Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

när beställde du? priority shipment osv?

Väntar ivrigt på mitt silverfärgade!

Verkar som de i Taiwan som sköter sändningarna inte följer den turordning som Ncases satt upp. Jag fanns dock med på "early shipment list" men andra som inte gjorde det har också fått sina. Mitt serienummer var dessutom långt över de första sexhundra men det kanske inte var mening att det skulle matcha med ens beställning?

Hursomhelst väldigt nöjd och imponerad över att det projekt gick i hamn med så gott resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Verkar som de i Taiwan som sköter sändningarna inte följer den turordning som Ncases satt upp. Jag fanns dock med på "early shipment list" men andra som inte gjorde det har också fått sina. Mitt serienummer var dessutom långt över de första sexhundra men det kanske inte var mening att det skulle matcha med ens beställning?

Ah, du var på tidiga listan!
Några i Schweiz hade fått den tror jag, men visste inte att den hittat hit än!

Såvitt jag fattar är prioriteringen rätt genomförd från fabriken, men i praktiken skiljer det sen så extremt mycket med olika sätt att frakta lådorna (flyg, båt, lastbil osv) så att det blir väldigt olika i vilken ordning som lådorna landar.
*edit* Jag hade fel Jag såg i hardforumtråden nu att turordningen gått åt skogen.

Bra med förvarningen dock att den är på gång! Nu gäller det att köpa på sig allt man saknar för att kunna få ordning på sin silverfärgade lilla burk när den landar
(jag passade på under 15% rean på cdon.com och shoppade SSD:er och annat, så nu är det inte så mycket som saknas!)

Skrivet av Reckie:

Hursomhelst väldigt nöjd och imponerad över att det projekt gick i hamn med så gott resultat.

Kan bara hålla med! Grymt jobbat av två entusiaster!

Hur känns lådan? Robust? Bra passform? Sitter allting "flush" på ovansidan om man jämför sidopanelerna med front- och takpanelen tex? Sitter sidopanelerna "lagom hårt".
Kan du på din burk se de där lite "missfärgade" ytorna där fästpunkterna på sidopanelerna är svetsade, som man kunde se på en av bilderna på hardforum?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hade också fått min låda igår!
"fan att man inte kollar posten när man hör att det dunsar till (avi lappen)... brottom blev det

Hur som, hade nästan alla delar hemma, förutom grafikkort och när jag väl skulle installera så kom jag på att jag inte hade någon vätska för vattenkylningen "h220"
...idag har jag fixat det sista och monterat in allt. men inte hunnit mer än så!

Grymt bra chassi, svor hälften så mycket som vid Silverstone bygget,.. och proppade in grafikkort samt vattenkylningen.

ska se om jag kan ladda upp lite bilder på något trevligt sätt.

Svar på Frågor:

har inte sett några svetsmärken, Silvrig låda.
Toppen är helt plan. känns inte med handen vid snabb test. (sträckte mig och smekte lite)
Passformen är grym! "bästa lian li lådan hittils" (har haft 4-5 st) senast x900
sidopanelerna sitter som fast skruvade, man får vara emt på att ta i lite när de ska loss. men är man strategisk så klarar man sig nog från att böjja något.. känns bra, man är inte orolig för att de ska ramla bort av sig själva iaf..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

ÄÄäääh, nu blir jag bara avundsjuk
Ingen låda för mig idag heller!

Så ni kunde hämta burken direkt från posten? Inget krångel med att möta upp nån budgubbe vid dörren eller nått sånt? (jag hinner aldrig hem från jobbet för att göra det, så det är bara extra krångel)

Nåja, moderkort och cpu är inte här för mig än iallafall, så det är ingen panik.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

ÄÄäääh, nu blir jag bara avundsjuk
Ingen låda för mig idag heller!

Så ni kunde hämta burken direkt från posten? Inget krångel med att möta upp nån budgubbe vid dörren eller nått sånt? (jag hinner aldrig hem från jobbet för att göra det, så det är bara extra krångel)

Nåja, moderkort och cpu är inte här för mig än iallafall, så det är ingen panik.

Posten, avi, men tullavgift.. simple as that.. (postombudet hade öppet till 22 stressen låg i att fixa lite delar)

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

RogerW, fästpunkterna syns på min svarta men det var inget jag märkte förrän ikväll när jag satt och pillade med lådan. De syns alltså inte särskilt mycket utan bara i en viss betraktningsvinkel och ljusförhållande.

Har svårt att bestämma mig för vilken typ av kylning jag ska använda, aldrig provat vattenkylning innan och är van vid tysta byggen. Hur är det med dessa färdiga vattenkylningslösningar från t.ex. Corsair, låter pumpen mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

ÄÄäääh, nu blir jag bara avundsjuk
Ingen låda för mig idag heller!

Sitter i samma båt.. hoppas på något trevligt serienummer!

Skrivet av Reckie:

Har svårt att bestämma mig för vilken typ av kylning jag ska använda, aldrig provat vattenkylning innan och är van vid tysta byggen. Hur är det med dessa färdiga vattenkylningslösningar från t.ex. Corsair, låter pumpen mycket?

Luftkylning låter generellt mindre om fläktarna inte går på särskilt hög hastighet.
Får man plats med en stor kylfläns, go ahead, men med tanke på hur lite plats det finns i detta chassi kommer jag gå 100% vatten..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Jag körde på caselabs S5:a istället men grattis till alla er som fått era M1:or

ser väldigt intressant ut och ska bli spännande och se byggloggar

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

RogerW, fästpunkterna syns på min svarta men det var inget jag märkte förrän ikväll när jag satt och pillade med lådan. De syns alltså inte särskilt mycket utan bara i en viss betraktningsvinkel och ljusförhållande.

Har svårt att bestämma mig för vilken typ av kylning jag ska använda, aldrig provat vattenkylning innan och är van vid tysta byggen. Hur är det med dessa färdiga vattenkylningslösningar från t.ex. Corsair, låter pumpen mycket?

Tackar för infon!

Kollar man på ljudperfektionister som på tex silentpcreview så tycker de så gott som alltid att pumparna på de där färdiga "vattenbyggena" låter för mycket... Men de flesta andra recensenter verkar inte bry sig. Själv är även jag vattenkylningsskeptiker (av flera orsaker) så jag har redan köpt på mig en Noctua C14 för mitt bygge. Höjden är ju nästan perfekt anpassad för att gå tätt mot sidopanelen

Å andra sidan ger tex en Noctua C12 mer flexibilitet för moderkortsval, plus mer möjligheter att montera saker i andra halvan av sidopanelerna dock, och för vissa byggen kan ju en liten tower typ Noctua U9 kanske också vara tänkvärd...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Yay, nu kom även min låda
Silverfärgad Nr 0881! (silverfötter.. Jag hade nog föredragit svart, men de är ok)
Jag har inte hunnit gjort nått med den än mer än tagit ur den ur kartongen. Har inte ens tagit av plasten än för att inte flotta ner den
(och jag saknar moderkort, cpu och RAM i nuläget iallafall)

Den verkar lätt men ändå välbyggd. Enda jag har reagerat på är att det är en viss glipa mellan sidopanelen och topp-panelen på ena sidan...
Ungefär som på den här bilden från hardforum, fast kanske lite mindre:
http://i14.photobucket.com/albums/a326/ElQuesoPicante/NCase%2...

Vi får se om det kanske går att böja till panelen lite för att justera detta. Jag kan tycka det är lite synd att inte topp-panelen gick ovanför sidopanelerna istället. Borde nog varit enklare att få det att se snyggt ut? Låter lite kinkigt kanske, men det stör mig en del..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Någon annan som fortfarande väntar? Börjar bli lite rastlös..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Paketet har tydligen varit på utlämningsstället sen i måndags. De visste tydligen inte hur det skulle hanteras..
Men nu är jag nöjd!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Paketet har tydligen varit på utlämningsstället sen i måndags. De visste tydligen inte hur det skulle hanteras..
Men nu är jag nöjd!

http://i.imgur.com/pkKoRsql.jpg

Skönt att det löste sig (man börjar ju undra när lådan hamnar flera dagar efter alla andras)
Vad ska du stoppa i den förresten?

---

Jag har fått alla prylar (eller så gott som alla) nu till min så blir lite byggande och utvärderande i helgen
Kommer nog bli lite trickigt att få till en bra installation och jag vill inte stressa utan vill tänka i lugn och ro - även om man är lite ivrig också

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ngn som tänkt en clean vatten med H220?
hade vart nice att se.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Skönt att det löste sig (man börjar ju undra när lådan hamnar flera dagar efter alla andras)
Vad ska du stoppa i den förresten?

Skrivet av sgtspiff:

Ngn som tänkt en clean vatten med H220?
hade vart nice att se.

Planen är 4770K och nuvarande Titan på ett ASUS Impact, allt kylt av en H220 med 2st Noctua NF-F12
Har lite krångel med H220'in dock, och väntar på en reservdel från Swiftech.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Planen är 4770K och nuvarande Titan på ett ASUS Impact, allt kylt av en H220 med 2st Noctua NF-F12
Har lite krångel med H220'in dock, och väntar på en reservdel från Swiftech.

Damn, en feting

Jag var inne på att köpa 780 nu när den droppade i pris, men håller mig för stunden så det får bli mitt 670 istället... Nog lika bra när jag kör luftkylt kanske..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det tas i rejält gött.
Bilder med lite problemtänk och sånt vore kul.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Det är en trång låda att jobba i, så mycket kan jag säga!
Jag ångrar lite att jag skaffade Noctua C14.. Den får plats, men begränsar utrymmet och valmöjligheterna litegrann. (går bara att montera kylaren i en riktning tex, och då är den lite ivägen för nätagg mm)
C12 hade nog varit vettigare. Men det ser maffigt ut nu (går knappt att urskilja moderkortet alls där innanför kylarn)

Jag har SFX agget (Silverstones modulära guldagg) i ATX-vaggan, och det blir trångt mellan grafikkort och modulära kontakter på nätagget... Och det är trångt för SSD:erna som hamnar "bakom" agget.

SATA-kontakterna är riktigt jobbiga att få till om man har två SSD diskar ihopsatta. Vi fick vända diskarna åt varsitt håll för att ge plats för kontakterna vill jag minnas.

Få till snygg kabeldragning är nog nästan omöjligt. (utan customiserade kablar iallafall)

Tyvärr krånglar min ihopbyggda burk - får sporadiska låsningar
Har inte hunnit felsöka mycket ännu.
*edit* Detta problem berodde på att ASUS hade en dålig version av Intel Rapid Storage på sin hemsida. Löst

Just nu ångrar jag nästan valet av ITX litegrann, då allting blir så extremt "ihopkopplat": man får knappt ur en enda komponent utan att behöva plocka ur nästan alltihop. Inte för att jag brukar tokmecka löpande, men det stör ändå litegrann.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Fick min förra veckan med serienr 196, har den ståendes på skrivbordet medan jag planerar sakta vad jag ska ha i den. Köpt en del vattenkylnings-delar, väntar på en reservoir som är skräddarsydd för chassit. Postar en bygglogg när det beger sig, nu njuter jag av att jag äntligen fått chassit ;).

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk

Upptäckte denna chassit nyss och blev väldigt intresserad av det. Formfaktorn är precis vad jag är ute efter och gillar konceptet på hur det blev till. Ni som fått hem era chassin, är ni nöjda med dem? Vad blev slutsumman i sek?

Go kväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbtjuven:

Upptäckte denna chassit nyss och blev väldigt intresserad av det. Formfaktorn är precis vad jag är ute efter och gillar konceptet på hur det blev till. Ni som fått hem era chassin, är ni nöjda med dem? Vad blev slutsumman i sek?

1667kr+144kr tull blev det för mig. Inte billigt, men för mig helt OK pris för ett specialbygge i liten serie.

Jag kan nog lite tycka den kanske blev lite för liten för sitt eget bästa. Det är trångt och småbökigt mest överallt, och ventilationen/ljudnivån är lite problematisk att få bra om man inte har precis rätt komponenter. Jag har inte lekt med stresstest direkt än, men bara spelande verkar göra att grafikkortet drar på rätt mycket mer än min gamla FT02 låda. (ingen chock kanske..)

Missförstå en sur gnällspik rätt nu: den är ett riktigt coolt superkompakt bygge (många andra ITX-lådor blir stora i jämförelse) som helhet utan tvekan, och jag tycker som du att hela storyn att de kunde få till den här lådan på det sätt som den blev till är fascinerande!
Bara att jag alltid ser problemen före jag ser möjligheterna (plus att jag inte gillar vattenkylning, så ligger väl kanske lite utanför den tänkta köpkretsen för den här lådan från början)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hur går det för er, med era chassin?

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska köra med h100i, som jag har sittandes i min prodigy för närvarande.
Alternativet jag filar på luftkylning i form av NH-C12P, alternativt NH-C14 till förmån för mer lagring.

Vad är vedertaget som en bra kylarlösning egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JozEr:

Hur går det för er, med era chassin?

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska köra med h100i, som jag har sittandes i min prodigy för närvarande.
Alternativet jag filar på luftkylning i form av NH-C12P, alternativt NH-C14 till förmån för mer lagring.

Hmm, vad menar du "till förmån för mer lagring"? Om du tänkt använda en hårddisk i ena halvan av sidopanelen är det värt att tänka på att åtminstone C14 är så stor att den inkräktar på båda halvorna, så du kan inte få dit någon disk... (möjligen man kan rigga nån lösning om man plockar bort övre fläkten på C14, men nja)

Skrivet av JozEr:

Vad är vedertaget som en bra kylarlösning egentligen?

Jag har inte pillat på att klocka än, men mitt intryck är att C14 kyler riktigt bra och till hyfsad ljudnivå, om man drar ner hastigheten lite. (på maxvarv så låter den för högt, samt skapar lite självresonans för mig)
Jag tror även C12 duger riktigt bra, och den ger lite mer utrymme och flexibilitet i lådan. (C14 har ju dock fördelen att den i praktiken hämtar sval luft direkt utifrån lådan då den bara ligger nåra mm från sidopanelen)

Har du redan en H100 så går det säkert alldeles utmärkt att köra med den också! Borde ge riktigt bra cpu-temps.

Problemet i M1 är snarare att få vettiga GPU-temps till rimlig ljudnivå, än att lyckas med CPU-tempsen IMHO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har jag förstått det rätt att det här var en en gångs grej?

Alla är redan tillverkade och sålda?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Har jag förstått det rätt att det här var en en gångs grej?

Alla är redan tillverkade och sålda?

I princip så japp... Engångsgrej i liten serie och lådorna är sålda.
Dock finns ett reservlager med ett antal lådor, för att täcka fraktskador och garantiärenden.. (Minns inte hur många det är)
På lång sikt så kanske några av dem kan säljas ut möjligen?

Sen får vi se vad Necere och Wahaha hittar på framöver... De kanske vill dra igång något igen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

I princip så japp... Engångsgrej i liten serie och lådorna är sålda.
Dock finns ett reservlager med ett antal lådor, för att täcka fraktskador och garantiärenden.. (Minns inte hur många det är)
På lång sikt så kanske några av dem kan säljas ut möjligen?

Sen får vi se vad Necere och Wahaha hittar på framöver... De kanske vill dra igång något igen?

Synd ^^

Men det kanske dyker upp något annat istället.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

http://www.ncases.com/v2/m1.php

Dom har släppt 2.0 nu!! Förbeställ innan 22 juni!

Permalänk
Medlem

Det skriker i köp tarmen till den här...! Och nu finns preorders... det blir fan att slå till!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Beställde två stycken. En svart för huvuddatorn och en silver som får agera NAS.

Permalänk
Medlem

man kanske ska köpa ett till, frågan är vad man ska ha det till

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"