Permalänk
Medlem

Köpråd laptop 9k?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1953828 - Funderar på att köpa denna tsm med en 250gb ssd samsung evo 840!

men finns det något alternativt bättre! (17,3 tums, full hd, bättre gpu och en i7 processor) för samma pris? om så länka gärna

och ja! rabatter osv är najs ifall ni har något sådant att erbjuda .. eller om det finns något billigt med student rabatt atm?

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Hedersmedlem

I de spel som stödjer SLI är denna snabbare.
www.webhallen.com/se-sv/hardvara/180544-lenovo_y510p_156_full...
GT750M SLI slår GTX765M. Dock så är det ju inte alla spel som stödjer SLI helt.

En fördel med MSI'n är att du kan sätta i en mSATA SSD. Så du kan ha kvar 750GB disken som lagring. Jag satte i en Crucial m4 som inte är känd som världens snabbaste SSD, men det blev riktigt stor skillnad. Samsung har ju annonserat EVO'n i mSATA format, så om man tvunget vill ha en sådan så kan man vänta lite så kommer det.

Edit: Kan passa på att ge dig ett litet utlåtande om MSI'n också eftersom jag har använt en sådan under ett antal månader nu. SSD'n var ett riktigt lyft. Innan jag skaffade den så kändes datorn lite slö vid uppstart och så, men med SSD så försvann det problemet. Efter ett tag så började min grafik att strula. Frekvensen på grafikkortet hoppade upp och ner som en jojo. Det visade sig bero på att nätagget var för klent. Här finns en liten extra historia. Datorn kommer med ett 120W nätagg. Strax efter jag köpte datorn flyttade jag utomlands och lyckades glömma nätagget hemma. Så därför köpte jag ett nytt nätagg. Jag köpte ett som var avsett för just denna datorn med det var inte ett orginal. Det kan vara så att det medföljande nätagget hade funkat bättre, men i alla fall så försvann problemen med grafiken i ett slag när jag köpte ett 180W nätagg istället. Sedan dess har datorn gått som en klocka.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Jag är kollar runt lite jag med och har fastnat lite för denna: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/183786-toshiba_qosmio...

Kanske kan va något? Utblåset sitter dock på höger sida så kan nog blåsa varmluft på mushanden om man är känslig för sånt.

Edit: Hittade denna från blocket "Rekonditionerad", kan ju vara en chansning..
http://www.blocket.se/goteborg/Toshiba_qosmio_X70_A_114_i7_47...

Permalänk
Medlem

Prisnedsättningen måste vara något nytt då jag kollade igår eller förrgår på priserna och jag såg inte denna dator för det priset! men bra att veta tack så mycket

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Skrivet av Stefan93:

Prisnedsättningen måste vara något nytt då jag kollade igår eller förrgår på priserna och jag såg inte denna dator för det priset! men bra att veta tack så mycket

Ja. det är en utgående modell tror jag, så priset blir lite lägre