Vad hände egentligen med allt som de skröt om i Frostbite 3?

Permalänk
Medlem

Vad hände egentligen med allt som de skröt om i Frostbite 3?

Det mesta verkar var bortplockat ur spelet, Vinden som fick gräs att vaja, buskar och träd som svajade av helikoptrarnas vinddrag m.m.? Blev inte mycket kvar av det...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Snackas om det i denna tråd på Battlelog :

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Kallas för marknadsföring. Frostbite 2 skulle ha fantastisk destruction men vi fick sämre destruction än BFBC2.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Kollade bla. tråden på Battlelog, tydligen har ingame filmerna som fanns innan och vid release plockats bort?!? Bla. här: http://www.edge-online.com/news/dice-shows-off-frostbite-3-te...

Med andra ord kan vi räkna med att DICE inte kommer återinföra dessa features som de sålde in spelet på. Som vanligt så har givetvis ingen speljournalist eller spelsite avkrävt DICE ett svar. Den här branschen är så jävla rutten!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

En anledning till att inte köpa BF4 efter vad som gjordes med BF3. EA med sponsorer är de som styr spakarna, DICE är under kontrakt och har inte mycket att säga till om, de kan yttra sig men deras ord är inte lag. Såsom Electronic Arts behandlar marknadsföring och kundrelationer så är det inte förvånansvärt att det är rätt uselt i dagsläget, så har det varit en längre tid. De tar inte ansvar för vad som händer, de ger inte ut information i god tid och de tar ej ansvar för vad deras samarbetspartners gör, även då det påverkar dem direkt.

De får in så mycket pengar, då snackar vi groteska summor, endast på att marknadsföra sina produkter. Det är så simpelt att de kan skita i oss dedikerade kunder. Om vi fortsätter spela eller inte bryr de sig inte så värst mycket om, de har fått sina pengar och det är allt de bryr sig om. Ju snarare folk inser detta desto fortare kan de slopa alla EA titlar, precis som mig, på obestämd framtid.

Må älska Battlefield serien men kan inte kliva över mina principer som både individuell person och gamer.

Permalänk

Har ni dom senaste drivrutinerna?, tänkte mest på detta.

-Made NVidia 331.82 or later driver versions mandatory for all players.
-Disabled DirectX 11.1 on NVidia cards that have outdated drivers.

Kanske dessa effekter kräver dx 11.1 eller så kan jag vara helt ute och cyckla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

EA med sponsorer är de som styr spakarna, DICE är under kontrakt och har inte mycket att säga till om, de kan yttra sig men deras ord är inte lag.

Det kan ju finnas en annan verklighet också, en verklighet där 64 spelare ställer orimliga krav på hårdvaran för att kunna erbjuda den detaljkvalité som visas i skriptad demon?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

När jag spelar på windows 8.1 vajar träd och buskar för vinden

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Parcel storm banan så blåser det ju orkanstyrka. Alla träd,buskar osv vajjar i vinden.
Likadant vid explosioner. Helikoptrar skapar också vindstyrka. För att inte tala om Havet på den banan. Så coolt!

Spelar du på ultra? med DX11.1?

Kan vara det som gör att du inte ser något.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

De får in så mycket pengar, då snackar vi groteska summor, endast på att marknadsföra sina produkter.

Marknadsföring är en kostnad, inte en intäkt. Hur menar du? Vad exakt i deras marknadsföring är det som de tjänar pengar på? (förutom att det hjälper till att få sålt deras produkt, då)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Att puscha för nya effekter i motorn som kommer göra BF4 så mycket bättre och sedan inte ha med dem i spelet utan att meddela detta till kunder eller ens ge en förklaring efteråt är inget annat än falsk marknadsföring och bör kunna leda till att folk får häva sina köp alternativt kompenseras för det faktum att de inte fick vad de betalade för. Köp en ny bil som inte lever upp till vad tillverkaren sagt och kompensation eller hävda köp är inget ovanligt.

Permalänk

I dagens moderna samhälle måste man veta sin egen begränsning. Att ta sig vatten över huvudet kan te sig charmigt men när det drabbar slutkonsumenten så måste man kanske tänka om!

