Permalänk

Lila linje med PS4

Hey alla

Jag har min skärm, en asus VG248H, connected tills min dator och min receiver, som har en ps4 och en wiiu premium connected. När jag använder den med min dator, genom Display port, då är det ingen fara. När jeg använder receiverens home screen då är det ingen fara. Men när jag använder bildskärmen med en konsol, om det är wii eller ps4 betyder inget, då får jag en lila linje som går från toppen till botten i höger sida av skärmen, detsamma med PS3. Jag vet att Wii U'en och PS3'an inte har samma problem på ett TV, jag har inte hinnad testa PS4'an på ett TV än men det lär väl var samma grej. Så vad kan ge det problem då? Är det kabeln? Nån som vet?

Förlåt min svenska, hoppas ni förstår vad jag menar

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

kör du hdmi? ifall du har en för kass HDMI-kabel med för liten ledare orkar den kanske inte skicka all information. pröva med en ny HDMIkabel om du kör det.
mvh Tobias

Permalänk
Skrivet av slowbo:

kör du hdmi? ifall du har en för kass HDMI-kabel med för liten ledare orkar den kanske inte skicka all information. pröva med en ny HDMIkabel om du kör det.
mvh Tobias

tacka, skall testa nästa gång det blir möjligt, men det kabel som följer med PS4'an borde väl vara bra nog åt detta eller?

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel2508:

tacka, skall testa nästa gång det blir möjligt, men det kabel som följer med PS4'an borde väl vara bra nog åt detta eller?

Klart, men det kan vara fel på den också. Prova gärna en annan skärm/tv så du kan utesluta det problemet.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Klart, men det kan vara fel på den också. Prova gärna en annan skärm/tv så du kan utesluta det problemet.

perfekt, ja jag får testa det imorgon det har blivit lite sent nu, men tack så jätte mycke för hjälpen, tänkte nog problemen låg i kabeln ha det! och go jul & godt nyttår!

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |