Reagerar inte på Hdmi på en viss tv

Permalänk

Reagerar inte på Hdmi på en viss tv

Hejsan har 60" LG 60PZ570W som har funkat kanon att föra över bild mellan Dator och tv.

Datorn är en Fujitsu Siemens amilo grafikkort Geforce 8600M GS.

Jag ser på film dagligen via datorn. Och i förrgår skulle jag se på film men då reagerade varken tv eller datorn på Hdm kabeln jag satte i.
Jag provade kabeln och datorn i sovrums tv som är en 32" led LG. Funkade direkt.
Satte i samma kabel och dator till "stora" tv och det händer inget. Tv får inte upp alternativet hdmi ens. Vilket denska får när man stoppar i sladden i datorn.
Provade brorsans dator med min kabel och då gick det direkt på båda mina apparater.
Jag har självklart provat ny kabel.
Jag har också raderat grafikkortet och installerat nytt.

Vad kan påverka detta?
Frustrerande när det har gått i över ett år på denna tv.

Pratade med Lg och de trodde det kunde va något med upplösningen på datorn.

Nya uppgifter
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_latt:

Hejsan har 60" LG 60PZ570W som har funkat kanon att föra över bild mellan Dator och tv.

Datorn är en Fujitsu Siemens amilo grafikkort Geforce 8600M GS.

Jag ser på film dagligen via datorn. Och i förrgår skulle jag se på film men då reagerade varken tv eller datorn på Hdm kabeln jag satte i.
Jag provade kabeln och datorn i sovrums tv som är en 32" led LG. Funkade direkt.
Satte i samma kabel och dator till "stora" tv och det händer inget. Tv får inte upp alternativet hdmi ens. Vilket denska får när man stoppar i sladden i datorn.
Provade brorsans dator med min kabel och då gick det direkt på båda mina apparater.
Jag har självklart provat ny kabel.
Jag har också raderat grafikkortet och installerat nytt.

Vad kan påverka detta?
Frustrerande när det har gått i över ett år på denna tv.

Pratade med Lg och de trodde det kunde va något med upplösningen på datorn.

Av någon anledning så har du fått problem med HDCP protokollet låter troligast, det är inte mycket att göra åt dessvärre.
Det har ej med upplösning att göra som LG vill påstå

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk

HDCP protokollet vad beror det på? eller kan man göra något åt detta? Fel på tv? Finns garanti kvar.
Eller är det datorn.

Förklara gärna.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_latt:

HDCP protokollet vad beror det på? eller kan man göra något åt detta? Fel på tv? Finns garanti kvar.
Eller är det datorn.

Förklara gärna.
Mvh

Någonstans på någon av dessa produkter så är det troligen problem med, varför och vart kan jag ej svara på då det finns många faktorer som kan spela in.

Gällande HDCP och vad det är kan du läsa mera om här:

http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/hembio/bild-o...

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |