LG introducerar två nya OLED-TV i Sverige – priser runt hundra tusen kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixtr:

Böjd funkar säkert bra när man sitter helt ensam direkt framför tvn, men hur ofta händer det? Har man en soffa så vill man ju ligga skönt i den, och är man fler än en så kan man inte sitta i mitten.

Det är den uppenbara bristen, ja.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk

Ge mig en TV!! Inte en TV med en massa annan skit i! Kommer ändå att ha en HTPC, ett externt ljudsystem och en box inkopplad.

Skippa allt trådlöst då det bara är massa licens och dyra tillverkningskostnader.
Skippa all dolby-digital och DTS certifiering så det bara är onödiga licensavgifter.
Skippa högtalare då man ändå kör externt surround.
Skippa inbyggd box när man ändå har en extern för kabel-TV
Skippa alla 100 utgångar som man ändå inte behöver när man har en reciver.

Skippa allt detta och vi är nere 10-15K = 75K typ

Till mitt försvar till de som säger att alla inte har extern box eller externt ljud och så vidare så säjer jag bara en sak! Köper man en TV för 70K så har man redan det!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Till mitt försvar till de som säger att alla inte har extern box eller externt ljud och så vidare så säjer jag bara en sak! Köper man en TV för 70K så har man redan det!

QFT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tvelander:

A fan tänk dig, 3x sånna böjda i Nvida surround, dock är största problemet.

Måste skaffa mig 4e Titan för stor kostand XD

Behöver du? Är väl samma upplösning som du kör nu?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av scared:

Tar tre stycken så jag kan köra eyefinity...

Tar en styck dig, tvelander, segas, zzcool, och litte annat smått och gott; bra investering skulle jag säga...

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Nja köper inte det argumentet

Tror bara det handlar om att skapa ett "onödigt" behov. Visst min värld är in 2D kanske, men den är definitivt inte böjd. Stereoskopisk 3D med plattskärm borde vara det bästa man kan komma "verkligheten". Det tror jag... men vad vet jag

Hehe, men nu har jag konstig planlösning i vardagsrummet, så en platt 55" tv är max jag får in utan att den sticker ut
Men ja, sett till hur stor soffa jag har så borde tv'n nästan vara böjd åt andra hållet för att alla ska se mer !

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

1080P? Verkligen?

Suck.. Behövs det mer för TV i dagsläget? Finns knappt en kanal som ens sänder i full-HD. Utan de flesta kör i 720p.

Skrivet av TuHack:

När jag spelar BF4 blir alla skärmar böjda förr eller senare...

Jisses vad jag längtar tills man sitter där med sin 90" OLED!

I ett vardagsrum på 2 meter.

Skrivet av Grip-:

För litet, det är bara 1080p, kommer vara pixligt som in i helvete. Sen så när den här har gått ner i pris så kommer alla redan sitta på UHD tv-apparater, sure den har bättre färgåtergivning men varför skulle någon vilja gå tillbaks från UHD till HD.

1. Har en TV på "55 som är 1080p. Man märker inte en pixel på 2 meters håll.
2. Vadå alla sitter med UHD TV-apparater och tror du verkligen att utbudet kommer att erbjuda den tekniken inom en 5 års period när de inte ens tagit tummen ur arslet och introducerat full-HD på majoriteten av kanalerna än?
Den första UHD kanalen dyker väl upp om si så där 10 år och då är ny teknik på G och som vanligt läggs satsningarna ner.. Igen..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Mycket tjat om UHD..
Ni som bor i Sthlm kan gå till mood gallerian där Klum ställer ut bilder på LG UHD, där har de även denna böjda oled tvn. Visst är pixlar trevligt men det märks mest på statisk bild.
Tar oled alla dagar i veckan över UHD. Läskigt bra bild, nu hoppas vi att produktionen ökar så priserna går ned snart!

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Skrivet av ExXo:

Mycket tjat om UHD..
Ni som bor i Sthlm kan gå till mood gallerian där Klum ställer ut bilder på LG UHD, där har de även denna böjda oled tvn. Visst är pixlar trevligt men det märks mest på statisk bild.
Tar oled alla dagar i veckan över UHD. Läskigt bra bild, nu hoppas vi att produktionen ökar så priserna går ned snart!

Tack för tipset, det var en angenäm upplevelse. Kan bara hålla med, OLED är faktiskt grymt. Man såg inte någon nämnbar skillnad i skärpla heller, skulle lätt ta en OLED över en UHD alla dagar i veckan.

För övrigt var Mattias Klums bilder riktigt fina de med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Suck.. Behövs det mer för TV i dagsläget? Finns knappt en kanal som ens sänder i full-HD. Utan de flesta kör i 720p.

Jag tycker nog det behövs för framtiden. Sett till prisbilden så är upplösningen skrattretande. 4k skärmar finns ju ute, eller börjar komma i alla fall. Att det skulle bero på tekniska hinder etc. eller att priset skulle bli för högt tror jag inte är anledningen. Den kostar liksom redan 100k, har man dom pengarna att spendera på en tv skulle jag inte direkt tro att man har nåt problem med att hosta upp ytterligare några tusen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Såg att IDG har en tävling på sin webbplats.
Med lite tur, och en bra motivering, så kan man vinna en sån här LG Oled TV (värd 90000kr).

http://kampanj.idg.se/vinn-lg-oled
(pågår till 2014-01-10)

Jag brukar vara dålig på sånt där, men får ta o fundera några dagar på det, så kanske man kan få ihop nått snitsigt..

Lycka till.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.