WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidala:

Jag skulle bli lite förvånad dock om Carbine's personal som är ifrån Usa går in på Sweclockers.se, översätter till engelska, läser inlägg och kopplar hans användarnamn till en email på en användare på deras servrar. Men man vet väll aldrig

Absolut, men jag tänker så han inte gör det på twitter eller liknande, många som blivit bannade utav det.

Permalänk

är friend keys bara till stress test eller winter betan?

Permalänk
Skrivet av Genesistag:

är friend keys bara till stress test eller winter betan?

Winter betan

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderade*

Tips om en tvivelaktig betanyckelkälla och kritiska reaktioner på denna raderade.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Enligt Reddit så skickades beta nycklar ut för en liten stund sedan. Ingen tur här, men kolla era lådor.

Permalänk
Medlem

Nice, kom in i winterbetan

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Hehe, fick precis ett SMS med texten "WINTER BETA!!!!" följt av vad som ser ut som en cdkey, antar det är till Wildstar? Undra om jag ens har konto där...

Edit: Tydligen hade jag inget konto så skapade ett och sitter nu och tankar ner betan. Såg det var NDA så antar man inte får dela screens och sånt. Jaja, ska bli kul med ett nytt MMO, noll koll vad det går ut på / handlar om dock.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Devspeak för ingenjörsklassen finns nu uppe på http://www.ign.com/videos/2013/12/11/wildstar-engineer-dev-sp...

Just nu känns den väldigt lockande...

Permalänk
Medlem

Efter några timmars spelande kan man konstatera att det är som en blanding mellan WoW och SW med inslag av combaten från Tera (fast helt klart bättre). Vet inte riktigt vad jag tycker, slutade ju med WoW och SW för att skäl så får se om det blir spelande av när det går live sen.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Efter några timmars spelande kan man konstatera att det är som en blanding mellan WoW och SW med inslag av combaten från Tera (fast helt klart bättre). Vet inte riktigt vad jag tycker, slutade ju med WoW och SW för att skäl så får se om det blir spelande av när det går live sen.

personligen tycker jag combaten faller platt jämfört med tera's... lider av samma problem som gw2 vilket är att karaktären bara glider runt på marken och kan svinga och ha sig helt utan att underkroppen påverkas. Sen att man inte kan toggla så att högerknappen blir intryckt hela tiden (mouse look) är enormt störande; går ju klart att fixa med third-party macros osv men borde vara en funktion.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

personligen tycker jag combaten faller platt jämfört med tera's... lider av samma problem som gw2 vilket är att karaktären bara glider runt på marken och kan svinga och ha sig helt utan att underkroppen påverkas. Sen att man inte kan toggla så att högerknappen blir intryckt hela tiden (mouse look) är enormt störande; går ju klart att fixa med third-party macros osv men borde vara en funktion.

Är inte combaten i TERA väldigt låst i animationer? Alltså inte vidare dynamisk.

Alla games faller platt i pvp om man lirat darkfall men det här verkar vettigt.

Visa signatur

nej, det är ingen ödesmättad profetia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

personligen tycker jag combaten faller platt jämfört med tera's... lider av samma problem som gw2 vilket är att karaktären bara glider runt på marken och kan svinga och ha sig helt utan att underkroppen påverkas. Sen att man inte kan toggla så att högerknappen blir intryckt hela tiden (mouse look) är enormt störande; går ju klart att fixa med third-party macros osv men borde vara en funktion.

Jag hoppas du framför dina önskemål och klagomål till dev. teamet, det är ju därför du spelar betan.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Press NDA har släppt, så en bunt artiklar på olika sajter idag.

Här finns en sammaställning av flertalet:
http://www.wildstarfans.net/2013/12/huge-press-nda-drop-for-l...

Permalänk
Medlem

TERA combaten är bättre än GW2.

Tycker inte riktigt om "spring runt som en idiot, ducka och spamma AoE" action combaten som alla developers håller på med nufötiden.

Är väll min största farhåga med Wildstar. Samt rescaling av samma instanser om och om igen.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Precis som när kompisar ville jag börja med wow, lol, hon eller nu wildstar så kan jag liksom inte ta steget. Jag vet att det kommer faila och inte bli så bra som alla vill få det att låta, det är bara för man har vänner som spelar som man betalar för skit. Dock allt är inte skit kanske, men det är väl sällan värt alla pengar man kommer kasta på det.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Precis som när kompisar ville jag börja med wow, lol, hon eller nu wildstar så kan jag liksom inte ta steget. Jag vet att det kommer faila och inte bli så bra som alla vill få det att låta, det är bara för man har vänner som spelar som man betalar för skit. Dock allt är inte skit kanske, men det är väl sällan värt alla pengar man kommer kasta på det.

Tja betala 120kr i månaden jämtemot att köpa skitspel för 400-600 varje månad som många gör, rätt billigt då
Många som köpa massa singelplayer spel som spelas ut på 4-8h, sådant skulle jag aldrig köpa ex.

Så är väl en smaksak, 120kr månaden tycker jag iaf inte är dyrt för ett spel jag faktiskt spelar.

Sen har ju knappast något av dom spelen du nämnde "failat", wildstar går ju inte uttala sig om men dom andra
WOW var bra i många år, hon var bra väldigt länge, lol är ett av dom mest aktiva spelen i världen osv

Faila är mmos ex där dom tvingast stänga ner serversen och stänga spelet ;>

Jag har inga förväntningar på Wildstar, men jag ser fram emot det bara för det har rätt mycket element jag saknar ifrån vanilla wow.
+ Animationerna är mjuka av det man sett.

Jag är inte ute efter age of conan som försöker göra hypad realistiskt grafik osv, men det är ju en smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

TERA combaten är bättre än GW2.

Tycker inte riktigt om "spring runt som en idiot, ducka och spamma AoE" action combaten som alla developers håller på med nufötiden.

Är väll min största farhåga med Wildstar. Samt rescaling av samma instanser om och om igen.

Pjaa, vad man kan se från videos så lär du behöva sikta någorlunda. Det är dock en kompromiss för mindre begåvade spelare som inte kan träffa ordentligt, väl tilltagna areor på projectiles verkar det va.

Sen har darkfall bästa combaten av alla spel, men inte bra att spelat det då allt annat blir bara kass när man testar. Dock är det för hardcore för de flesta.

Visa signatur

nej, det är ingen ödesmättad profetia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

TERA combaten är bättre än GW2.

Tycker inte riktigt om "spring runt som en idiot, ducka och spamma AoE" action combaten som alla developers håller på med nufötiden.

Är väll min största farhåga med Wildstar. Samt rescaling av samma instanser om och om igen.

Nu kan man väl ifrågasätta AoE-spam, men så väldigt tråkigt kan det väl inte vara med en combat där man både behöver dodga och röra på sig? Sedan verkar det vara någon sorts nationalsport för vissa att såga det mesta förutom TERA och Darkfall i den här tråden. Blir ni gröna i ansiktet av antingen WoW, GW2 eller de båda lär ni inte tycka bättre om Wildstar.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

fick nyckel av en polare igår, lirat cirka en timma hittills. Helt ok, inget imponerande än, men har precis bara börjat som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagenius:

fick nyckel av en polare igår, lirat cirka en timma hittills. Helt ok, inget imponerande än, men har precis bara börjat som sagt.

Låter som att han borde gett den nyckeln till mig istället. Jag hade nog fått en hjärtinfarkt så fort jag loggat in.
Massiv hype

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kuumaa:

Låter som att han borde gett den nyckeln till mig istället. Jag hade nog fått en hjärtinfarkt så fort jag loggat in.
Massiv hype

vad ska du med nyckel till du kan ju åka in i framtiden

Permalänk
Medlem

NDA lyftet för press på level 1-15 är direkt plågsamt. Vill. Spela. Nuuu. :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

vad ska du med nyckel till du kan ju åka in i framtiden

Tyvärr blev den stulen 2014 när jag satt och spelade Watch Dogs. Mannen som stal den kallar sig för "The Doctor" , enligt internet rykten. Letar fortfarande efter honom, men just nu står det ganska stilla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kuumaa:

Tyvärr blev den stulen 2014 när jag satt och spelade Watch Dogs. Mannen som stal den kallar sig för "The Doctor" enligt internet rykten. Letar fortfarande efter honom, men just nu står det ganska stilla.

otur.. blir ju svårt att få tag i någon med en tardis :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

otur.. blir ju svårt att få tag i någon med en tardis :/

Bygger en i mitt garage som du kan låna när den är klar.

roliga trailers men får se hur gameplay är.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flopper:

Bygger en i mitt garage som du kan låna när den är klar.

roliga trailers men får se hur gameplay är.

man tackar man tackar se till att inte glömma bort tiden när du test kör den bara

Permalänk
Medlem

Verkar va roligt detta väntat ett tag på ett PvE mmo nu.

Försökt hitta info om attack rotationer.
Ni som kört betan, hur är de? nån bra variation på det?

Provat en del mmos nu där man istort sett bara trycker på vänsterknappen eller 1 hela tiden så tråkigt.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Verkar va roligt detta väntat ett tag på ett PvE mmo nu.

Försökt hitta info om attack rotationer.
Ni som kört betan, hur är de? nån bra variation på det?

Provat en del mmos nu där man istort sett bara trycker på vänsterknappen eller 1 hela tiden så tråkigt.

http://sv.twitch.tv/mmorpgcom/c/3385931

Han förklarar mycket eller allt mellan level 1-15, så du kan kolla lite vad han har att säga. Han visar också lite stalker combat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beavy:

Är inte combaten i TERA väldigt låst i animationer? Alltså inte vidare dynamisk.

Ja, man är låst i animationer när man utför attacker (dock så kan man oftast bryta dessa med dodge, block osv). Detta gör att klasser blir mycket mer differentierade och det get en mycket bättre känsla av realism än när man kan springa runt och svinga ett tvåhandssvärd som om det inte hade något momentum. Combat:n i TERA är den mest dynamiska jag testat i något MMO; "rotations-tänket" från andra mmo finns knappt.

Att man är låst olika lång tid i alla animationer ger ett helt nytt djup och svårighet till combat-systemet som saknas helt i tex gw2 och wildstar; global-cooldown som är vad dessa har istället känns förlegat.

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Jag hoppas du framför dina önskemål och klagomål till dev. teamet, det är ju därför du spelar betan.

Jo jag filar på en post till deras forum. Tyvärr saknas möjligheter att ge feedback in-game vilket gör det lite jobbigare (det ska dom också få höra för övrigt )

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Glöm inte Engineer livestream ikväll kl21 http://www.twitch.tv/wildstar

Och sen väntar man på att Stalker äntligen ska få sin stream, har gett upp hoppet om att få beta-invite sedan länge.