan kan du gärna förklara/överbevisa för mig som är ovetande varför många säkra shopping sidor använder Symantec SSL/certifikat nyckel om nu Symantec är då dåligt som du säger. Om du kan koma med en vettig förklaring utan att hänvisa till ett test så skriv loss

Symantecs företagslösningar är det säkert inget fel på, men deras antivirus och firewall för hemmabruk är ju alldeles hemsk.
Fullt uppdaterad och hittar inte virus, HELA tiden någo pop-ups om nånting. ALLA program frågar efter lov (som tur bara en gång men..), skumma kompatibilitets problem och crasher med flera program osv.
Det här är mina egna och flera kompisars erfarenheter av Norton senaste 3-4 åren. INGEN av oss använder/betalar för det mera..så nått måste de ju va ?
Eller nej vi är nog säkert bara haters, och Norton går som en klocka

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.