Assassins Creed IV Black Flag

Permalänk
Medlem

Assassins Creed IV Black Flag

Har precis spelat klart AC4 kampanjen och herregud vilket jävla spel. Helt sjukt att man sex spel in på en serie kan göra något så nyskapande och roligt spel. När det började höras om det på reklamer tänkte jag "Åh nej, ännu en urmjölkning ur den en gång underbara spelserien AC" men herregud vad fel jag hade, spelet är kul från början till slut, gameplayen är helt flytande och underbar och de "Optional Objectives" är inte bara svåra och dumma som de var i tidigare utan det adderar verkligen något kul till spelet. De är objectives som tar extra tid i uppdraget men fortfarande inte objectives som man måste sitta och kolla youtube videos för att klara. Antingen klurar man ut dem på första försöket eller så gör man det på det andra.

Jag skriver bara detta inlägg för de som tänkt som jag och dissat spelet, om ni vill ha ett spel som ni har kul i från början till slut med en intressant story och en intressant utanför animus story (inte jobbig som de tidigare spelen) så är det nya AC ett spel värt att testa, jag kan garantera att ni inte en enda gång vill tabba ner för att kolla på Facebook eller ens gå och äta. Det är så fångande och kul att det är sjukt med ett slut som får en att önska att nästa spel var här!

Salut till Ubisoft Montreal. Tack för denna upplevelse, min döda spellust väcktes igen och för det är jag sjukt tacksam, vill inte att ni ska uppleva detta som en reklam utan bara som en hedring av detta spel som till en början kan verka som "ett till hjärndött klickande" men som verkligen ger en upplevelse värd pengarna.

Vad tycker ni? Håller ni med mig när jag säger att detta var det bästa spelet i serien?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Kan väl hålla med dig men där är för många buggar i spelet.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Kan väl hålla med dig men där är för många buggar i spelet.

Märkte några få, det var två gånger jag hackade på kontoret som uppdraget inte fortsatte automatiskt och jag var tvungen att göra om från förra checkpointen.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Buggar tycker jag det har varit i alla AC-versioner som jag har spelat. De flesta buggarna som jag råkade ut för i AC4 var av komisk karaktär, och ger därför inget minus.

Jag tycker att AC4 var det bästa AC-spelet hittills, pga. att det var så varierande. Nu minns jag knappt AC1-AC2, och AC3 var ett ganska dåligt spel, så att jämföra AC4 med AC3 är inte så rättvist, men jag har alltid tyckt att AC-spelen har varit ganska enformiga - något som AC4 inte drabbas av på samma sätt.

Jag trodde aldrig att jag skulle falla pladask för denna typen av pirat/båt-spel.
Sen så är Edward en mycket intressantare karaktär än Connor och Altair, och på sätt och vis intressantare än Ezio. Att man slipper Desmond är också ett stort plus.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag älskar free roam på havet men skulle vilja att man kunde göra fler uppgraderingar på skeppet + gå ner i däcket så man har lite mer frihets känsla om man kan säga så

Permalänk
Medlem

Kraschade ett par gånger helt random och lite små buggar här och där men det får man väl räkna med när man spelar tidigt nära release. Tyckte även AI var alldeles för mesig och i överlag lite för enkelt men sammanfattat ett helt okej spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Märkte några få, det var två gånger jag hackade på kontoret som uppdraget inte fortsatte automatiskt och jag var tvungen att göra om från förra checkpointen.

Glömde skriva att jag inte gillar auto save funktionen i spelet.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Buggar tycker jag det har varit i alla AC-versioner som jag har spelat. De flesta buggarna som jag råkade ut för i AC4 var av komisk karaktär, och ger därför inget minus.

Jag tycker att AC4 var det bästa AC-spelet hittills, pga. att det var så varierande. Nu minns jag knappt AC1-AC2, och AC3 var ett ganska dåligt spel, så att jämföra AC4 med AC3 är inte så rättvist, men jag har alltid tyckt att AC-spelen har varit ganska enformiga - något som AC4 inte drabbas av på samma sätt.

Jag trodde aldrig att jag skulle falla pladask för denna typen av pirat/båt-spel.
Sen så är Edward en mycket intressantare karaktär än Connor och Altair, och på sätt och vis intressantare än Ezio. Att man slipper Desmond är också ett stort plus.

Kändes verkligen som att ubisoft lyssnade på användarna, mindre abstergo mer döda templars. Om du fattar, sen tyckte jag även att det var skönt att man slapp dansa runt i typ en timme innan man dödade någon. Detta spel är mer konsist på så sätt. Älskar det verkligen, sidomomenten är verkligen roliga dessutom.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Fick hem detta till Ps4 idag, ska bli fränt att spela igenom så fort Killzone är klart

Permalänk
Avstängd

Spelade igenom storyn på x360 då det kom, och var nog absolut det bästa AC spelet hands down.
Dom borde göra mer pirate simulators så jävla kul att bara åka runt och göra sido grejer.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Tycker allt man gör känns som en hushållssyssla. Är det inte ett par skepp i vägen som man känner att man måste bomba sönder (för att få material) så är det en kista på en annars öde ö som blinkar på mini-mapen, vilket gör att man känner sig tvingad att ta den eftersom man kanske aldrig kommer köra förbi där igen.

Och varför kan jag inte se alla Templar-kontrakten direkt? Jag vill fixa armorn så att jag kan använda den så mycket som möjligt under spelets gång, istället för att få den sist när jag ändå kommer sluta spela.

Dålig vapenarsenal dessutom, var fasen är yxorna och hamrarna? Svärd är ju det tråkigaste vapnet i alla AC-spelen. Har inte fått rope-darts än och är ca 60% in i spelet. Jag köpte pirat-svärden direkt, och nu finns det inga bättre att uppgradera till..

Crafting-systemet känns verkligen som en hushållsyssla, inte nog med att man måste skaffa tråkiga skinn från tråkiga djur, man kan dessutom inte crafta när man är på skeppet, wat? Rewards från crafting är dessutom kassa. Varför skulle man vilja ha en riktig ful "shark hunter"-outfit?

Uppgraderingssystemet till Jackdaw är under all kritik, varför måste jag hitta plans för att uppgradera till elite cannons?

Dykuppdragen är riktigt lama, att simma är riktigt buggigt (spelar med en 360-kontroll).

Val/hajakten är repetitivt och blir tråkigt efter en gång.

Men värst av allt! Var är känslan? Jag känner mig inte som en lönnmördare när jag springer runt och dual wieldar ett par svärd. Finns ingen känsla av detta i spelet som det brukar göra i AC-spelen. Dessutom är allt utanför Animus så tråkigt att det är svårt att hålla sig kvar i spelet.

Lägg sedan till lite plot-holes såsom att Kenway redan kan allt, endast genom att sätta på sig en stulen dräkt har han alla skills. Sure, han är släkt med en annan lönnmördare, men så mycket skills kan man faktiskt inte ärva!

Det som ger spelet ett plus är väl sångerna som sjungs på skeppet medan man väntar på att nå sin destination.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Tycker allt man gör känns som en hushållssyssla. Är det inte ett par skepp i vägen som man känner att man måste bomba sönder (för att få material) så är det en kista på en annars öde ö som blinkar på mini-mapen, vilket gör att man känner sig tvingad att ta den eftersom man kanske aldrig kommer köra förbi där igen.

Och varför kan jag inte se alla Templar-kontrakten direkt? Jag vill fixa armorn så att jag kan använda den så mycket som möjligt under spelets gång, istället för att få den sist när jag ändå kommer sluta spela.

Dålig vapenarsenal dessutom, var fasen är yxorna och hamrarna? Svärd är ju det tråkigaste vapnet i alla AC-spelen. Har inte fått rope-darts än och är ca 60% in i spelet. Jag köpte pirat-svärden direkt, och nu finns det inga bättre att uppgradera till..

Crafting-systemet känns verkligen som en hushållsyssla, inte nog med att man måste skaffa tråkiga skinn från tråkiga djur, man kan dessutom inte crafta när man är på skeppet, wat? Rewards från crafting är dessutom kassa. Varför skulle man vilja ha en riktig ful "shark hunter"-outfit?

Uppgraderingssystemet till Jackdaw är under all kritik, varför måste jag hitta plans för att uppgradera till elite cannons?

Dykuppdragen är riktigt lama, att simma är riktigt buggigt (spelar med en 360-kontroll).

Val/hajakten är repetitivt och blir tråkigt efter en gång.

Men värst av allt! Var är känslan? Jag känner mig inte som en lönnmördare när jag springer runt och dual wieldar ett par svärd. Finns ingen känsla av detta i spelet som det brukar göra i AC-spelen. Dessutom är allt utanför Animus så tråkigt att det är svårt att hålla sig kvar i spelet.

Lägg sedan till lite plot-holes såsom att Kenway redan kan allt, endast genom att sätta på sig en stulen dräkt har han alla skills. Sure, han är släkt med en annan lönnmördare, men så mycket skills kan man faktiskt inte ärva!

Det som ger spelet ett plus är väl sångerna som sjungs på skeppet medan man väntar på att nå sin destination.

Håller med om att det finns plot holes men det förväntade jag mig, antar att de lade ner sig mer på att få spelet roligt mer än att det skulle vara en helt igenfylld story vilket jag tycker att de lyckades med.

Dock kan jag inte hålla med med känslan som brukar finnas, kände den hela tiden under spelets gång och fighterna blev så extremt roliga när nästan varenda "execution" var olik den andra. Kom på mig själv med att inte tänka "och där har vi den där igen då..." mer än 1-2 ggr vilket är ett extremt bra betyg.

Kan inte heller hålla med om att sidogrejerna skulle vara tråkiga etc, det är ju klockrent att åka runt och leka pirat. Gränsen mellan distansierad gamer till full on role player har aldrig varit så luddig.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Håller med om att det finns plot holes men det förväntade jag mig, antar att de lade ner sig mer på att få spelet roligt mer än att det skulle vara en helt igenfylld story vilket jag tycker att de lyckades med.

Dock kan jag inte hålla med med känslan som brukar finnas, kände den hela tiden under spelets gång och fighterna blev så extremt roliga när nästan varenda "execution" var olik den andra. Kom på mig själv med att inte tänka "och där har vi den där igen då..." mer än 1-2 ggr vilket är ett extremt bra betyg.

Kan inte heller hålla med om att sidogrejerna skulle vara tråkiga etc, det är ju klockrent att åka runt och leka pirat. Gränsen mellan distansierad gamer till full on role player har aldrig varit så luddig.

Så kan man kanske se det. Men det finns ju ingen reward i att öppna kistor. Man blir ju ekonomiskt oberoende rätt snabbt. Mitt skepp är fullt uppgraderat för utom alla elite, för då måste man göra dom tråkiga dykuppdragen.

Sen tycker jag att dom har lagt upp storyn väldigt dåligt. Först ska man åka till ett ställe för att starta uppdraget, sen säger uppdragsgivaren "ööhh, du var förföljd, fixa det först" osv. osv. känns som man aldrig kommer någonvart. Känner inget för huvudkaraktären heller, han vill ju bara ha pengar (förutsäger att han kommer att ändra sig, men så jävla old story).

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Så kan man kanske se det. Men det finns ju ingen reward i att öppna kistor. Man blir ju ekonomiskt oberoende rätt snabbt. Mitt skepp är fullt uppgraderat för utom alla elite, för då måste man göra dom tråkiga dykuppdragen.

Sen tycker jag att dom har lagt upp storyn väldigt dåligt. Först ska man åka till ett ställe för att starta uppdraget, sen säger uppdragsgivaren "ööhh, du var förföljd, fixa det först" osv. osv. känns som man aldrig kommer någonvart. Känner inget för huvudkaraktären heller, han vill ju bara ha pengar (förutsäger att han kommer att ändra sig, men så jävla old story).

Storyn är inte djup, men allt eftersom man fortsätter i spelet blir man ju mer och mer ensam. Man får ångest mot slutet och slutet är väldigt förlösande, om man har druckit lite vin på det fäller man enkelt en tår eller två. Det känns väldigt skönt och omväxlande att ha en karaktär som inte drivs utav något komplicerat, det är som du säger. Han vill bli rik, och man kommer ha otroligt kul medan man gör honom rik... så tänker jag.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Har spelar en del på PS4 och jag tycker inte att det har varit speciellt buggigt. Mitt problem som är desamma som med alla andra AC-spel är kontrollen. Kanske bara jag som är dålig men jag kan inte springa igenom en trängre gränd utan att råka bumpa in i något och sedan börja klättra fast jag inte vill det. Detta är speciellt jobbigt när man jagar någon, exempelvis en kurir eller nån man ska döda.

Annars så gillar jag Ezio's historia betydligt mer än det jag har spelat som Kenway. Tycker att han var en skönare karaktär samt att jag gillar mer tiden där spelet utspelar sig. Städerna var mycket bättre(jag gillar verkligen Italien).

Gillar specielt slutet i Ezio's historia där...

...man har knytit ihop spelet med Altäir från 1an.

