Eve Online Mentor/hjälp sökes.

Permalänk
Medlem

Eve Online Mentor/hjälp sökes.

Hej,
jag startade mitt eve äventyr 2009 men har sedan dess slutat drygt en månad efter varje försök.
Jag söker nu någon som skulle kunna hjälpa mig förså spelet bättre.
Jag har en miner (detta kan jag själv) på ett account. Tanken var att denna skulle vara min ISK farmer.

Sedan kommer account2, detta har jag problem med, för mycket vill ha allt och ingen struktur, har drygt 10mill sp men kan INGET om combat delen i spelet så vet inte vad jag ska göra.
Jag är sugen på att "skrota" account ett och bara fokusera på mitt combat acount, men vad ska jag skaffa för skepp? hur ska jag göra det? vilken väg är bra att gå?
Om man tex börjar med lite missions så att man till slut kan köra iaf level 4 missions så man får lite inkomster då, är detta vettigt?
Vilket skepp isf?

Ja, jag vet inte, därför jag frågar här.
Sååå! känner någon att dom har tid för en 33åring med ett spädbarns intellekt när det kommer till eve hojta gärna till!

Finns under namnet Runzy i eve
samt kanal geekapa

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem

Jag kommer och subba igen om ca 10 dar, då kan jag kontakta dig ifall du fortfarande behöver hjälp min gubbe tränar atm
För övrigt har jag mining och combat skills på min gubbe, ville inte ha 2 konton, satsar allt på ett o samma. Men min inriktning i mining är inte så hög, jag kan köra en retriever och skaffa ores, men thats it, de var en start. Idag flyger jag runt med Sniper skeep oc 425mm kanoner, eller Light autocannos II i en Rifter/slasher Tränar just nu för en Jaguar

Tänk sådär,

Små skepp, snabba skepp, har ett övertag för t.ex. battleships med missiler, varför? jo, När missilerna avfyras, och exploderar på sin target, så hinner ditt skepp flygaa iväg innan hela explotionen påverkar skeppet. En slasher på 800m/s kan enkelt klara av en battleship med Heavy missile lauchers

Missiler och sånt är oftast bra för stora skepp, vill du träffa mindre skepp, får du träna skills för radius och så, kommer inte ihåg det just nu, men jag hade nog börjar med en välutrustad Moa eller Drake, klarar de flesta Tier 3 samt några T4 missions

Permalänk
Medlem

Hehe jo som sagt, ingen aning om vad jag ska skaffa, verkar som att jag har mycket combat skills men inte direkt några missile skills.
Har en omen liggandes, vet inte vad jag tänkte där.
Borde kanske börja ifrån början och flyga minsta skeppet först och sedan välja något.
Vet inte vad skillnaderna är imellan tex amarr, gallente etc.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem

Kan bara säga välkomna och dra iväg ett mail till Umbrella Holding
Vi har inga krav på online eller skills för vår higsec del utan är en grupp människor som spelar för att det är kul och snackar mycket och är en bra stepping stone om du är intresserad av null och dess rikedomar vilket vi har ett nullsec corp för just detta och är med och krigar mot Goons.

Dra ett PM direkt eller till mig i spelet COMM4NDER

o7

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Du passade vist på att vara offline du!

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem

Har spelat sen 2005 Är fullt inriktad på pvp / missions

Permalänk
Medlem

starta gärna en conv ingame (Runzy) eller skicka ett mail om du har tid med en del frågor

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runsy:

starta gärna en conv ingame (Runzy) eller skicka ett mail om du har tid med en del frågor

Skriv allt du vill veta på ett mail här så svarar jag efter jobbet imorgon om jag har tid. Skriv också vad för ras du har valt.

Permalänk
Medlem

Om du är redo att lämna highsec och vill ut i lowsec och härja med pvp i små skepp så hojta till Jag kör faction warfare för amarr med en karaktär.

Har också lite andra karaktärer där jag gör lite annat. Hojta till om du vill ha lite tips eller bara har en massa frågor att ställa. Är oftast online lite varje kväll iaf.

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna all hjälp jag kan få, tanken är ju att jag ska ut i low sec och köra pvp när jag börjat få grepp om spelet.
Just nu vill jag köra lite missions så man får in lite mer isk samt lär sig grunderna av combat samt villket skepp man bör sattsa på etc.

Bara att öppna en convers med Runzy eller hoppa in i kanalen geekapa där jag sitter med mina gubbar.

detta är min gubbe:
http://eveboard.com/pilot/Runzy
pw: 123

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Om du är redo att lämna highsec och vill ut i lowsec och härja med pvp i små skepp så hojta till Jag kör faction warfare för amarr med en karaktär.

Har också lite andra karaktärer där jag gör lite annat. Hojta till om du vill ha lite tips eller bara har en massa frågor att ställa. Är oftast online lite varje kväll iaf.

Jag behöver absolut tipps, vad heter du ingame?

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runsy:

Jag behöver absolut tipps, vad heter du ingame?

Har lagt till dig som kontakt. Du bör ha fått en notis.

Permalänk

söker gärna hjälp jag med är en riktig noob startade mitt account 2006 men la av har fiskat upp igen och vill verkligen få grepp på spelet

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

söker gärna hjälp jag med är en riktig noob startade mitt account 2006 men la av har fiskat upp igen och vill verkligen få grepp på spelet

Är med i samma allians som Runsy nu. Vi pvpar tillsammans för fullt.

Hör av dig om du är intresserad av att prova lite pvp. Det är alltid roligt att ha fler att flyga med. Hoppa in i chatt-kanalen swepvp in-game eller skicka ett privat meddelande till mig här om du vill tjöta lite över skype.

Permalänk
Medlem

Letar ni corp går det bra att höra av er i PM till mig.
Vi gör vad vi vill göra. Dvs lite av var.
Har en enormt stark industri och mining grund. Suger rent bälten på ett kicks och vi bygger capiltals mm.
Kör mycket pvp och en del pve.
Vi är i 0.0 och high sec. Gamla som nya spelare.

Som sagt, hör av er i pm.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.