Dice har totalt gjort bort sig i mina ögon! Tech demo är en bättre benämning på BF4 just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det kan ju finnas en annan verklighet också, en verklighet där 64 spelare ställer orimliga krav på hårdvaran för att kunna erbjuda den detaljkvalité som visas i skriptad demon?

Om de inte kan få in detaljkvaliteten i det faktiska spelet så kallas det falsk marknadsföring att visa detta i skriptad demo och påstå att det kommer fungera likadant i spelet.

Om produkten du köpt inte håller vad som lovats tycker jag du skall lämna tillbaka den och kräva pengarna tillbaka.
Allt för få spelare som faktiskt gör detta för att det skall kännas ekonomiskt och EA skall bry sig.

Tänk om hälften av alla som köpt BF4 och var missnöjda gick tillbaka och krävde pengarna tillbaka, inte gav sig utan hänvisade till att produkten inte höll vad som lovats. Då hade huvuden rullat uppe hos EA och de skulle tänka sig om mer än en gång innan de släppte ofärdiga spel igen.

Detta hände till mycket större utsträckning med Sim City eftersom det spelet har en mer vuxen publik som förväntade sig en simulator motsvarande de gamla Sim City spelen. Shoot em up kids verkar dock inte veta att de har rättigheter som konsumenter utan låter sig bli pålurade skräp av "Call of Battlefield 14" osv två gånger om året utan att bry sig och ger gladeligen bort sina pengar utan att se sig om.

Permalänk

Vad jag hört så har till och med stora aktieägare stämt EA/Dice för att dom mörkat hur ofärdigt/buggigt spelet var vid release.

Permalänk
Medlem

vänta nu..va..gräset vajjar ju i vinden..träden mm rör på sig när en helikopter dånar förbi mm..vad mer saknar du?..elr har det skett nått nu på senaste patchen elr?..har inte lirat på två veckor så

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelet själv, men det skulle kunna vara så att dessa effekter är mycket CPU krävande, och därför är de avaktiverade i DirectX läge. Kanske kommer det bli någonting som bara Mantle klarar av att driva runt? En ren spekulation från min sida.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Om de inte kan få in detaljkvaliteten i det faktiska spelet så kallas det falsk marknadsföring att visa detta i skriptad demo och påstå att det kommer fungera likadant i spelet.

Jag undrade mest i VARFÖR det blir som det blir, inte vad det ÄR. Är det verkligen EA som pekar med hela handen eller är det DICE själva som lovar mycket och håller tunt?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vad menar ni, tycker grafiken är grym bra. Sand och jord som dras upp när helikoptern drar förbi och snygga vatteneffekter när det stormar. Låter som ni har ställt in grafiken för lågt.

Permalänk
Medlem

Om ni sitter på typ ett gtx 460 och kör low så lär inte dessa funktioner fungera. Jag kör ultra och jag märker att träd, buskar o allt möjligt svajjar och har sig. Får även vatten på skärmen om jag springer igenom ett avlopp osv.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 EVO B3 . Procssoer: Intel Core i7 2600k @ 4.5 Ghz . Grafikkort: Gigabyte GTX 780 WF rev 2.0 StockBIOS [Core Boost: 1267 Mhz & Minne: 6930] . Minnen: Vengance 1600Mhz 1.5V . Nätagg: Corsairs TX650w . SSD1: OCZ Vertex 3 120Gb . SSD2: ADATA Pro 256Gb . Skärmar: Primär: BenQ 24" XL2420T 120Hz . Sekundär: Acer 22" . Kringutrustning: Ducky Shine 2 tangentbord . Razer Deathadder Black & SteelSeries Frostatglas .