Dold text

3an har jag inte spelat ännu då det funkade så uruselt på PC att jag gav upp efter 2h in i spelet.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Har spelar en del på PS4 och jag tycker inte att det har varit speciellt buggigt. Mitt problem som är desamma som med alla andra AC-spel är kontrollen. Kanske bara jag som är dålig men jag kan inte springa igenom en trängre gränd utan att råka bumpa in i något och sedan börja klättra fast jag inte vill det. Detta är speciellt jobbigt när man jagar någon, exempelvis en kurir eller nån man ska döda.

Annars så gillar jag Ezio's historia betydligt mer än det jag har spelat som Kenway. Tycker att han var en skönare karaktär samt att jag gillar mer tiden där spelet utspelar sig. Städerna var mycket bättre(jag gillar verkligen Italien).

Gillar specielt slutet i Ezio's historia där...

...man har knytit ihop spelet med Altäir från 1an.

Dold text

3an har jag inte spelat ännu då det funkade så uruselt på PC att jag gav upp efter 2h in i spelet.

Det där du beskriver med kontrollen tyckte jag de hade förbättrat avsevärt! Edward springer ju dit man vill istället för att spring upp på helt plana väggar mitt i allt, om man tar Shanties t.ex så går det ju att jaga den utan att göra någonting man inte vill och det är nog för mig. Värre var det i AC3 när ett jaga shanties moment hade vart omöjligt.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Det där du beskriver med kontrollen tyckte jag de hade förbättrat avsevärt! Edward springer ju dit man vill istället för att spring upp på helt plana väggar mitt i allt, om man tar Shanties t.ex så går det ju att jaga den utan att göra någonting man inte vill och det är nog för mig. Värre var det i AC3 när ett jaga shanties moment hade vart omöjligt.

Jo, möjligt att dom gjort det bättre, bara jag som inte är van vid Dual Shock 4.

En sak som jag verkligen gillar med PS4 versionen är kartan. Att man kan trycka på touchpaden och navigera på kartan med den. Sjukt bra funktion och en mycket bra implementation av touchpaden på DS4. Kanske inte tillför mycket spelmässigt, men endå en rätt kul funktion.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Dock kan jag inte hålla med med känslan som brukar finnas, kände den hela tiden under spelets gång och fighterna blev så extremt roliga när nästan varenda "execution" var olik den andra. Kom på mig själv med att inte tänka "och där har vi den där igen då..." mer än 1-2 ggr vilket är ett extremt bra betyg.

Kan inte heller hålla med om att sidogrejerna skulle vara tråkiga etc, det är ju klockrent att åka runt och leka pirat. Gränsen mellan distansierad gamer till full on role player har aldrig varit så luddig.

Fighterna håller jag inte alls med om, tycker jag får samma mönster hela tiden.
Annars gillar jag spelet, trodde inte alls de skulle va så kul att glida runt på sjön.

Men som nämns tidigare dåligt vapen utbud, men kul med lite djur som man kan dräpa och myckt sidouppdrag som lyfter spelet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jo där får också spelet ett minus ifrån mig: Betydligt färre "execution-moves" än vad det är i AC3.

Sen så förstår jag inte er som klagar på att man har mindre vapen. Visst, jag saknar också yxan, men i gengäld så får man ju över 40 kanoner och leka bredsida med.
Pilbågen saknar jag inte alls, då föredrar jag mycket hellre blåsröret, i synnerhet bärsärkeri-pilarna har jag haft mycket roligt med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Storyn är inte djup, men allt eftersom man fortsätter i spelet blir man ju mer och mer ensam. Man får ångest mot slutet och slutet är väldigt förlösande, om man har druckit lite vin på det fäller man enkelt en tår eller två. Det känns väldigt skönt och omväxlande att ha en karaktär som inte drivs utav något komplicerat, det är som du säger. Han vill bli rik, och man kommer ha otroligt kul medan man gör honom rik... så tänker jag.

Fast det finns ju ingen anledningen till att vara rik i spelet. Finns ju inget att spendera pengar på förutom trista kostymer eller kassa vapen.

Skrivet av Minsc S2:

Jo där får också spelet ett minus ifrån mig: Betydligt färre "execution-moves" än vad det är i AC3.

Sen så förstår jag inte er som klagar på att man har mindre vapen. Visst, jag saknar också yxan, men i gengäld så får man ju över 40 kanoner och leka bredsida med.
Pilbågen saknar jag inte alls, då föredrar jag mycket hellre blåsröret, i synnerhet bärsärkeri-pilarna har jag haft mycket roligt med.

