Xbox One till Sverige först hösten 2014

Permalänk
Melding Plague

Xbox One till Sverige först hösten 2014

Den som hoppas på en svensk lansering av Xbox One tidigt 2014 kommer bli besviken. Enligt en ny rapport kan Norden behöva vänta till årets tredje kvartal.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, Shitstorm incomming...
Måste säga att det är lite synd om dom som längtar efter boxen, som tur är de nog inte alltför många men besvikelsen bland dessa kommer vara ENORM...

Permalänk
Entusiast

…Xbox, GO HOME!…

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

PS4 vinner på KO

edit: WO/TKO, nöjda?

folk verkade inte förstå poängen, KO/TKO/WO
Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Gött mos att man redan har en då?! ) YEEEEESSS!!! Skadeglädje

Permalänk
Medlem

Ursäkta men lol wtf. Vad är det som tar sån tid? Kvartal 3 2014?! Då är ju hela konsollen "ord news".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

PS4 vinner på KO

Snarare att Xboxone inte ens dök upp till matchen hehe

Tråkigt dock för alla som velat ha en.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

det var så här Microsoft vann förra generationen, de fick 10 månaders försprång. Nu är det ombytta roller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraK:

Gött mos att man redan har en då?! ) YEEEEESSS!!! Skadeglädje

Jag undrar lite hur resonemanget går här. Borde inte vara ganska negativt att vara en av få med XBONE i Sverige med tanke på exempelvis spelutbud och så vidare?

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Entusiast

Tur att man inte har planerat något konsolköp på ett långt tag då…
Bättre att spela med en ordentlig PC och köpa en konsol när tillräckligt många exclusives har släppts

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

I så fall kan de ju nästan skita i att lansera den. Vem hatar Playstation så mycket att man gladeligen väntar ett år för att slippa köpa ett?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

@Trasiga bd-läsare från Sony?

/Andreas

Permalänk

Nästan ett år efter lanseringen... GGWP Microsoft

Permalänk
Medlem

lol, konsol folk lär gå över till ps4 nu. gj microsoft, gj.

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

PS4 vinner på KO

WO?

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk

Fy rackarns, detta kommer att kosta.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Efter mycket påtryckningar så ger M$ oss tillbaka startknappen till Win8.2 så det är inte omöjligt att de backar gällande detta beslut också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

det var så här Microsoft vann förra generationen, de fick 10 månaders försprång. Nu är det ombytta roller.

Vad var det dom vann?

OT: Tråkiga nyheter för dom som vill ha en X1.

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning till att välja PS4 mellan de två konsolerna.

Har blivit rätt less på konsoler själv på senare år, nya försök att stänga in folk och bekosta deras användares frihet med en prislapp. Nä, tacka vet jag PC gaming. Inte för att jag spelar så mycket spel, men där vet man iaf vad man har och får.

stavfel
Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

Mycket trist om det blir så sent. I och för sig kan jag tycka att Sony luras lite genom att släppa typ 30 konsoler i Sverige.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

På plus sidan så kommer svenskarna förmodligen slippa många av barnsjukdomarna som konsoler kan ha

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Jag har börjat undra om Microsoft medvetet vill att deras konsoler ska sälja dåligt.

Skrivet av infigo:

det var så här Microsoft vann förra generationen, de fick 10 månaders försprång. Nu är det ombytta roller.

Gjorde de verkligen det? Helt säker på att de "vann"?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll för egen del. Hade inte tänkt köpa nån konsol före NHL15 i vilket fall. Sen om det blir PS3 eller Xbox - mjaa, får väl se. Men det lutar åt Xbox. Rätt trött på ps3 och psn. Xbox har bäst potential tycker jag.
Får naturligtvis se vilken kontroll som är skönast också!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Kommentera och diskutera men kom inte med one-liners!

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Om de ändå är så mycket efter sony, varför köper de andrasorteringen av Jaguarkretsarna?

Permalänk
Medlem

Synd om alla som trotts Microsofts alla snedsteg under året fortfarande haft förtroende för dem och hoppats att de i alla fall kan få sin XB1, men det här blev nog spiken i kistan för många.

Microsoft lär få det svårt att slå sig in när konsolen väl släpps, för då har de flesta som ville ha en "next gen" konsol redan skaffat en PS4. Jag tror det är rätt kört med nordiska marknaden nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Efter den nyheten finns det nog med anledning för ett par brutna näsben från facepalms. Jag undrar vart i ledet det tar stopp, känns otroligt om det skulle vara produktionen då det ändå inte är några exotiska kretsar:/

Sen att det har varit något av en flopp sedan dag 1 gör ju inte saken bättre men totalt sett tycker jag att dom har tänkt till. Men istället borde dom ha släppt X-OS (lulz, istället för OS-X) och låtit oss köra exklusiva titlar på våra PC's, det blir ju ändå Windows.

Då slipper dom förlusten på konsollen. Vem vill ha en X1 om något år i alla fall? Hårdvaran är 2år gammal nu, om ett år 3(no shit)...

Blir ju ganska humoristiskt att "next-gen" redan är passé...

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

det var så här Microsoft vann förra generationen, de fick 10 månaders försprång. Nu är det ombytta roller.

Hur vann Microsoft förra generationen när Sony sålde fler PS3:or?

81 miljoner mot Microsofts 79.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Vad var det dom vann?

OT: Tråkiga nyheter för dom som vill ha en X1.

Skrivet av Tumnus:

Jag har börjat undra om Microsoft medvetet vill att deras konsoler ska sälja dåligt.

Gjorde de verkligen det? Helt säker på att de "vann"?

Enligt mig så är 360 kontrollen mycket skönare och ergonomisk än PS3/DS3

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Inte för att jag tänkte köpa Xbone, men för f*n Microsoft 10 månader? Nu har ni helt tappat den nordiska marknaden, grattis!

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L