Permalänk
Avstängd

iOS 7 jailbreak ute!

Äntligen är iOS 7 jailbreak ute, supportar alla devices som kan ha iOS 7, från 7.0 till 7.0.4.

Kasst rubrikformat lagat.
Permalänk
Permalänk
Medlem

Naaaajs!

Någon som testat jailbreak:a en 4G än? Ios 7 är prestandakrävande nog så den kanske inte orkar driva jailbreaken också...? Jag uttrycker mig kanske inte helt korrekt men ni fathaaa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jailbreaka iPad 2?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk

Alla enheter går att jailbreaka med detta!...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Äntligen!

Visa signatur

-

Permalänk
Inaktiv

Det var faktiskt jäkligt snabbt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusEk:

Naaaajs!

Någon som testat jailbreak:a en 4G än? Ios 7 är prestandakrävande nog så den kanske inte orkar driva jailbreaken också...? Jag uttrycker mig kanske inte helt korrekt men ni fathaaa

Skickades från m.sweclockers.com

Inte riktigt så "jailbreak" fungerar..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Inaktiv

Satan vad duktiga grabbarna är. Ni som är intresserade av säkerhet kan kika på denna Pdfen där dom beskriver förra jailbreaket för ios6.
https://conference.hitb.org/hitbsecconf2013ams/materials/D2T1...

Jag tror nog att jag väntar lite förresten

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Inte riktigt så "jailbreak" fungerar..

När man Jailbreakar Iphonen blir den lite segare än vanligt, och det han menade var om den blir allt för seg efter jailbreaken....

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

Jailbreakat!

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Jag har en Iphone 4S med IOS 5.1.1 jailbreakad, alla settings mm försvinner om jag uppdaterar till ios 7.0.4 va? :/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Synd bara att de mesta på Cydia inte går att använda för tillfället till iOS 7

Visa signatur

-

Permalänk
Inaktiv

En fråga. Blir telefonen segare av jailbreak? Jailbreakde både min 3:A och 4:a och dom kändes väldigt sega efter ett tag

Permalänk
Medlem

Fast på bootloop

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

En fråga. Blir telefonen segare av jailbreak? Jailbreakde både min 3:A och 4:a och dom kändes väldigt sega efter ett tag

Beror väll på vad du installerar

Permalänk
Medlem

Fråga från en som aldrig Jailbreakat... Vad är de största fördelarna? Eventuella nackdelar?

Permalänk
Medlem

Finns det några problem eller något annat med detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

En fråga. Blir telefonen segare av jailbreak? Jailbreakde både min 3:A och 4:a och dom kändes väldigt sega efter ett tag

Ja det blir dom, och tänk dig IOS 7 som redan är segt. Hur segt blir det inte med jailbreak då?

Permalänk

Woooo såg det här på reddit förut:D! fett najs funkar grymt , min Iphone 4s blev inte segare av Jailbreak iallafall

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gabinono:

Fast på bootloop

Samma här; du och jag är inte ensamma om det verkar det som. Tänkte vänta ett par dagar med att installera men jag kunde inte låta bli. Hör av dig om du kommer på nåt sätt att fixa det.

Permalänk
Skäggig legend

Hehe, jag känner inte att jag behöver jailbreaka när iOS7 är så gött som det är nu. Det finns ju "SBsettings" som jag ville ha i iOS7. Vad ska ni andra installera?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hehe, jag känner inte att jag behöver jailbreaka när iOS7 är så gött som det är nu. Det finns ju "SBsettings" som jag ville ha i iOS7. Vad ska ni andra installera?

Håller med, det vart största delen med att jag jailbreakade förut. Men som sagt behöver man inte det

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

FUUUUUCK fastnade på äpple logot.......

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasse468:

Fråga från en som aldrig Jailbreakat... Vad är de största fördelarna? Eventuella nackdelar?

Fördelar? Du kan välja och vraka mellan olika jailbreakmods och du kan ändra lite vad du vill. Nackdel? Garantin ryker (om man har den kvar dvs). Dessutom är man betydligt mer beroende på stabila releaser. Buggar är mer vanliga.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shawn882:

FUUUUUCK fastnade på äpple logot.......

Skrivet av gabinono:

Fast på bootloop

Känner itunes igen era enheter? Min iphone är död.

EDIT: Så här gjorde jag för att få itunes att känna igen min iPryl:

Citat:

How do I put my iPad into DFU mode? Sometimes your iPad will not be recognized by iTunes for a restore, or boots to a blank screen. DFU mode might be necessary to reinstall the iPad firmware. To enter DFU mode:

First run iTunes on your computer.
Now plug the iPad into your computer with the USB cable.
Press and hold down the sleep/wake (power) button and the home button at the same time.
Hold them down for 10 seconds.
Release the sleep/wake button but continue to hold down the home button for 5 more seconds.
The iPad screen will stay black, and iTunes will prompt that it has detected an iPad in recovery mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hehe, jag känner inte att jag behöver jailbreaka när iOS7 är så gött som det är nu. Det finns ju "SBsettings" som jag ville ha i iOS7. Vad ska ni andra installera?

SBsettings behövs inte längre tycker jag då det redan finns inbyggt

Skrivet av fumped:

Känner itunes igen era enheter? Min iphone är död.

Har du testat att gå in i DFU mode o se om itunes hittar den då

Edit: såg precis att du gick in i det läget

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Känner itunes igen era enheter? Min iphone är död.

vet inte har inte provat, provade hard reboot men inte ett skit hände.....

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra streamfunktion i jailbreak, ex att kunna streama Spotify eller svtplay trådlöst till vilken mediaspelare som helst, ex WD?

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Samma här; du och jag är inte ensamma om det verkar det som. Tänkte vänta ett par dagar med att installera men jag kunde inte låta bli. Hör av dig om du kommer på nåt sätt att fixa det.

Jag återställde genom att ladda ner en IPSW fil av ipad 2 (du ska ladda ner den som iPhone,ipad,iPod du har, alltså den versionen som du hade innan du jailbreakade.) sedan gjorde jag ipaden i återhämtningsläge genom att trycka ner stäng knappen och hemknappen samtidigt. Tills skärmen blir svart. Koppla sladden till datorn.
Sedan håll ner din iDevice's hemknappen och koppla den till datorn.
När du är i iTunes så säger den att du är i återhämtningsläge, tryck ok.
Håll ner SHIFT knappen och klicka på återställ.
Då ska du välja den IPSW filen som du laddade ner, tryck på den och så återställs den.
Den här metoden gjorde jag för att ha samma version på iOS innan jag jailbreakade istället för att återställa och uppdatera.
Fråga om hjälp om du behöver lite mer hjälp.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE