Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatbrix:

Jag mailade den svenska kundsupporten och pratade innan det med någon som hette "Dan" på telefon.. Han själv kunde inte svara på frågan min men jag fick senare ett mail där det stod:

"Jag har kollat med huvudkontoret och de bekräftar att du får behålla X-box konsolen till det rabatterade priset även om du skulle välja att återlämna spelet ”Disney Infinity – Startpaket”. Disney Infinity Startpaketet finns dock inte på lager för närvarande, men beräknas komma in om ca 2 dagar."

Så om de inte tillåter detta i den fysiska affären så ska de allt få höra!

Tack för svaret, tyvärr fick jag annat besked av dom idag

"Hej Simon,

Tack för ditt meddelande. Erbjudandet säljs som ett paket och skulle man i efterhand ångra sig så är det precis som på alla andra av våra produkter grattis att returnera men detta måste då också göras som ett paket.

Man kan alltså inte endast returnera en av varorna i erbjudandet.

Om du har några andra frågor så är du välkommen att kontakta oss igen.

Med vänliga hälsningar,
Millan
Toys”R”Us Kundservice"

Men det var en bra ide annars

Permalänk

Ingen god gärning går ostraffad... tycker synd om Inet som trots allt gör det här för att ge tillbaka till kunderna. Men folk blir helt galna när det vankas nåt extra.

Permalänk
Medlem

Lyckades precis ladda sidan och se för första gången, inte mycket som fanns kvar

650Ti, 770, processorkylaren, mus och skärmen kvar.

Permalänk
Medlem

Uppe nu igen, dock med färre erbjudanden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacper:

Tack för svaret, tyvärr fick jag annat besked av dom idag

"Hej Simon,

Tack för ditt meddelande. Erbjudandet säljs som ett paket och skulle man i efterhand ångra sig så är det precis som på alla andra av våra produkter grattis att returnera men detta måste då också göras som ett paket.

Man kan alltså inte endast returnera en av varorna i erbjudandet.

Om du har några andra frågor så är du välkommen att kontakta oss igen.

Med vänliga hälsningar,
Millan
Toys”R”Us Kundservice"

Men det var en bra ide annars

Synd för dem! Jag har skrivet ord från huvudkontoret, tror inte att det kommer att bli något problem, och om det blir det så är det bara att begära fulla summan tillbaka för att sedan aldrig handla där igen.

Permalänk
Medlem

Den här kampanjen skapar mer badwill än goodwill verkar det som. Satt o F5ade och när jag insåg att det inte gick tog jag en paus. När jag kommer tillbaka är allt slut. Måste vara kostsamt för inet att sälja med förlust, samtidigt som folk blir förbannade

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Blir riktigt trött när man sitter och försöker beställa sedan 7 minuter efter att erbjudandet först gick igång och sedan fungerar det inte på en timme och när man väl får en glimt så har alla produkter man letade efter tagit slut. "Det finns gott om kampanjvaror kvar till er andra" gav mig förhoppningar, men nej då. Serverproblem och att produkterna tar slut snart är väl bara att leva med, fast blir faktiskt besviken över att inet försökte få det att verka som att man faktiskt hade en chans.

Permalänk
Medlem

SSD'n tillbaks. Nu jävlar ska jag ha den!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Suttit och bevakat hela kvällen, jag ville ha 770'n men ooomöjligt :/

Visa signatur

Alla kan inte baka en kaka........

Permalänk

Lyckades tillslut beställa den förbannade SSD'n för en halvtimme. F5 spam med direktlänk till att lägga till den i kundvagnen samt att komma till kassan hjälpte för mig

Visa signatur

MSI Geforce GTX 1080 - Intel Core i5 9600K@ 5.0 GHz - Corsair Hydro 115i Platinum RGB - Phanteks Evolv X - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3000 MHz - ASUS Rog Strix Z390-E Gaming - Corsair RM750X V2

Permalänk
Keeper of Traditions

Från kampanjsidan:

Citat:

Vi skäms!
Detta är uppriktigt pinsamt, det finns inga ursäkter eller förklaringar värda att nämnas. Vi var så fantastiskt glada över att bli utsedda till Årets Datorbutik, så glada att vi drog ner priset ordentligt på ett stort antal produkter för att ge tillbaka till våra kära kunder, ni som betyder mest för oss. Nu har vi istället skapat frustration, irritation och ilska, med all rätt, vi förstår er!
Vi har grovt underskattat effekten och spridningen av erbjudanden i relation till vad vår e-handelsplattform klarar av, stresstesten vi utförde passerade med bra resultat men verkligheten var en helt annan.

