Microsoft kan återinföra startmenyn med Windows 8.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av backeby:

Är jag ensam om att se storheten med 8.1 (lämnar 8 åt sidan) ?

Högerklicka på "startmenyknappen" visar den bästa meny som Microsoft haft i någon produkt sen starten för 30 år sen..

Kommer åt alla datorinställningar från den menyn(ärligt, saknar ni nåt viktigt där?), jag kom inte åt Nätverksanslutningar så enkelt ens i Windows 7..
Alla program körs från taskbaren, och vid det sällsynta tillfället jag behöver nåt annat: Startknapp->skriv 3 första tecknen i programnamnet->Enter.

Cleant, effektivt och jäkligt snabbt

http://gyazo.com/a86746c0829a1ee07f57b9469951e70b.png

Självklart kan startskärms-UIt optimeras på massvis med olika sätt (och i vissa fall tas bort helt), men det är knappast en anledning till att inte uppgradera från 7 till 8.1

Håller med, den menyn är riktigt trevlig! (win+x för de som gillar att jobba mer med tgb istället för musklickande). När det väl ska sökas efter något blir det antingen win+skriva eller win+x+skriva beroende på humör. Det jag däremot inte gillar är att massa systeminställningar öppnas i Modern UI-gränssnittet...värdelöst skit

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Jag har en fråga till er som håller startmenyn som främsta anledningen att inte byta till Windows 8. Vad mer specifikt i den är det som ni sakna? Allting i den finns men på lite andra ställen(jag pratar inte om metro).

Kontrollpanelen, kör och mycket mer finns i menyn man får fram när man högerklickar på startknappen(eller Windows+X), en meny jag tycker ensamt slår startmenyn. Sök får ni genom Windows+Q eller samma meny. Dokument, musik osv finns i file explorer får första sidan dvs ni klickar på den i taskbaren(eller Windows+E) och sedan dokument istället för start först. Ofta använda program kan ni också lägga på taskbaren eller på skrivbordet så kan ni snabbt komma till dem utan att klicka på start först. Stäng av osv hittar ni i högerklicksmenyn eller gör ännu smidigare med alt+F4.

Det enda som kvarstår är menyn alla program, en meny som jag förvisso tyckte om men ersätter med sök. Det verkar inte heller vara den som folk klagar om.

Jag har lärt mig att jobba snabbare med Windows 8 än när jag hade Windows 7 på grund av snabbkommandon med tangentbordet och Windows+R och jag tycker ni som klagar borde testa använda dessa vägar för att ersätta startmenyn. Jag tycker det är lite synd om Microsoft viker sig men tyvärr har Windows 8 fått ett dåligt rykte eftersom folk går på första intrycket och många verkar hoppa på hattåget utan att ha givit det en ärlig chans.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Master of Overkill

FAN VA GÖTTTTT !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ett steg i rätt riktning. Dock ska allt vad touch-UI bort innan jag är nöjd. Det ska gå att avinstallera (Inte endast avaktivera) den delen så att sådant skrot inte ska äta upp dyrbar SSD lagring.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast Windows 8 använder ju redan mindre plats, så du förlorar just nu dyrbar SSD lagring genom att använda Windows 7.

Permalänk
Medlem

Om nu folk gillar startmenyn så mycket varför inte ha ett OS som är enda stor startmeny?... hmm vänta här lite...

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Skrivet av Anitramane:

Microsoft svek mig. Jag stannar på min Windows 7

På vilket sätt svek dom dig? hade mr Ballmer ringt upp och lovat dig massa funktioner som sedan uteblev?

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Håll den borta som ett val, trodde inte jag skulle upskatta dess bortgång men det gjorde jag.
Som många andra säger fungerar wind 8.1 alldeles utmärkt även 8.0 win. Öppnar saker med skrivbords komandon.

Permalänk
Medlem

Detta var ju skoj nu när man har vant sig med att köra utan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

FAN VA GÖTTTTT !

Varför ropar alla hej redan? Det är ett rykte och långt ifrån officiellt bekräftat från Microsoft. Men stämmer det så får jag väl säga grattis till er som vill ha det. Om det kan få fler att köra Windows 8 så är jag positiv.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sime:

Va? 8.1 är gratis för Windows 8 användare, på samma sätt som servicepacks alltid har varit gratis.

Skrivet av tirim4:

Du är medveten om att Windows 8.1 är en gratis uppdatering va?

Ja det är jag medveten om men 8.1 kostar enligt prisjakt mer än 8 samma modell alltså 64bit OEM såvitt jag kan se och varför ta betalt mer för något som är "samma" sak i form av att man då kostnadsfritt från 8 kan uppgradera / servicepack patcha till 8.1 . Hursomhelst så är Windows dyrt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag älskar Win 8. Kör det på alla datorer utom en netbook som har för låg upplösning för att uppgraderas från 7 starter. Ser inte problemet. Grymt snabbt operativ, känns mer lightweight än någon tidigare win-version. Startar alltid på någon sekund.
Enda sjuka felet jag dykt på är att kombinationen Win8 - photoshop strular och bilden flimrar extremt om man inte stänger av hårdvaruaccelerationen.

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem

Kör Win 8.1 med classic shell, märker ingen skillnad från Win7 Tbh, ser lite annorlunda ut men funkar minst lika bra om inte bättre
Bootar på under 20 sec o allt känns bra mycket rappare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Ja det är jag medveten om men 8.1 kostar enligt prisjakt mer än 8 samma modell alltså 64bit OEM såvitt jag kan se och varför ta betalt mer för något som är "samma" sak i form av att man då kostnadsfritt från 8 kan uppgradera / servicepack patcha till 8.1 . Hursomhelst så är Windows dyrt.

Killen med en massa appleprodukter klagar på prissättningen av windows.
Intressant, trodde du om någon vant sig vid ockerpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Jag har en fråga till er som håller startmenyn som främsta anledningen att inte byta till Windows 8. Vad mer specifikt i den är det som ni sakna? Allting i den finns men på lite andra ställen(jag pratar inte om metro).

Kontrollpanelen, kör och mycket mer finns i menyn man får fram när man högerklickar på startknappen(eller Windows+X), en meny jag tycker ensamt slår startmenyn. Sök får ni genom Windows+Q eller samma meny. Dokument, musik osv finns i file explorer får första sidan dvs ni klickar på den i taskbaren(eller Windows+E) och sedan dokument istället för start först. Ofta använda program kan ni också lägga på taskbaren eller på skrivbordet så kan ni snabbt komma till dem utan att klicka på start först. Stäng av osv hittar ni i högerklicksmenyn eller gör ännu smidigare med alt+F4.

Det enda som kvarstår är menyn alla program, en meny som jag förvisso tyckte om men ersätter med sök. Det verkar inte heller vara den som folk klagar om.

Jag har lärt mig att jobba snabbare med Windows 8 än när jag hade Windows 7 på grund av snabbkommandon med tangentbordet och Windows+R och jag tycker ni som klagar borde testa använda dessa vägar för att ersätta startmenyn. Jag tycker det är lite synd om Microsoft viker sig men tyvärr har Windows 8 fått ett dåligt rykte eftersom folk går på första intrycket och många verkar hoppa på hattåget utan att ha givit det en ärlig chans.

Startskärmen är i fullskärm. Det är största anledningen för mig att ogilla den. en launcher behöver absolut inte ta upp så stor plats. Det är dåligt att det inte är konfigurerbart.

Sedan tillhör jag också dem som förmodligen aldrig någonsin kommer skaffa Windows phone eller en Windowsplatta, så MUI och appar i stort är för mig "i vägen" på min desktop-dator, och det är rent bonnfångeri att "appar" är defaultinställt för så mycket man öppnar.

Sedan tycker jag heller inte det känns "framtid" att behöva använda tangentbordet till allt. Jag är en av dem som blev glad när musen introducerades på allvar, och jag kommer nog alltid att vara en "clicker", så startmenyn i W7-utförande är för mig det optimala.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag vet inte om jag skulle kunna anpassa mig så snabbt med att uppgradera till windows 8 om inte det finns liknande funktioner. Men jag tycker absolut att det är positivt att microsoft i alla fall lyssnar på sina kunder. Jag själv kommer troligen att uppgradera till windows 8 om den funktionen kommer vid nästa uppdatering!

Permalänk
Medlem

Ska bli skönt att startmenyn återkommer. Använt start 8 sedan jag skaffade Win 8
och nu kör jag Win 8.1 med start 8 och bootar till skrivbord direkt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Höger klicka på start knappen i win8.1 och vips allt du skrev kommer upp i en meny..

Fungerar bra för mig, och dessutom har jag lagt programmen som jag använder ofta på start-skärmen.
Jag tänker dock på de flesta andra användarna här som inte lär sig lika fort, för att uttrycka mig milt.

Skrivet av AMD-FX:

Fixa en sån där "gudmode" ikon på desktopen som det gick med Windows 7 då har du alla inställningar på samma ställe. Vet dock inte om det funkar med Windows 8.x

Edit:
yes, det ska gå enligt denna guide http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/quick-tip...

Det är bara en vanesak, men tack för tipset.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Ser inte problemet med alla Win 7 fanboys.. Ladda ner en moddad startmeny så behöver ny aldrig bry er om Startskärmen. Jag kör Win 8 som jag körde Win 7, med skillnaden att det går mycket snabbare och lämnar mer prestanda åt övriga program.

Det absolut enda negativa med Win 8, som irriterar mig mer än något annat i livet just nu, är att man inte kan köra allting som Administratör. Kommer ej ihåg vad inställningen heter i Win 7, eftersom man bara gör den när man installerar Windows och sen låter det vara, men den finns inte i Win 8 och det verkar inte som den kommer komma heller. Enligt Microsoft är det en "säkerhetsrisk" att kunna köra allt som administratör. Så nu måste man starta ett program - Inse att det inte funkar som det ska, stänga av det (om det ens startar) och högerklicka och köra som administratör, alternativt kryssa i att alltid göra det för det programmet, vilket man då måste göra med alla program man måste köra som adminstratör (ca.. alla?).

Har inte sett någon lösning på detta problemet än iallafall.. Så om ni vill ha en riktig anledning till att inte byta, utan att verka som konservatister så är det den anledningen ni ska gå på..

Permalänk
Medlem

#applause
What took you so long?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Av alla som röstat, hur många använder redan Windows 8/8.1?

Jag. Med 8.1 så tog jag till och med bort classic shell då sökfunktionen nu faktiskt fungerar. Dock tycker jag fortfarande att med en 13"-skärm behöver verkligen inte startmenyn vara full screen. Dessutom är det en jävla röra att hitta program på den. Jag tycker alltså att den traditionella startmenyn fungerar minst lika bra eller bättre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxaxix:

Ser inte problemet med alla Win 7 fanboys.. Ladda ner en moddad startmeny så behöver ny aldrig bry er om Startskärmen. Jag kör Win 8 som jag körde Win 7, med skillnaden att det går mycket snabbare och lämnar mer prestanda åt övriga program.

Det absolut enda negativa med Win 8, som irriterar mig mer än något annat i livet just nu, är att man inte kan köra allting som Administratör. Kommer ej ihåg vad inställningen heter i Win 7, eftersom man bara gör den när man installerar Windows och sen låter det vara, men den finns inte i Win 8 och det verkar inte som den kommer komma heller. Enligt Microsoft är det en "säkerhetsrisk" att kunna köra allt som administratör. Så nu måste man starta ett program - Inse att det inte funkar som det ska, stänga av det (om det ens startar) och högerklicka och köra som administratör, alternativt kryssa i att alltid göra det för det programmet, vilket man då måste göra med alla program man måste köra som adminstratör (ca.. alla?).

Har inte sett någon lösning på detta problemet än iallafall.. Så om ni vill ha en riktig anledning till att inte byta, utan att verka som konservatister så är det den anledningen ni ska gå på..

Skrivet av strejf:

Ni som tycker om startmenyn borde ju verkligen älska starskärmen, den är ju större än förut!

Jag hänvisar er båda till det jag skrev i det här inlägget

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Killen med en massa appleprodukter klagar på prissättningen av windows.
Intressant, trodde du om någon vant sig vid ockerpriser.

Vad hårdvara kostar diskuterade vi inte nu utan mjukvara. Windows kostar duktigt mycket mer än vad Mavericks gör eftersom att det var gratis. Eller vad tidigare OSX modeller som kostar 150kr typ . Ockerpris är högst personligt tycker jag nog och jag anser att mina apple produkter är värd varenda krona. Om vi då ska jämföra hårdvara så är det närmaste mig veterligen man kan komma en MBP är Asus Zenbook och den är dyrare sett till hårdvara än vad en modell "stor" standard config från Apple är.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Varför ropar alla hej redan? Det är ett rykte och långt ifrån officiellt bekräftat från Microsoft. Men stämmer det så får jag väl säga grattis till er som vill ha det. Om det kan få fler att köra Windows 8 så är jag positiv.

Vem är det som ropar hej egentligen? Du har själv vid ett flertal tillfällen sagt åt folk att det är lika bra att glömma startmenyn för det finns inte en chans att den kommer tillbaka, men stämmer dethär så är det ju snarare du som ropat hej.

Och ja, om det stämmer så kommer jag att köpa.

Om de fixar muslagget i vissa spel, problemen med RTC-klockan, och som en bonus kan de se till att införa "Windows classic" som valbart tema. (Jag kan inte hjälpa det, jag gillar grått, blått och vitt).

Sedan om de vill att jag ska kära ner mig i appar så får de ta bort killswitchen på Windows store om man har UAC avstängt "på riktigt" så att säga... Annars blir det inget windows store för mig.