Permalänk
Medlem

Förut så vek sig t.ex. gräs undan när man kröp. Det finns inte med längre. Nu är gräset statiskt när man kryper.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Tror detta beror på två anledningar, Har inte direkt någon fakta eller så på detta som jag orkar leta upp.
Men om jag inte missminner mig så fungerar inte Dx11 eller om det var Dx11.1 i windows 7 och jag antar att sådana effekter kräver dx.11 eller högre, vilket i sitt fall gör att det syns effekter av det längre
Sen så har dom ju patchat bort grejer om du inte har en viss grafikrutin

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Tror detta beror på två anledningar, Har inte direkt någon fakta eller så på detta som jag orkar leta upp.
Men om jag inte missminner mig så fungerar inte Dx11 eller om det var Dx11.1 i windows 7 och jag antar att sådana effekter kräver dx.11 eller högre, vilket i sitt fall gör att det syns effekter av det längre
Sen så har dom ju patchat bort grejer om du inte har en viss grafikrutin

Men det jag pratar om är grejer som försvunnit som jag hade innan på samma konfiguration.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Marknadsföring är en kostnad, inte en intäkt. Hur menar du? Vad exakt i deras marknadsföring är det som de tjänar pengar på? (förutom att det hjälper till att få sålt deras produkt, då)

Du får läsa mellan raderna. Det är uppenbart att marknadsföringen i sig kostar pengar, men inkomsten de får i gengäld för en väl marknadsförd produkt överkommer de utgifterna. Detta är poängen jag försöker få ut. Du ser en sak men får en annan, något som du ej förväntat dig. Detta är även en anledning, ur min synvinkel, till att demos inte släpps längre.

Ett demo representerar en bit av en färdig produkt, medans en beta är precis det motsatta. Majoriteten av gamers inser att en beta är en ofärdig produkt, som kan, ibland naivt, ändras till deras önskemål. Ingen utgivare av ett miljonsäljande spel skull i sitt rätta tillstånd idag släppa ett demo. EA driver företaget endast för vinst!

Battlefield-serien är välkänd världen över, de lever mer eller mindre på namnet av föregående framgångsrika titlar såsom Battlefield2. Hade t.ex. Battlefield 3 släpps som ett nytt spel idag utan historia så hade det fått mer kritik än vad det redan har fått. Jämför det med negativiteten The War Z(Infestion Stories) har fått.

Har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Ingen utgivare av ett miljonsäljande spel skull i sitt rätta tillstånd idag släppa ett demo.

Det blir inte en liten lista av utgivare (inklusive EA) som du idiotförklarar...

Civilization 5
Grid 2
Sleeping Dogs
Batman Arkham City
Mass Effect 3 (EA)
Fifa 14 (EA)
Minecraft
Payday 2
Saints row 4
Xcom Enemy Unkown
Torchlight 2
Europa Universalis IV
Football Manager
Total War Shogun 2
Magicka
Tom Clancy's HAWX
Portal

Osv...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Detta läste jag för ett par dagar sedan på Tom's Hardware, så underbart. Hoppas EA får sig en smäll.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Du får läsa mellan raderna. Det är uppenbart att marknadsföringen i sig kostar pengar, men inkomsten de får i gengäld för en väl marknadsförd produkt överkommer de utgifterna. Detta är poängen jag försöker få ut. Du ser en sak men får en annan, något som du ej förväntat dig. Detta är även en anledning, ur min synvinkel, till att demos inte släpps längre.

Ett demo representerar en bit av en färdig produkt, medans en beta är precis det motsatta. Majoriteten av gamers inser att en beta är en ofärdig produkt, som kan, ibland naivt, ändras till deras önskemål. Ingen utgivare av ett miljonsäljande spel skull i sitt rätta tillstånd idag släppa ett demo. EA driver företaget endast för vinst!

Battlefield-serien är välkänd världen över, de lever mer eller mindre på namnet av föregående framgångsrika titlar såsom Battlefield2. Hade t.ex. Battlefield 3 släpps som ett nytt spel idag utan historia så hade det fått mer kritik än vad det redan har fått. Jämför det med negativiteten The War Z(Infestion Stories) har fått.

Har jag fel?

Självfallet är syftet med marknadsföring att det ska generera ökad försäljning, om inte det fungerade så hade inte någon satsat på reklam. Jag tyckte bara formuleringen var konstig, tyckte det stod att de tjänade pengar på marknadsföringen i sig. Jag missförstod poängen som försökte göras.

Sen tycker jag visserligen att BF3 & 4 var och är en bättre produkt än många andra tycker. (bortsett från all problematik early med BF4)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8