Många av er har lyckats göra riktigt bra kap, flera riktigt bra erbjudanden finns fortfarande kvar och vi kommer gå ut med dom. Vi måste snabbt fundera ut hur vi ska kunna genomföra den här typen av kampanj. Jag lovar personligen att vi kommer lösa detta och återkomma så fort vi har ett fungerande system för att förmedla dom till er.
Återigen, ber tusen gånger om ursäkt, och är det något du funderar på så går det bra att maila mig personligen på erik@inet.se.
Erik Wickman
Vd

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

SSD'n utgått nu verkar det som. Hann inte köpa >.<
Haft den i kundkorgen hur länge som helst och försökt gått vidare men fan heller.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd

hehe pinsamt indeed

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Inet ville vara med och leka med de stora pojkarna, men det är sandlådan som gäller helt tydligt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dunde:

Inet ville vara med och leka med de stora pojkarna, men det är sandlådan som gäller helt tydligt.

Vilka "stora pojkar" är det du menar brukar få sån trafik?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ett tips på de som ville ha ssd:n från inet, cdon har den nu för 780 kr med gratis frakt! Tillsammans med rabattkoden 2013XMAS eller XMAS2013(kommer inte ihåg vilken som är 100 kr) så kostar den bara 680 kr!

Permalänk
Medlem

Nu har inet teasat den där skärmen för mig två gånger till priset av 999kr. Känns surt då den hade varit trevlig att ha som extraskärm till datorn jag ska beställa

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag på tangentbordet, har i alla fall fått en orderbekräftelse och pengarna har blivit dragna från kortet... Ser fram emot att testa det!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dunder:

Vilka "stora pojkar" är det du menar brukar få sån trafik?

Komplett är nog större (ekonomiskt och ren datamängd "normalt" räknat) och får nog hyfsat bra med trafik under sina helger.
Har även fått höra något i still med att de har servrar som klarar av större DDOS anfall än vad Skatteverkets servrar pallar med. (Dock undrar jag ju hur de har testat detta). - Citera mig ej på detta då jag inte kan komma på vart jag hörde detta.

Hur-som-haver har jag en känsla av att det var jäkligt många som skulle in samtidigt ikväll.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DavidtheDoom:

Komplett är nog större (ekonomiskt och ren datamängd "normalt" räknat) och får nog hyfsat bra med trafik under sina helger.
Har även fått höra något i still med att de har servrar som klarar av större DDOS anfall än vad Skatteverkets servrar pallar med. (Dock undrar jag ju hur de har testat detta). - Citera mig ej på detta då jag inte kan komma på vart jag hörde detta.

Hur-som-haver har jag en känsla av att det var jäkligt många som skulle in samtidigt ikväll.

Ja, under normala omständigheter stämmer det säkert att jättar som komplett m.fl. får mer trafik, men jag skulle inte kalla detta normala omständigheter

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Ganska kul att det är så många som vill spara 180 kr på den där SSD:n, skulle nog aldrig ha kämpat så mycket när vi ändå är uppe i de summorna. Skillnad om de vore t.ex en mus eller en Blu-ray box för 200-300 kr.

Permalänk
Permalänk

Edit: Det var för fel version! Min router var revision D1, den finns här.

Permalänk
Skrivet av crille631:

För er som köpte ~50krs routern på CDON, upptäckte precis att den har stöd för dd-wrt och tomato!

Tack för den informationen!

Nu har jag två som kör tomato!

Permalänk
Skrivet av AdAm25:

undrar om man kan beställa igen efter att man har avbeställt den? för att det gäller ju max 1 köp/hushåll ?

Sorry för lite sent svar.

Jag har två paket på väg hit nu med två routrar. Varav den ena får gå tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Firemeat:

Intel SSD 530 180GB CDON 990:- (felprisat?, jag skyndar mig iaf...)

Den kostar bara 100:- billigare på det näst billigaste stället, så det är med största sannolikhet inte felprisat.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2069805

Permalänk
Skrivet av Simplified:

Den kostar bara 100:- på det näst billigaste stället, så det är med största sannolikhet inte felprisat.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2069805

Det var billigt, bara 100kr.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Skrivet av diamanten:

Det var billigt, bara 100kr.

Mmm ja. När man är yrvaken så skriver man innan man tänker.

Permalänk
Medlem

Pga. Inets serverproblem så blev det ingen SSD, men tack vare Firemeats tips om 180GB Intel SSD för 990kr hos CDON plus 100krs rabatten så blev det ens sådan istället, 890kr för en 180GB är inte helt fy skam, visst, bara 200kr billigare än nypriset men det är 200kr som kan läggas på annat kul.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Pga. Inets serverproblem så blev det ingen SSD, men tack vare Firemeats tips om 180GB Intel SSD för 990kr hos CDON plus 100krs rabatten så blev det ens sådan istället, 890kr för en 180GB är inte helt fy skam, visst, bara 200kr billigare än nypriset men det är 200kr som kan läggas på annat kul.

Vilken rabattkod använder du då?

XMAS2013 ger mig bara 50kr rabatt?

EDIT : Hittade, 2013XMAS ger 100kr rabatt. Förvirrat!