Hallåå, hammaren då!? Så jäkla gött ljud i den i alla andra AC-spelen. Känns mer som båtsimulator än AC tycker jag. Jag tyckte dom höll båtandet på en behaglig nivå i AC3. AC3 tycker jag förövrigt är det mest underhållande. Tycker storyn där var gripande och det var skoj att se alla kända amerikanska politiker!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

AC3 tycker jag förövrigt är det mest underhållande. Tycker storyn där var gripande och det var skoj att se alla kända amerikanska politiker!

Då har vi inte så mycket mer att diskutera, då jag (och dom flesta andra, vad jag har förstått) tycker att AC3 är det överlägset sämsta spelet i serien.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Då har vi inte så mycket mer att diskutera, då jag (och dom flesta andra, vad jag har förstått) tycker att AC3 är det överlägset sämsta spelet i serien.

Det är väl då vi har något att diskutera? Diskuterar du bara med folk som håller med dig? Vad är det som är så kasst i AC3 då?

Måste ävene påpeka att röstningen är rätt orättvis. Två för nej och en för ja, klart att "ja" vinner då ju!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Det är väl då vi har något att diskutera? Diskuterar du bara med folk som håller med dig?

Det är väl klart, circlejerk vet du.

Hehe nä, men jag gillar inte miljön i AC3, och jag tycker att spelet är väldigt USA-glorifierande. Storyn känns lam och förutsägbar.
Tråkigare miljö än Boston/N.Y under senare hälften av 1700-talet är svårare att hitta: Har man sett ett tegelhus har man sett alla.

Sen så är Connor utan tvekan den imo tråkigaste karaktären ifrån något AC-spel.

Fördelar med AC3 är dock att det är intressant med indian-PoV (sällsynt i spel), och Assassin-yxan är badass.
(Samt att det introducerade hela båt-grejen.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jo där får också spelet ett minus ifrån mig: Betydligt färre "execution-moves" än vad det är i AC3.

Sen så förstår jag inte er som klagar på att man har mindre vapen. Visst, jag saknar också yxan, men i gengäld så får man ju över 40 kanoner och leka bredsida med.
Pilbågen saknar jag inte alls, då föredrar jag mycket hellre blåsröret, i synnerhet bärsärkeri-pilarna har jag haft mycket roligt med.

Men sköjjer du? Jag menar dem som sker i fighter, i AC3 var det samma precis hela tiden och nu i AC4 är det typ aldrig samma. De har ju lagt till en massa vad jag har läst iaf.
Körv.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Men sköjjer du? Jag menar dem som sker i fighter, i AC3 var det samma precis hela tiden och nu i AC4 är det typ aldrig samma. De har ju lagt till en massa vad jag har läst iaf.
Körv.

Jasså? Jag tycker att fighterna är mer repetitiva i AC4 än i AC3, dock körde jag mest med svärd i AC4: dom har kanske färre "moves"?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jasså? Jag tycker att fighterna är mer repetitiva i AC4 än i AC3, dock körde jag mest med svärd i AC4: dom har kanske färre "moves"?

Jag använde också svärd. ;D

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Ja då vet jag inte vad det är. Jag tyckte att Edward gjorde samma 3-4 moves varje gång han dödade någon.
Jag fick också väldigt få (inga?) slow-motion effekter/sekvenser där kameran snurrar fram och tillbaka medans Edward dödar 3-4 snubbar på en gång, vilket jag fick ett antal gånger med Connor i AC3.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Båtdelen helt superb 9/10

Tyvvär dras spelet med ointressanta och repetetiva missions på land :/ (boring) 5/10

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Båtdelen helt superb 9/10

Tyvvär dras spelet med ointressanta och repetetiva missions på land :/ (boring) 5/10

I ac3 gillade jag inte alls båt delen, men nu tycker jag det är awesome då den delen är betydligt bredare med mer möjligheter.
En ska som kan vara lite segt, är om man tar ett uppdrag på en ö och måste åka över en större del av kartan för att ta sig dit. (Om direkt flytt inte är möjlig)

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

I ac3 gillade jag inte alls båt delen, men nu tycker jag det är awesome då den delen är betydligt bredare med mer möjligheter.
En ska som kan vara lite segt, är om man tar ett uppdrag på en ö och måste åka över en större del av kartan för att ta sig dit. (Om direkt flytt inte är möjlig)

Jag blir typ glad då, för då får jag åka på den underbara sjön.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*