Permalänk
Medlem

är det rätt överklockat?

tjena
jag har överklockat min cpu och gpu och vill ha lite kommentarer(jag är inte professionell på att överklocka )

så ser det ut, om ni ser något som inte är bra så säg till!
jag försöker få ut så mycket fps som möjligt till bf4.
är det alltid så att processorn inte underklockar sig när de överklockat när all kraft inte behövs? alltså den är på 4.6 ghz och 1.240 v hela tiden innan så åkte siffrorna ner när det inte behövdes

Permalänk
Medlem

Beror på hur du klockar. om du klockar turbon, all cores osv.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Beror på hur du klockar. om du klockar turbon, all cores osv.

skulle du kunna förklara utförligare?

Permalänk
Medlem

Skriv bättre rubrik i framtiden. Kör Prime95 och stresstesta 1 timme.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Vad är det för program du använder? Lite sugen på att börja klocka jag med
Är den automatiska clocken på z87-g45 msikortet något att ha? Detsamma gäller VGA-boosten som är automatisk?

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du vara vänlig och förtydliga din rubrik för att visa att du vill ha kommentarer om dina överklockningsresultat?

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Ifall allt är stabilt med bra temps så ser det väl bra ut.
Man kan klocka CPUn genom att sätta "turbo ratio" eller liknande, då klockar den upp när det behövs och ner när det inte behövs.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Vad är det för program du använder? Lite sugen på att börja klocka jag med
Är den automatiska clocken på z87-g45 msikortet något att ha? Detsamma gäller VGA-boosten som är automatisk?

Skrivet av Shimonu:

Kan du vara vänlig och förtydliga din rubrik för att visa att du vill ha kommentarer om dina överklockningsresultat?

MVH
Moderator Shimonu

jag är riktigt usel på det sry men har ändrat, men är det ingen vidare fortf så är det bara att ändra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Vad är det för program du använder? Lite sugen på att börja klocka jag med
Är den automatiska clocken på z87-g45 msikortet något att ha? Detsamma gäller VGA-boosten som är automatisk?

programmet till höger heter evga precision x, msi afterburner funkar med men jag har inte testat

Permalänk
Medlem

Ser helt okej ut. Du har flashat bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Ser helt okej ut. Du har flashat bios?

nepp, varför tror du jag hade gjort det?

Permalänk
Medlem

Kan du berätta steg för steg hur du gjorde denna OCing?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

nepp, varför tror du jag hade gjort det?

Power target 123%
Max brukar väll vara 106% ?
Har du något "Superclocked" kort eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Power target 123%
Max brukar väll vara 106% ?
Har du något "Superclocked" kort eller?

jaha nej det är vanligt evga kort med den nyaste evga precision x men behöver jag så mkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Kan du berätta steg för steg hur du gjorde denna OCing?

båda?