Och visst, det är ett rykte, men det är Mary Jo Foley vi snackar om här. När hade hon, eller snarare: när hade hennes polare på Microsoft fel senast?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Ni som tycker om startmenyn borde ju verkligen älska starskärmen, den är ju större än förut!

Ah, så det räcker att döpa om "startskärmen" till "startmeny-Texas-style"?

Sen när blev det en fördel att något kräver att få köra i fullskärm?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Startskärmen är i fullskärm. Det är största anledningen för mig att ogilla den. en launcher behöver absolut inte ta upp så stor plats. Det är dåligt att det inte är konfigurerbart.

Sedan tillhör jag också dem som förmodligen aldrig någonsin kommer skaffa Windows phone eller en Windowsplatta, så MUI och appar i stort är för mig "i vägen" på min desktop-dator, och det är rent bonnfångeri att "appar" är defaultinställt för så mycket man öppnar.

Sedan tycker jag heller inte det känns "framtid" att behöva använda tangentbordet till allt. Jag är en av dem som blev glad när musen introducerades på allvar, och jag kommer nog alltid att vara en "clicker", så startmenyn i W7-utförande är för mig det optimala.

Jo, jag är inte såld på att använda Metro på desktop heller men man behöver ju inte använda den. Jag tror att enda gången jag använt det är när jag skulle installera 8.1 och för några inställningar i början. Alla förslag jag skriver använder ju bara skrivbordet utom möjligtvis sök om man ska vara petig. Det går även bra att använda mus till alla sakerna vilket nog majoriteten ändå vill men just för mig går det bättre att använda tangentbordet till flera saker och jag ska fortsätta fördjupa mig i det.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det enda som eventuellt är bra med detta är att det kanske kan få tyst på de bakåtsträvande personerna och de som hoppat på "Hata Windows8-tåget".

Jag tycker att du ska läsa det här inlägget. Det handlar kanske inte om bakåtsträvande eller hat.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Det verkar bli ett jävla gnäll här på Swec oavsett vad de gör. Jag tycker personligen att majoriteten av förbättringarna i Win8 är bra. Jag sitter dock fortfarande kvar på Windows 7.

Varför föredrar man Startmenyn framför Modern UI? Ser faktiskt inget syfte med Modern UI då det utför samma funktioner som startmenyn kan, men tar istället upp hela skärmen. Man skulle kunna resonera att det handlar om smak, varför kör inte alla den bästa bilen, den billigaste bilen osv? Jag tycker inte om att använda program som Steam och Spotify i fullskärmsläge, finns säkert folk som gör det, men för mig är det slutligen ett stort slöseri på skärmutrymme, likaså är tänket ang. MUI.

Så till er som ropar bakåtsträvare. Startmenyn har sina fördelar även om ni föredrar Modern UI. Microsoft har uppenbarligen observerat att många föredrar startmenyn och därmed kommer de antagligen att återinföra den. Det påverkar i vilket fall inte er om båda fortfarande finns kvar som tillval.

Allt nytt är inte alltid bättre.

Permalänk
Medlem

Ja snälla, skulle byta på direkten. Byte till 8.1 tidigare men efter en uppdatering sket sig så är jag tillbaka till 7an. Hoppas 8.2 blir bra nu.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag hänvisar er båda till det jag skrev i det här inlägget

Jag var otydlig i mitt inlägg, där jag självklart syftade på nyinstallationer. Det var när jag köpte ny dator som jag installerade Win 8.1, En uppdatering vet jag inte om jag hade orkat med.. Såfall en nyinstallation, men det är också jobbigt, inte för att kopiera filer eller liknande, utan för att det tar upp mot en månad innan allting känns rätt, inställningar, GUI etc.. Det är sånt som tar tid att ställa in, visst installerar man om OS 4 gånger om året, kanske man kan klara av det där på en timme, men för mig tar det tid att ställa in allt, eftersom jag inte direkt har en lista jag bockar av, utan en dag kanske man sitter och letar dolda filer och inser att den inställningen är av, och alla program som ska installeras om, med diverse ikoner man måste få på rätt ställe och lära känna vart de sitter.

Så som svar på ditt inlägg: Nej, jag hade inte heller installerat Win 8 på en befintlig Win 7 installation.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Så är det ju i Windows 8.1

Nej det är det inte.

W8.1: Startknapp > direkt till Modern ui
W8.2: Startknapp > meny > klicka på Modern ui (dvs. ett extra steg)

OBS: Det kommer för guds skull inte bli så, förklarade bara ett skämtinlägg

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...